تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

کنسول دستی Lenovo Legion Go با AMD Ryzen Z1 عرضه می شود

کنسول دستی Lenovo Legion Go

کنسول دستی Lenovo Legion Go رسماً رونمایی شد که دارای APU های Ryzen Z1 و تجربه بازی همه جانبه مبتنی بر واقعیت افزوده است.

Legion Go آماده رقابت با Steam Deck و ROG Ally است که دارای قابلیت‌های پیشرفته است.

“Legion Go” در این صنعت در درجه اول به دلیل رویکرد این شرکت نسبت به آن مورد توجه قرار گرفته است. این کنسول دستی مجهز به ویندوز همه عناصر محبوب را از کنسول های دستی رقبا یکپارچه کرده است و آن را به یکی از بهترین گزینه های همه جانبه در بازار تبدیل کرده است.

Legion Go با مشخصات پردازنده شروع می‌شود تا APU Z1 Extreme AMD که صنعت کنسول دستی را با قابلیت‌های چشمگیر خود به ارتفاعات جدیدی ارتقا داده است. این کنسول دستی با 16 گیگابایت حافظه LPDDR5X-7200 عرضه می شود که سرعت بالایی دارد که بازی روی دستگاه را به سطح بالاتری می برد. برای اهداف ذخیره‌سازی، حداکثر 1 ترابایت SSD PCIe Gen4 و یک اسلات micro-SD که حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی را پشتیبانی می‌کند، دریافت می‌کنید. کنسول دستی مملو از تمام «خوبی‌هایی» است که می‌توان به آن نیاز داشت، اما این عامل جذاب در مورد دستگاه نیست.

کنسول دستی Lenovo Legion Go

من به خصوص از صفحه نمایش دستگاه که دارای صفحه نمایش عظیم 8.8 اینچی QHD+ 16:10 است، از نرخ تازه سازی 144 هرتز و روشنایی تا 500 نیت پشتیبانی می کند، شگفت زده شده ام. لنوو در مقایسه دستگاه‌های بازی رایج با کنسول دستی قابل حمل، این شکاف را پر کرده است. در حالی که اندازه وسیع صفحه نمایش با معاوضه هایی مانند وزن و عمر باتری همراه است، اما این حس را به کاربر القا می کند که قدرت بسیار زیادی را به سادگی در دستان خود به کار می گیرد.

بخش حرارتی Legion Go به هیچ وجه کمبودی ندارد زیرا این شرکت از “فناوری حرارتی Coldfront” استفاده می کند که دارای فن 79 تیغه ای پلیمری مایع است که به دستگاه اجازه می دهد بدون نگرانی در مورد فشار حرارتی به اهداف TGP بالا برسد. در حالی که کارایی این مکانیسم خنک‌کننده هنوز آزمایش نشده است، اما با توجه به اینکه لنوو رویکرد سطح بالایی را با “Legion Go” اتخاذ کرده است، باید با سایر عناصر دستگاه دستی برابری کند.

کنسول دستی Lenovo Legion Go

اکنون، با ورود به کنترل‌های داخلی، Legion Go بدون شک با یکپارچه‌سازی جوی استیک‌های جداشدنی بر نینتندو سوییچ سایه انداخته است. هدف اصلی این حرکت، تقویت جنبه «قابلیت حمل» دستگاه است، زیرا می توان به راحتی از جوی استیک برای بازی در موقعیتی که دوست دارد استفاده کرد.

کنسول دستی Lenovo Legion Go

با این حال، همانطور که توسط The Verge به آن اشاره شده است، یک مشکل وجود دارد که مایلیم آن را برجسته کنیم، و آن ناسازگاری دستی با بازی‌های مدرن است، زیرا دکمه‌های آنبورد Legion Go با گزینه‌های کنترلی بازی مطابقت نداشتند و منجر به تجربه‌ای آزاردهنده می‌شود. این مشکلی است که چندین دستگاه ویندوز هنگام راه‌اندازی با آن مواجه می‌شوند، عمدتاً به این دلیل که شرکت‌ها نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز را بدون بهینه‌سازی برای کنسول دستی می‌زنند. این در واقع تجربه مصرف کننده معمولی را خراب می کند.

علاوه بر این، یک واقعیت جالب در مورد Legion Go که ما نباید از آن غافل شویم، تصمیم این شرکت برای گسترش بازی های کنسول دستی به دستگاه های مبتنی بر واقعیت افزوده است تا تجربه ای همه جانبه تر را ارائه دهد. Lenovo عینک Legion را به طور جداگانه ارائه می دهد که توسط پورت USB-C تغذیه می شود. این عینک دارای فناوری میکرو OLED، نرخ تجدید 60 هرتز و بلندگوهای داخلی است.

کنسول دستی Lenovo Legion Go
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *