تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

کوالکام پلتفرم سری G اسنپدراگون را برای کنسول های بازی دستی معرفی کرد

کوالکام پلتفرم سری G اسنپدراگون

کوالکام به طور رسمی چیپست های سه لایه سری G خود را که برای کنسول های بازی قابل حمل طراحی شده اند، معرفی کرد. اسنپدراگون G1 Gen 1 برای دستگاه‌های پخش بازی بدون فن با ادعای عمر باتری بیش از 10 ساعت ساخته شده است. این دستگاه دارای یک CPU هشت هسته ای Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno A11 در کنار اتصال Wi-Fi 5 و بلوتوث 5.0 است. این چیپست از وضوح نمایش 720p با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

کوالکام پلتفرم سری G اسنپدراگون

اسنپدراگون G2 Gen1 با همان CPU هشت هسته‌ای Kryo و پردازنده گرافیکی قدرتمندتر Adreno A21، دستگاه‌های دستی را که برای بازی‌های موبایل و ابری در نظر گرفته شده است، تامین می‌کند. سری G2 همچنین به لطف مودم Snapdragon X62 5G از اتصال Wi-Fi 6/6E و 5G برخوردار است. این تراشه از نمایشگرهای +FHD تا 144 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

اسنپدراگون G3x Gen1 که قبلاً Razer Edge 5G را تامین می‌کند، با Snapdragon G3x Gen 2 جدید نیز به‌روزرسانی می‌شود. چیپست جدید سری G به گوشی‌های پرچمدار دستی با هدف ارائه بازی در سطح رایانه شخصی در حال حرکت قدرت می‌دهد. G3x Gen 2 دارای یک پردازنده هشت هسته ای Kryo است که بیش از 30 درصد سریعتر از نسل قبلی خود است. این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی جدید Adreno A32 است که عملکردی دو برابری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

کوالکام پلتفرم سری G اسنپدراگون

Snapdragon G3x Gen 2 از ری تریسینگ، Wi-Fi 7 و اتصال 5G پشتیبانی می کند. این تراشه می‌تواند تا نمایشگرهای FHD+ با حداکثر سرعت ۱۴۴ فریم در ثانیه را مدیریت کند و کوالکام از PCIe Gen 4 SSD و پشتیبانی از هاپتیک استریو بهره می‌برد.

AyaNeo، Huaqin، Inventec، Thundercomm و دیگر شرکت‌های بازی‌سازی دستی با کوالکام همکاری می‌کنند تا دستگاه‌های جدیدی را با چیپ‌ست‌های سری G اسنپدراگون در اواخر امسال عرضه کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *