تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید؟

گوگل به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های دنیا فضایی را فراهم کرده است که در آن میلیون‌ها کاربر موضوعات موردعلاقه خود را سرچ کرده و به سؤالات مختلف خود پاسخ می‌دهند. اما این عظمت و گستردگی شبکه گوگل در کنار پاسخ به سؤالات کاربران، شرایطی را برای کسب‌‍وکارها نیز فراهم کرده است تا محصولات و یا خدمات خود را به طیف بزرگی از کاربران هدف نشان دهد. به طوری که امروزه تبلیغات در گوگل به عنوان یکی ازمحبو‌ترین گزینه‌های بازاریابی در دنیا شناخته می‌شود.

شبکه تبلیغاتی گوگل یا همان گوگل ادز مجموعه بزرگی است که طیف گسترده‌ای از انواع متدهای تبلیغاتی را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده و این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است تا با هدف گیری دقیق کاربران، تبلیغات خود را به افرادی نشان دهند که به دنبال محصولات و یا خدماتشان هستند. توجه داشته باشید که برای تبلیغ در این شبکه شما نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ آن دارید. البته با توجه به وجود یک سری از محدودیت‌ها امکان ساخت اکانت به طور مستقیم برای کاربران ایرانی وجود نداشته و کسب‌وکارهای ایرانی نیاز دارند تا از شرکت‌های واسطه در این مورد استفاده کنند.

جدا از امکانات هدف گیری پیشرفته، تعرفه گوگل ادز دلیل دیگری است که بسیاری از کاربران ایرانی را ترغیب کرده است تا شیوه‌های سنتی تبلیغات را کنار گذاشته و از این شبکه گسترده برای ارائه تبلیغات خود استفاده کنند. می‌توان عنوان کرد که هزینه تبلیغات در گوگل از گزینه‌های سنتی همچون تبلیغات بیلبوردی بسیار مناسب‌تر بوده و بازده بسیار خوبی برای کاربران ایرانی به همراه دارد.

اما در ادامه به بررسی 6 دلیل کاربردی برای این که چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید می‌پردازیم.

1. با هر بودجه‌ای می‌توان در آن تبلیغ کرد

این گزینه یکی از نکات مثبت استفاده از تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچکی است که اغلب بودجه اندکی دارند. حتی اگر بودجه زیادی برای کارهای بازاریابی خود داشته باشید، باز هم دوست ندارید هزینه زیادی را برای تست و بررسی یک کانال بازاریابی جدید اختصاص دهید.

در گوگل ادز هیچ سرمایه گذاری حداقل یا هزینه ماهانه برای تبلیغات وجود ندارد. این موضوع بدین معنی است که خطر و ریسک کمتری در مقایسه با سایر گزینه های تبلیغاتی که به هزینه های بیشتر نیاز دارند وجود خواهد داشت.

برخی از کلیدواژه ها هزینه های بیشتری نسبت به سایر کلمات خواهند داشت، اما اگر در مورد بودجه و بازاری که در آن رقابت می‌کنید دید منطقی داشته باشید تبلیغات گوگل برایتان مناسب خواهد بود.

2. تنها برای نتایج به دست آمده هزینه می‌کنید

تبلیغات گوگل ادز نه تنها یک گزینه مقرون به صرفه است بلکه به شما کمک می‌کند تنها زمانی که به نتایج دلخواه خود رسیدید هزینه پرداخت کنید. تبلیغات از نوع پرداخت هزینه به ازای کلیک، بسیار موثر است زیرا تنها زمانی پول پرداخت می‌کنید که فردی بر روی تبلیغات شما کلیک کرده است.

اگر کمپین تبلیغاتی شما به درستی تنظیم شده باشد و کلمات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی منفی مورد بررسی قرار گرفته باشد، پس هزینه ای که برای کلیک پرداخت می‌گردد، بسیار عالی خواهد بود.

علاوه بر این، بازاریابی مجدد در گوگل ادز (Remarketing) به شما کمک می‌کند افرادی را هدف قرار دهید که در گذشته بر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند، اما هنوز به مشتری تبدیل نشده اند. این موضوع به شما کمک می‌کند مشتریان احتمالی را به خوبی دنبال کنید و در کنار خود نگه دارید. نتایج مفید یکی از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل ادز به شمار می روند.

