تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

پورشه ماکان برقی به تعویق افتاد

پورشه چند هفته جالب را سپری کرد، با شروع اولیه عرضه اولیه سهام آن به خوبی و اکنون سقوط سهام آن همراه با بقیه بازارها، چندین نشریه خودرویی خبر ناخوشایندی را در مورد پورشه ماکان برقی فاش کردند.

پورشه ماکان EV دومین خودروی تمام برقی این شرکت خواهد بود، پس از تایکان که به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد. ماکان همچنان پرفروش‌ترین مدل پورشه است، اما تنها به دلیل تاخیر در تولید تایکان. این شرکت زمان زیادی را صرف توسعه نسخه الکتریکی SUV کوچکتر خود کرد، زیرا به خوبی می دانست که همه نشانه های موفقیت آنی در بین مشتریان را دارد.

درست قبل از IPO، پورشه یک تفاهم نامه سرمایه گذاری گسترده با مشتریان به اشتراک گذاشت. اتوکار توانست به سند 820 صفحه ای دست یابد و پس از مدتی گذراندن با آن، با برنامه های تولید ماکان مواجه شد. خبر خوبی نیست – پورشه به سرمایه گذاران خود تأیید کرد که ماکان حداقل تا ابتدای سال 2024 متوقف می شود.

پورشه ماکان برقی

تقصیر مستقیماً به پای تیم Cariad، یک بخش توسعه نرم افزار گروه فولکس واگن بود. این تیم مسئول پلتفرم آینده E3 1.2 است که قرار است تمام خودروهای الکتریکی آینده گروه فولکس واگن روی آن کار کنند – که شامل پورشه ماکان نیز می شود. تأخیرهای بیشتری از طرف پیمانکاران شخص ثالث نیز وجود دارد و پورشه اعتراف کرد که هیچ کنترلی بر آنها ندارد.

شروع تولید در سال 2024 طبق این تفاهم نامه هنوز خوش بینانه است و ممکن است حتی بیشتر به تعویق بیفتد اما در این مرحله شرکت اطلاعات بیشتری در اختیار ندارد. دوقلو پورشه ماکان از آئودی، Q6 e-tron نیز تحت تأثیر این تاخیر قرار خواهد گرفت.

اکنون ما در حال دریافت تصویر بهتری از وضعیت بد واقعی Cariad هستیم، کار هربرت دیس در فولکس‌واگن به قیمت تمام شده است و هیچ نشانه‌ای از برطرف شدن مشکل وجود ندارد. فولکس واگن از Horizon Robotics از طریق سرمایه گذاری مشترک جدید با متخصص نرم افزار و سخت افزار چینی خودران کمک گرفته است.

پورشه ماکان برقی

مدتی طول می کشد تا این همکاری به ثمر بنشیند، در حال حاضر هر امیدی برای داشتن یک ماکان برقی در سال آینده به رویایی غیرممکن تبدیل شده است. این فقط نشان می دهد که چقدر این نرم افزار برای خودروهای جدید اهمیت دارد و چگونه خودروسازان قدیمی آن را نادیده گرفته اند و اکنون بهای آن را می پردازند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *