اشتراکگذاری
برای مطالعه پارت یک این مقاله در تک کنترل روی لینک زیر کلیک کنید:
جداول روشی عالی برای ارائه داده ها برای خواندن آسان تر هستند و بله، راه سریعی برای به دست آوردن آنها وجود دارد. سلول های مورد نظر خود را در جدول برجسته کنید، ALT و سپس N و سپس T را فشار دهید.
پنجرهای خواهید دید که انتخابی را که انتخاب کردهاید تأیید میکند، بنابراین پس از این، فقط Enter را فشار دهید. خواهید دید که فیلترهای خودکار برای هر ستون و یک برچسب در گوشه سمت راست پایین وجود دارد که با کلیک کردن و نگه داشتن آن، همیشه میتوانید سطرها یا ستونهای اضافی را بکشید.
در حالی که جدول شما تمام شده است، روی هر قسمت از آن کلیک راست کرده و گزینه Quick Analysis را در وسط انتخاب کنید. در اینجا، میتوانید به سرعت قالب جدول را تغییر دهید، برخی از محاسبات خودکار و قالببندی ، نمودارها و جدول محوری را اضافه کنید.
ترفند کاربردی برای Excel
کاربران عادی اکسل ممکن است مجبور باشند همیشه جداول بزرگی از داده ها را جابجا کنند. ساده کردن این مسیر، برای مقایسه جنبه های مختلف، می تواند خسته کننده باشد و هنگام تلاش برای خواندن اطلاعات منجر به خطا شود.
جداول محوری به شما این امکان را می دهد که داده ها را فقط بر اساس بخش هایی که می خواهید فیلتر کنید، تجزیه و تحلیل و خلاصه کردن اطلاعات از مجموعه داده های بزرگ را آسان تر می کند. جداول محوری هرگز بر منبع داده تأثیر نمیگذارند، بنابراین میتوانید جداول محوری را بدون نگرانی در مورد حذف چیزهای مهم برش داده و تغییر دهید.
فرض کنید چیزی شبیه به جدول زیر دارید و فقط می خواهید فقط چند قسمت از آن را با هم مقایسه کنید ؛ اولین قدم فشار دادن ALT، سپس N، V و در نهایت T است.
یک پنجره جدید باز می شود، مطمئن شوید که کل جدول، از جمله سرصفحه های ستون و سطر را انتخاب کرده اید. سپس تصمیم بگیرید که آیا می خواهید جدول محوری در همان کاربرگ باشد یا در یک کاربرگ جدید، و enter را فشار دهید.
با یک جدول خالی روبرو خواهید شد و در سمت راست صفحه، منویی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید کدام ستون ها را می خواهید ببینید.
بهطور پیشفرض، فرآیند به هر ستون نمایش داده شده یک مجموع اضافه میکند، اما با رفتن به بخش Values در گوشه، به راحتی تغییر میکند. بر روی فلش منوی کشویی کلیک کنید، گزینه پایین را انتخاب کنید.
اکنون میتوانید برچسب سفارشی خود را اضافه کنید و آنچه را که نشان داده میشود به مجموعهای از خلاصههای مختلف تغییر دهید. برجسته کردن یک سلول خلاصه، سپس فشار دادن ALT سپس، J، T و سپس G، در صورت نیاز به تغییر، پنجره گزینهها دوباره باز میگردد.
تسلط بر استفاده از جداول محوری می تواند به بهره وری کمک کند، یا حداقل، به هم ریختگی بزرگ داده ها را به چیزی بسیار قابل هضم تر تبدیل کند.
در حالی که یافتن مقادیر در یک جدول بزرگ به سادگی با استفاده از تابع جستجو (CTRL+F) کاملاً امکان پذیر است، گاهی اوقات بهتر است با دادن یک نام منحصر به فرد به بخش های مختلف جدول، همه چیز را سازماندهی کنید.
برای انجام این کار، قسمتی از جدول را که می خواهید نام گذاری کنید برجسته کنید، سپس به قسمت Formulas نوار (ALT, M) بروید یا بر روی قسمت برجسته کلیک راست کنید. گزینه Define Name را می بینید و با کلیک بر روی آن پنجره جدیدی باز می شود.
ترفند کاربردی برای Excel
نامی را که می خواهید این بخش از جدول داشته باشد را وارد کنید. مطمئن شوید که از هیچ فاصله ای استفاده نمی کنید. در این مرحله می توانید نظرات خود را اضافه کنید تا به دیگران کمک کنید بدانند نام به چه چیزی اشاره دارد.
هنگامی که تمام قسمتهایی را که میخواهید نامگذاری کردید، میتوانید با استفاده از کادر نام، سمت چپ فیلد فرمول، یا رفتن به «View» در نوار (ALT، W) و انتخاب Navigation (ALT، W) به آنها بروید.
در اینجا همه بخشهای نامگذاری شده صفحه گسترده را مشاهده میکنید و با کلیک بر روی هر یک از آنها مستقیماً به آن قسمت میروید. شما می توانید به سرعت نام ها را توسط Name Manager (ALT، M، N) ویرایش یا حذف کنید.
اگر جدولی دارید که در آن داده ها در ردیف ها (به صورت افقی) مرتب شده اند، اما می خواهید آنها را در ستون ها قرار دهید، یا برعکس، یک راه سریع برای انجام این کار وجود دارد. هر چیزی را که می خواهید تغییر دهید برجسته کنید و سپس آن را کپی کنید (CTRL+C).
سپس یک سلول در جایی از صفحه گسترده انتخاب کنید، کلیک راست کرده و Paste Special را انتخاب کنید. اگر منو فهرستی از کلمات است، روی Transpose کلیک کنید، اما اگر فقط میتوانید شبکهای از نمادها را ببینید، یکی را که در زیر نشان داده شده است انتخاب کنید.
این روش برای تغییر از ردیف به ستون و بالعکس کار می کند ؛ حتی می توانید داده های تغییر یافته را روی طرح اصلی قرار دهید.
گاهی اوقات، وقتی به انبوهی از مقادیر در یک صفحهگسترده نگاه میکنید، تنها چیزی که میخواهید، میانگین سریع، کل یا حتی مجموع یک انتخاب است، نه از یک سطر یا ستون کامل. البته میتوانید این کار را با یک فرمول انجام دهید، اما جدیدترین نسخههای اکسل این کار را بهطور خودکار برای هر انتخابی انجام میدهند.
مقادیری را که می خواهید بررسی کنید برجسته کنید و سپس به نوار پایین پنجره اکسل نگاه کنید…
میانگین (میانگین حسابی)، تعداد (تعداد سلول ها) و مجموع مقادیر را خواهید دید. روی هر یک از آنها کلیک کنید و آن شکل برای استفاده بعدی در کلیپ بورد کپی می شود.
تعمیرات لپ تاپ | شیشه اتومبیل | خرید فالوور واقعی | فلزیاب | اجاره خودرو | Breast Cancer Nutrition | فروش اقساطی کوییک | شیشه اتومبیل | پارکت لمینت قیمت | خرید سمعک | تعمیر لوازم خانگی سامسونگ | اخبار فارکس | فروش انواع سیم خاردار،فنس،توری مرغی،ورق های شیروانی با قیمت عمده | نمایندگی تعمیرات شیائومی | گرند کنترل | دانستنی ها | ماینر | توری | تقویم نجومی 1403 | نمایندگی پاکشوما در ورامین | خرید فالوور پاپ آپ | خرید دوچرخه تاشو
دیدگاهتان را بنویسید