3. گوگل ادز اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد

در مقایسه با متدهای سنتی تبلیغاتی همچون دادن آگهی در تلویزیون، تبلیغات کلیکی همچون تبلیغ در گوگل ادز دیتاهای مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تجربه بهتری از تبلیغات داشته باشید. بررسی فاکتورهایی همچون نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل (CVR) و دیگر موارد موجود در شبکه گوگل ادز این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌است تا میزان درگیری مخاطبان هدف خود را رصد کرده و تبلیغات هدفمند‌تری را برای آن‌ها طراحی کنند. قابل ذکر است که امکان رهگیری بسیاری از این فاکتورها در سایر روش‌های تبلیغاتی همچون تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ‌دهندگان وجود ندارد.

4. تبلیغات گوگل در زمان مناسب نمایش داده می‌شود

زمانی که فردی وقت خود را برای جستجو در گوگل اختصاص می‌دهد، معمولا در همان زمان به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز خود خواهد بود. این فرد دوست دارد در همان زمان به چیزی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند.

همین امر باعث می شود کسب و کارها فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن داشته باشند و در همان زمانی که مشتری به دنبال تصمیم گیری در مورد خرید است در معرض دیدشان قرار بگیرند. این یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که شما را مجاب می‌کند از تبلیغات گوگل استفاده کنید.

قبل از اینکه تبلیغات دیجیتال محبوبیت امروزی خود را کسب کند، کسب و کارها بیشتر در صفحات زرد به تبلیغ می پرداختند. آن ها تلاش می کردند تبلیغات خود را در طبقه بندی مرتبط با کسب و کار خود قرار دهند تا مشتریان احتمالی که به دنبال محصول یا خدمات خاص بودند این تبلیغ را مشاهده کنند.

5. گوگل ادز مشتریان هدف شما را به تعامل وا می‌دارد

محتوای ویدئویی یک شکل بسیار موثر از بازاریابی محتواست. در حقیقت 64 درصد از کاربران بعد از تماشای فیلم ویدئویی بیشتر از قبل به خرید تمایل خواهند داشت. سایت یوتیوب گزارش کرده است که این حوزه هر ساله، رشد 100 درصدی دارد. شاید از خودتان بپرسید که این موضوع چه ربطی به گوگل ادز دارد؟

تبلیغات یوتیوب از طریق گوگل ادز پشتیبانی می‌شود. این موضوع به این معنی است که استفاده از گوگل ادز به کسب و کارها کمک می‌کند تبلیغات خود را در یوتیوب به نمایش بگذارند.

6. گوگل ادز به ایجاد استراتژی سئو کمک می‌کند

یکی دیگر از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل این است که به استراتژی سئو کمک بسزایی می کند. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو، سرمایه گذاری عالی است زیرا اگر سایت شما در نتایج اول گوگل قرار گیرد مجبور نیستید برای به دست آوردن کلیک، هزینه ای پرداخت کنید.

با این حال، برای به دست آوردن رتبه بندی بالاتر در نتایج گوگل به کمک سئو، ممکن است ماه ها و حتی سال ها زمان نیاز داشته باشید و این کار به تلاش بی وقفه و سرمایه گزاری اولیه زیادی نیاز دارد.

به کمک تبلیغات گوگل نیز می توانید سایت خود را همیشه در صفحه اول گوگل داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید که این دیده شدن نیازمند صرف هزینه مستمر است. نکته کلیدی این است که گوگل ادز به شما اجازه می دهد کلیدواژه های مختلفی را تست کنید و ببینید چه کلماتی ترافیک بیشتری به سمت سایت هدایت می‌کنند.

شما می توانید از این اطلاعات برای ایجاد استراتژی مناسب سئو استفاده کنید و اطمینان حاصل نمایید که بودجه خود را صرف کلیدواژه هایی می‌کنید که می‌تواند فروش واقعی به همراه داشته باشد.

تبلیغات گوگل یکی از بهترین گزینه‌ها برای توسعه برند است

امروزه تبلیغ در گوگل به عنوان یکی از پربازده‌ترین شیوه‌های تبلیغات در فضای دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود که طیف گسترده‌ای از کاربردها را برای کسب‌وکارها به همراه می‌آورد. هزینه به صرفه تبلیغات، گزینه‌های مختلف هدف گیری کاربران و البته نمایش محصولات و یا خدمات به تعداد بالایی از افراد،‌ همگی فاکتورهایی هستند که می‌توانند هر بیزینسی را برای تبلیغ در این شبکه قانع کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *