تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

مشخصات تراشه Apple M3 با شروع آزمایش فاش شد

مشخصات تراشه Apple M3

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه Power On خود گفت که اپل در حال افزایش تست تراشه M3 است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط یک توسعه‌دهنده اپ استور، حداقل یک نسخه از پلتفرم جدید با پردازنده‌ی مرکزی ۱۲ هسته‌ای، پردازنده‌ی گرافیکی ۱۸ هسته‌ای و ۳۶ گیگابایت رم مشاهده شد.

گورمن معتقد است که مک‌ها با تراشه جدید ساخته شده بر روی فرآیند 3 نانومتری، در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 وارد بازار خواهند شد.
مشخصات تراشه Apple M3 با یک جهش امیدوارکننده در عملکرد ظاهر می شود.

مشخصات تراشه Apple M3

CPU جدید به شش هسته عملکردی متصل می شود، در حالی که شش هسته دیگر از نوع کارآمد انرژی خواهند بود. این افزایش مشابه نسل M1 به M2 است که امیدواریم برای افزایش تقاضا کافی باشد. گورمن یادآور شد که کسب و کار مک در سه ماهه گذشته 31 درصد کاهش یافت که برآوردهای تحلیلگران را از دست داد.

این روزنامه نگار همچنین پیشنهاد کرد که M3 Pro و M3 Max دستاوردهای مشابهی خواهند داشت (در مقایسه با سری M1 تا M2) و دومی دارای CPU 14 هسته ای و GPU 40 هسته ای خواهد بود، در حالی که M3 Ultra ممکن است همه چیز را دو برابر کند و به 80 برسد. واحد گرافیک هسته هیچ یک از این موارد تایید نشده است و ما انتظار داریم که در جریان WWDC که ماه آینده برگزار شود، جزئیات را یاد بگیریم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *