تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

ویژگی‌های سیستم عامل Samsung One UI 5.1

ویژگی‌های سیستم عامل Samsung One UI 5.1

همانطور که گویی اطلاعات فاش شده از سری گلکسی اس 23 سامسونگ تا کنون به اندازه کافی دارای جزئیات نبود، اکنون یک رابط کاربری جدید در مورد One UI 5.1 و همه ویژگی های جدید در کنار آن داریم. WinFuture تغییرات دقیقی را از سیستم عامل جدید سامسونگ منتشر کرد که دقیقاً مانند One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 خواهد بود.

ویژگی‌های سیستم عامل Samsung One UI 5.1

بر اساس لیست ارائه شده از ویژگی های جدید، One UI 5.1 یک به روز رسانی جزئی نسبت به نسخه فعلی خواهد بود که بر افزودن ترفندهای مفید و گزینه های سفارشی سازی تمرکز دارد. سیستم عامل جدید سامسونگ در سری گلکسی S23 راه اندازی می شود و بعداً به مدل های قدیمی تر نیز می رسد.

ویژگی های جدید سیستم عامل Samsung One UI 5.1:

  • دوربین
    تغییر رنگ برای سلفی ساده‌تر شده است
    دسترسی سریع به Expert RAW
    برنامه Expert RAW به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه پردازش یا فشرده سازی تصاویری با کیفیت بالا بگیرید که برای کسانی که می خواهند بعداً عکس های خود را ویرایش کنند عالی است. دسترسی به Expert RAW اکنون از منوی پیشرفته آسان تر است.
  • گالری
    آلبوم خانوادگی رایج
    با اشتراک‌گذاری آلبوم خانوادگی، اشتراک‌گذاری عکس‌ها با خانواده‌تان آسان‌تر از همیشه است. گالری عکس‌هایی را توصیه می‌کند که با تشخیص چهره اعضای خانواده، به آلبوم خانوادگی مشترک خود اضافه کنید. همچنین به ازای هر عضو خانواده (حداکثر 6 نفر) 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید.
    هندلینگ بهبود یافته
    پردازش به طور خودکار سایه ها و بازتاب ها را حذف می کند تا عکس های شما عالی به نظر برسد. همچنین می توانید برای وضوح بهتر گیف ها را دوباره ایجاد کنید.
    نمایش اطلاعات راحت
    اگر هنگام مشاهده یک عکس یا ویدیو در گالری خود انگشت خود را به سمت بالا بکشید، می توانید در یک نگاه ببینید که عکس چه زمانی و کجا گرفته شده است، در کدام دستگاه، کجا ذخیره شده است و موارد دیگر.
    جستجو قدرتمندتر شده است
    اکنون می توانید همزمان بیش از یک فرد یا مورد را جستجو کنید. شما حتی می توانید افراد را بدون برچسب زدن نام آنها، فقط با کلیک بر روی صورت آنها جستجو کنید.
    مکانی را برای ذخیره اسکرین شات ها انتخاب کنید
    اکنون می‌توانید با تنظیم آن در ویژگی‌های پیشرفته، اسکرین‌شات‌ها و صفحه های ضبط‌شده‌ را در پوشه دلخواهتان ذخیره کنید.
  • AR Zone و AR Emoji
    از 3 ایموجی در دوربین AR Emoji استفاده کنید
    در حالت ماسک با دوستان (حداکثر 3 نفر) عکس ها و فیلم های سرگرم کننده بگیرید. با کلیک روی ایموجی می توانید چهره دوستان خود را با شخصیت های دیگر جایگزین کنید.
    بهبودهای چیدمان و ویرایش در AR Doodles
    براش‌ها اکنون در صفحه اصلی AR Doodle برای دسترسی سریع‌تر در دسترس هستند. همچنین می‌توانید پس از ایجاد نقشه‌ها، اندازه آنها را تغییر داده و جابه‌جا کنید، و ابزار پاک‌کن جدید به شما امکان می‌دهد فقط بخشی از نقاشی‌های خود را بدون پاک کردن کامل آنها پاک کنید.
  • ابزارک ها
    ویجت باتری جدید
    با ویجت باتری جدید می توانید سطح باتری دستگاه های گلکسی خود را بررسی کنید. درست از صفحه اصلی، می‌توانید میزان باتری گوشی هوشمند، گلکسی بادز، گلکسی واچ و سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را ببینید.
    ویجت هواشناسی بصری
    سبک تصویرسازی جدید و خلاصه ای از شرایط آب و هوایی فعلی، دانستن اطلاعات آب و هوا را آسان می کند، هوا آفتابی، ابری، بارانی یا برفی.
  • حالت ها و سناریوها
    والپیپرهای مختلف بسته به حالت
    بسته به فعالیت های فعلی خود، والپیپر های مختلفی را روی صفحه قفل و صفحه اصلی تنظیم کنید. با تنظیم حالت های مختلف یک پس زمینه برای کار، یکی برای ورزش و موارد دیگر انتخاب کنید.
    شرایط و اقدامات بیشتر برای سناریوها
    وقتی حالت هواپیما یا هات اسپات موبایل را روشن می کنید، اسکریپت ها را به طور خودکار اجرا کنید. اسکریپت‌ها اکنون می‌توانند برخی از برنامه‌ها را باز کنند، تعادل صوتی چپ/راست را تنظیم کنند و موارد دیگر. کنش‌های جدید اکنون به شما امکان می‌دهند اشتراک‌گذاری سریع و حساسیت لمسی را کنترل کنید، همچنین آهنگ زنگ و سبک فونت را تغییر دهید.
  • قابلیت اتصال
    همکاری در Samsung Notes
    یک یادداشت مشترک ایجاد کنید که چندین نفر بتوانند همزمان آن را ویرایش کنند. با همکاران گزارش بنویسید، برای یک گروه مطالعه یادداشت برداری کنید، یا با یک دوست یک تصویر بکشید. امکانات بی پایان هستند.
    دعوت به برنامه های مشترک آسان شد
    اکنون می‌توانید با استفاده از پیوندی که می‌تواند در بین برنامه‌هایی مانند پیام‌رسان، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، به راحتی افراد را به آلبوم‌ها، یادداشت‌ها و تقویم‌های مشترک دعوت کنید.
    چند کنترل پیشرفته بین گلکسی بوک و گوشی هوشمند
    اکنون می‌توانید از ماوس، صفحه‌کلید یا ترک‌پد Galaxy Book خود نه تنها با تبلت Galaxy خود، بلکه با تلفن هوشمند Galaxy خود نیز استفاده کنید. شما به راحتی می توانید متن را کپی و جایگذاری کنید و تصاویر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشید و رها کنید گویی همان دستگاه است.
    خروجی رسانه برای بلندگوهای WiFi
    اگر می‌خواهید از طریق Spotify Connect و Chromecast داخلی به گوش دادن به موسیقی در بلندگوهای Wi-Fi ادامه دهید، به سادگی خروجی رسانه را از نوار ابزار دسترسی سریع باز کنید، نه برنامه‌های موسیقی.
    به گشت و گذار در رایانه شخصی ادامه دهید
    اگر در گوشی هوشمند خود با اینترنت سامسونگ در اینترنت گشت و گذار کنید و سپس به مرور در رایانه شخصی خود ادامه دهید، می توانید وب سایت هایی را که در تلفن هوشمند خود باز کرده اید پیدا کنید و به مرور آنها با مرورگر رایانه شخصی ادامه دهید.
  • سامسونگ DeX
    چندوظیفه ای بهبود یافته در DeX
    در حالت تقسیم صفحه، اکنون می توانید تقسیم کننده را در وسط صفحه بکشید تا اندازه هر دو پنجره تغییر کند. همچنین می توانید یک پنجره را به یکی از گوشه های آن بچسبانید تا یک چهارم صفحه را اشغال کند.
  • تنظیمات
    پیشنهادات تنظیمات
    اکنون پیشنهادات در بالای صفحه تنظیمات نمایش داده می‌شوند و به شما امکان می‌دهند از ویژگی‌های مفیدی که باید امتحان کنید یا تنظیماتی که به توجه شما نیاز دارند مطلع شوید تا بتوانید فوراً آنها را فعال یا امتحان کنید.
  • اینترنت سامسونگ
    جستجوی بهبود یافته
    اکنون می توانید بر اساس نام پوشه در نشانک ها یا با نام گروه در برگه ها جستجو کنید. منطق جستجوی بهبود یافته به شما امکان می دهد آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، حتی اگر چیزی اشتباه املایی داشته باشد.
  • Setup Wizard
    راه اندازی اولیه سریعتر و آسان تر Galaxy جدید شما

اگر از Galaxy یا دستگاه اندرویدی دیگری به Galaxy جدید تغییر می‌دهید، به سادگی کد QR را در دستگاه قدیمی خود اسکن کنید تا به طور خودکار شبکه‌های Wi-Fi، حساب سامسونگ و حساب Google خود را به دستگاه جدید منتقل کنید تا بدون تایپ کردن هر چیزی را انتقال دهید. (ویژگی انحصاری Galaxy S23)

  • آب و هوا
اطلاعات دقیق آب و هوا در یک نگاه
اکنون اطلاعات مفید آب و هوا در صفحه اصلی اپلیکیشن Weather نمایش داده می شود. می توانید هشدارهای آب و هوای شدید، گزارش های هواشناسی روزانه، بارش ساعتی و نمودارهای دمای رنگ را بررسی کنید.
 
  • تماس ها
تماس های متنی Bixby
از تماس های متنی Bixby برای پاسخگویی خودکار به تماس ها و اطلاع از هدف تماس استفاده کنید.
می‌بینید که تماس‌گیرنده در یک چت متنی چه می‌گوید، و می‌توانید پاسخ‌هایی را که با صدای بلند برای تماس‌گیرنده خوانده می‌شوند تایپ کنید.
تماس‌های متنی Bixby فقط به زبان‌های انگلیسی و کره‌ای در دسترس هستند.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *