تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

فناوری میکرو لنز پنل‌های OLED آیفون 16 برای روشنایی بالاتر

اپل قرار است رویداد Wonderlust خود را در 12 سپتامبر میزبانی کند، جایی که مناسب می‌داند سری آیفون 15 و اپل واچ آینده خود را معرفی کند. شایعه شده است که مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پرو با محموله‌ای از موارد اضافه شده رو به جلو، از جمله USB-C و Dynamic Island در سراسر خط تولید می‌شوند. پیش از رونمایی از آیفون 15، اکنون می شنویم که اپل قصد دارد از پنل های OLED میکرو لنز در مدل های آیفون 16 استفاده کند.

پنل‌های OLED آیفون 16

پنل های OLED در سری آیفون 16 می توانند با فناوری میکرو لنز طراحی شده برای افزایش سطح روشنایی یا مصرف انرژی کمتر ارائه شوند.

بر اساس گزارش جدیدی از The Elec، سامسونگ و ال‌جی علاقه خود را دنبال کرده‌اند تا به اپل پیشنهاد دهند فناوری میکرو لنز را در پنل‌های OLED آیفون بگنجانند. این فناوری به پنل OLED در آیفون اجازه می‌دهد تا روشن‌تر و کمتر انرژی مصرف کند. با این حال، برای استفاده از میکرو لنز در پنل OLED، معاوضه های خاصی وجود دارد. اگر اپل پیشنهاد یک یا هر دو تامین کننده فعلی خود را بپذیرد، صفحه نمایش باید استانداردهای شرکت را داشته باشد.

در حال حاضر، میکرو لنز دارای دو جنبه منفی است که تامین کنندگان باید در نظر بگیرند. روش کار این فناوری ساده نیست زیرا نیاز به طراحی لنزها برای به حداقل رساندن انعکاس داخلی دارد. مسیر نور از نشتی به عقب یا پهلو به جلو هدایت می شود. این به طور بالقوه می تواند باعث افزایش روشنایی صفحه در حالی که همان میزان انرژی مصرف می شود، افزایش یابد. با این حال، آرایه میکرو لنز همچنین می تواند همان سطح روشنایی را ارائه دهد و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند. این مبادله مرتبط با این فناوری است، اما اگر سامسونگ یا ال‌جی بتوانند با استفاده از فناوری میکرو لنز، سطوح روشنایی بالاتری را با مصرف انرژی کمتر ارائه دهند، می‌تواند ویژگی مناسبی برای سری آیفون 16 باشد.

پنل‌های OLED آیفون 16

یکی دیگر از جنبه های مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که سامسونگ و ال جی از مواد مختلفی برای این فناوری استفاده می کنند و هر دو با استانداردهای تعیین شده اپل همتراز نیستند. این شرکت هنوز پاسخی برای استفاده از این فناوری در پنل‌های OLED برای آیفون 16 ارائه نکرده است.

این شرکت همچنین می تواند از فناوری میکرو لنز برای نمایشگرهای OLED آیفون 16 خود استفاده کند، در صورتی که بتواند مصرف انرژی را پایین نگه دارد و در عین حال همان سطوح روشنایی را ارائه دهد. سامسونگ در حال حاضر از این فناوری در دستگاه های سری گلکسی اس خود استفاده می کند در حالی که ال جی آن را در تلویزیون های هوشمند OLED خود پیاده سازی کرده است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *