تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

غذاهای دریایی: تجربه طعم‌های خلیج فارس در بوشهر

سفر به شهر جنوبی بوشهر و چشیدن طعم جادویی غذاهای تند آن، تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زند. علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری این شهر جنوبی، تنوع غذاهای لذیذ و دلچسب آن نیز در جذب گردشگران، نقشی پررنگ و موثر دارد. بسیاری از عاشقان غذاهای دریایی و ادویه‌های تند جنوبی، برای شکم‌گردی و تجربه طعم‌های بی‌نظیر غذاهای خلیج فارس، بلیط بوشهر را رزرو می‌کنند و راهی سفر می‌شوند.

انواع غذاهای بوشهری

غذاها و خوراکی‌های دیار بوشهر، طعم و بویی دلپذیر از ادویه‌های جادویی را در ذهن شما حک می‌کند. مزه تند و عطر بی‌نظیر این غذاها، شما را دوباره و دوباره به بوشهر می‌کشاند و سفری خاطره‌انگیز را برایتان تداعی می‌کند. اکنون که به خطه پهناور جنوب سفر کرده‌اید بد نیست با غذاهای دریایی و جنوبی بوشهر، بیشتر آشنا شوید.

میگو پلو

اکنون که گذرتان به بوشهر افتاده است، حتما طعم بی‌نظیر میگو پلو را امتحان کنید. میگو پلو، یکی از مشهورترین غذاهای بوشهری است که اغلب با ادویه‌های تند جنوبی، پخته می‌شود. میگو پلو بوشهری ویژه‌تر از دیگر شهرهای جنوبی است؛ بوشهری‌ها در میگو پلو از تمبر هندی بیشتری استفاده می‌کنند. این غذای دریایی سرشار از امگا 3 و آنتی‌اکسیدان است که برای درمان بیماری‌ها مفید خواهد بود. میگو پلو را در همه رستوران‌های بوشهر می‌توانید پیدا کنید و از طعم دلپذیر آن، لذت ببرید.

قلیه میگو

قلیه میگو یکی‌دیگر از غذاهای اصیل بر سر سفره بوشهری‌ها با عطر ادویه‌های تند و طعم تمبر هندی، بهشتی و اغواکننده است. طعم قلیه میگو با ادویه‌های تند و تیزش، خوش‌مزه و دل‌پذیرتر می‌شود. این غذا بوشهری نیز سرشار از آهن و امگا 3 است و در درمان فشار خون، انواع سرطان‌ها و کم‌خونی موثر خواهد بود.

ماهی شور

ماهی شور از غذاهای سنتی بوشهر است که با خواباندن در نمک، درست می‌شود. این فرآیند در گذشته به‌دلیل نبود یخچال صورت می‌گرفت؛ بوشهری‌ها برای جلوگیری از خرابی ماهی‌ها، آن‌ها در نمک می‌خواباندند. هنگام پخت، نمک مزه‌ای دلچسب و بی‌نظیر به ماهی می‌دهد؛ اما برای گرفتن نمک اضافی آن، باید 5 ساعت پیش‌از پخت در آب قرار داده شود.

دمپخت ماهی

دمپخت ماهی یکی از غذاهای سنتی و محبوب بوشهری‌هاست که توصیه می‌شود حتما آن را امتحان کنید. این خوراک خوشمزه را با ماهی شیر می‌پزند، طعم تند ادویه‌های آن، بسیار لذیذ و دلچسب است.

قلیه ماهی

قلیه ماهی، خوراک خوش‌عطر و طعم بوشهری‌هاست که غذا استان هرمزگان و خوزستان نیز به‌شمار می‌آید؛ همچنین در شمال کشور نیز با دستور پخت متفاوتی نیز، سرو می‌شود. قلیه ماهی در کنار برنج، طعمی دلپذیر دارد؛ اما بومیان بوشهر آن را به‌همراه للک (گمنه) نیز میل می‌کنند.

ماهی شکم‌پر

ماهی در سفره بوشهری‌ها، جایگاه ویژه‌ای دارد؛ این‌بار ماهی را به‌صورت شکم‌پر می‌توانید امتحان کنید. این غذا دریایی با ماهی حمام، سنگسر یا حلوا سیاه به‌همراه ادویه‌های تند و خوش‌عطروبو سرو می‌شود. جالب است بدانید در گذشته برای بستن شکم ماهی از برگ درخت خرما استفاده می‌کردند که امروز رواج کمتری دارد. ماهی شکم‌پر را در کنار پلو یا رشته‌پلو، امتحان کنید و از طعمی بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مجبوس

مجبوس یکی از غذاهای محبوب مردمان بوشهر است که بسیار لذیذ و دلپذیر خواهد بود. این غذا، یک غذای عربی است که با ترکیبی از ادویه‌ها، پلو و مرغ درست می‌شود و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ناهار و همین‌طور برای مهمانی‌ها باشد.

للک (گمنه)

للک یا گمنه یک غذا سنتی در بوشهر است که در کنار قلیه سرو می‌شود. للک را در فروشگاه‌های بوشهر به‌صورت فله می‌توانید پیدا کنید؛ دانه‌های ریز آن، طعمی ترد و خوشمزه دارند که در کنارخورشت‌ها، یک غذا مقوی را تشکیل می‌دهد. این غذا کمتر در رستوران‌ها سرو می‌شود؛ برای خوردن للک می‌توانید به مراکز بومی‌گردی سری بزنید.

نان‌ها و شیرینی‌های بوشهری

واضح است که غذاهای دریایی، تند و خوش‌عطروبو، اصالت و فرهنگ بوشهری‌ها را به تصویر می‌کشد؛ اما نمی‌توان به بوشهر سفر کرد و شیرینی‌ها، دسرها و نان‌های خوشمزه و سنتی این شهر جنوبی را نادیده گرفت. اکنون شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

رنگینک

از غذاهای دریایی و تند بوشهری که بگذریم، دسرها و شیرینی‌های دلچسب آن را نیز، باید امتحان کرد. رنگینک یکی از دسرهای معروف بوشهر است که با خرما درست می‌شود و بیشتر در ماه رمضان، مورد توجه قرار می‌گیرد. این خوراکی خوشمزه و مقوی با مغز گردو انرژی مضاعفی به شما می‌دهد و انتخابی مناسب برای عصرانه در مهمانی‌های شما خواهد بود.

لگیمات

لگیمات یکی دیگر از شیرینی‌های معروف بوشهر است که مانند بامیه درست می‌شود. این شیرینی پرطرف‌دار از خرما تشکیل شده و به‌عنوان یک خوراکی مقوی، برای زنان باردار و کودکان مناسب است. عطر و طعم بی‌نظیر این شیرینی دلپذیر و دلچسب را می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف بوشهر امتحان کنید.

گرده

گرده یک نوع نان است که از محبوب‌ترین خوراکی‌های بوشهر در ماه رمضان محسوب می‌شود. در دستور تهیه این نان خوشمزه و مقوی، خرما وجود دارد. اکنون شیرینی گرده به‌عنوان یک صبحانه لذیذ و پرطرف‌دار، در فهرست ملی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. خرما، آرد گندم و کنجد استفاده‌شده در این نان، آن را به یک خوراکی مقوی و لذیذ تبدیل می‌کند.

کماچ

کماچ یکی از خوشمزه‌ترین نان‌های بوشهری است که در ماه رمضان، طرفداران بیشتری دارد. کماچ به‌همراه گرده سرو می‌شود و طعمی بی‌نظیر را به‌وجود می‌آورد. این نان خوشمزه به‌عنوان یک خوراکی مقوی، برای روزه‌داران مناسب خواهد بود.

نان بل‌بل

نان بل‌بل، یک خوراکی سنتی در بین بومیان بوشهر است که در برخی از مناطق استان خوزستان نیز، سرو می‌شود. این نان با ترکیباتی از خرما، آرد و سبزیجات، می‌تواند یک میان‌وعده مقوی برای عصرانه‌های شما باشد.

با فلای تودی طعم بی‌نظیر غذاهای دریایی بوشهر را بچشید

بلیط هواپیما ارزان بوشهر را می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین تهیه کنید؛ فلای تودی با امکان خرید آسان، رزرو بلیطتان را در سریع‌ترین زمان فراهم می‌سازد. این وب‌سایت معتبر با ارائه خدمات ویژه خود، مانند راهنما سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته، شما را تا پایان سفر همراهی خواهد کرد؛ همچنین در صورت هرگونه مشکل یا دغدغه‌ای، پاسخ‌گوی سوالات شما خواهد بود. فلای تودی علاوه‌بر تجربه‌ای آسان، سریع و ایمن، سفری مقرون به‌صرفه را برای شما تدارک می‌بینید؛ کافیست به تقویم قیمتی و نمودار قیمتی موجود در این وب‌سایت نگاهی بیندازید، شما می‌توانید تاریخی حوالی تاریخ سفرتان را با قیمتی مناسب‌تر رزرو کنید. همچنین امکان استرداد و لغو بلیط را نیز برای شما در نظر گرفته است؛ در صورتی که ناچار به تغییر تاریخ سفرتان بودید، می‌توانید با کمک گزینه استرداد بلیط، ضمن کنسل‌کردن بلیطتان، وجه پرداختی خود را نیز، دریافت کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *