تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

برای درمان پوکی استخوان چی بخوریم ؟

اهمیت محصولات لبنی برای درمان پوکی استخوان بر کسی پوشیده نیست . اما آیا می توان فقط بر این محصولات غذایی اکتفا کرد یا عوارض مصرف بیش از حد این محصولات همچون سردی بدن را نادیده گرفت. پس ، برای پوکی استخوان چه بخوریم ؟ اینکه آیا تفاوتی بین محصولات لبنی بدست آمده از حیوانات مختلف ( شتر ، گاو ، گوسفند و.. ) وجود دارد یا کدام یک از آنها برای بیماران پوکی استخوان بهتر است؟ در ادامه متوجه می شوید.

البته می توانید به راه حل های دیگری همچون استفاده از سرم تقویتی برای ارتقاء سطح سلامتی بدن و جبران کمبودهای آن فکر کنید.

برای اعزام شبانه روزی پرستاران با تجربه کلیک نماید : تزریق سرم در منزل

کدام محصول لبنی برای بیماران پوکی استخوان بهتر است ؟

شیر موجودات مختلف از ترکیبات متفاوتی تشکیل شده است.در نتیجه اثری که بر بدن دارند نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال :

خواص شیر شتر برای پوکی استخوان 

میزان کلسیم موجود در شیر شتر در مقایسه با شیر گاو 10 برابر بیشتر است لذا خواص شیر شتر برای درمان پوکی استخوان شدید تر است. ضن اینکه شیر شتر، طبع گرم و معتدل دارد. پس سردرد هایی که پس از مصرف آن ،در برخی از افراد به دلیل حساسیت به سردی شیر گاو رخ می دهد ، وجود ندارد.

اگر بیماری قلبی دارید قطعا نیازمند یه پزشک قلب حرفه ای و با سابقه هستید : ویزیت متخصص قلب در منزل

شیر گوسفند برای پوکی استخوان

شیر گوسفند در مقایسه با شیر شتر از کلسیم کمتری برخوردار است اما باز هم در برابر شیر گاو و بز برای درمان پوکی استخوان به دلیل میزان دو برابری کلسیم آن مناسب تر است. البته ، شیر گوسفند و محصولات حاصل از آن ، به دلیل بوی خاص این شیر ، مورد توجه همگان قرار نمی گیرد.

شیر بز برای درمان پوکی استخوان

با اینکه میزان کلسیم موجود در شیر بز و گاو به یک اندازه است اما می توان به دلیل غنی بودن شیر بز از آهن ، سلنیوم و عنصر روی ؛ آن را برای درمان پوکی استخوان گزینه مناسبی در نظر گرفت . البته محصولات لبنی تهیه شده در روستا ها از مواد مغذی بیشتری برخوردار هستند.  

کلیک کنید : ویزیت متخصص ریه در منزل

ویتامین D و درمان پوکی استخوان

یکی از ویتامین های اصلی برای جذب کلسیم و درمان پوکی استخوان ، ویتامین  D است که از طریق روش های مثل : قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، مصرف قرص در دوز های مختلف ( 50000) ، خوردن مواد غذایی از قبیل : زرده تخم مرغ ، گوشت گاو ، جوانه دانه ، روغن جگر ، ماهی ، شیر ، کره ، بادام و گردو بدست می آید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *