تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

اینترنت چندین دهه است که پنجره ما به جهان است. اما، با تغییر زمان، ما باید مطمئن شویم که در فضای آنلاین ایمن باقی می‌مانیم و بهترین عملکرد ممکن را از تجهیزات خود دریافت می‌کنیم. بنابراین چگونه DNS در این امر نقش دارد؟ با دور شدن از سرور DNS ارائه‌شده توسط ISP، می‌توانیم ویژگی‌های اضافی مانند حفاظت از فیشینگ، پیشگیری از DDoS و در بسیاری از موارد، سرعت بالا را به دست آوریم.

در این روش، ما شما را راهنمایی می کنیم که سرور DNS خود را در ویندوز 10 یا 11 تغییر دهید و لیستی از ارائه دهندگان DNS جایگزین را برای امتحان کردن در اختیار شما قرار می دهیم.

DNS چیست؟

سرور DNS (Domain Name Server) نام دامنه ها را به آدرس های IP ترجمه می کند. برای مثال، وقتی مرورگر خود را به techcontrol.ir هدایت می‌کنید، درخواست شما به یک سرور DNS ارسال می‌شود که به رایانه شما می‌گوید داده‌ها را از IP بگیرد. سرورهای DNS مختلفی وجود دارد، و به‌طور پیش‌فرض، احتمالاً از یکی از ارائه‌شده توسط ISP خود استفاده می‌کنید. با این حال، تغییر سرور DNS که استفاده می کنید ساده است، خدمات اضافی مانند امنیت و سرعت را فراهم می کند و بسیاری از سرورهای DNS شخص ثالث برای استفاده رایگان هستند.

سرورهای DNS جایگزین

اکثر کاربران به سرور DNS ارائه شده توسط ISP خود می چسبند. این ممکن است برای شما مناسب باشد، اما بسیاری از خدمات جایگزین DNS وجود دارد. بهترین روش این است که چند مورد را امتحان کنید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

  • DNS عمومی گوگل شاید معروف ترین آن باشد. ادعا می‌کند که تجربه مرور سریع‌تری را ارائه می‌کند، امنیت را بهبود می‌بخشد و نتایج جستجو را بدون تغییر مسیر ارائه می‌کند.
  • OpenDNS سیسکو بیشتر بر ایمنی آنلاین متمرکز است. OpenDNS ابزارهایی برای ارائه فیلتر محتوا و کنترل‌های والدین برای دستگاه‌های موجود در شبکه شما فراهم می‌کند.
  • DNS Cloudflare دارای حفاظت DDoS یکپارچه و DNSSEC با یک کلیک برای محافظت در برابر حملات مبتنی بر DNS است. Cloudflare ادعا می‌کند که این سرویس سریع‌ترین سرویس در جهان است و میانگین سرعت جستجوی آن ۱۱ میلی‌ثانیه است.
  • Comodo Secure DNS یک سرویس هدفمند با توجه به امنیت آنلاین شما ارائه می دهد. می تواند تلاش های فیشینگ و اشکال مختلف بدافزار را مسدود کند.
راهنمای تغییر DNS در ویندوز

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

1- روی نماد Network (آیکونی که نوارهای Wi-Fi یا نماد اترنت شما را نشان می دهد) کلیک چپ کرده و Network and Internet Settings را انتخاب کنید. صفحه نمایش در ویندوز 11 کمی متفاوت از ویندوز 10 به نظر می رسد.

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

2- روی Change adapter options کلیک کنید.

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

3- روی Wi-Fi / Ethernet خود دوبار کلیک کنید. در مثال ما فقط یک اتصال اترنت داریم، اما شما ممکن است Wi-Fi نیز داشته باشد.

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

4- Properties را انتخاب کنید.

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

5- روی TCP/IPv4 دوبار کلیک کنید تا آن را ویرایش کنید.

راهنمای تغییر DNS در ویندوز

6- آدرس سرور DNS ترجیحی و جایگزین را تنظیم کنید و روی OK کلیک کنید تا پنجره بسته شود. یکی از DNS جدول بالا را امتحان کنید.

7- روی Ok و Close کلیک کنید تا پنجره های باز شده قبلی بسته شود. سرور DNS شما با موفقیت تغییر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *