تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

4 بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

شرلوک هلمز و دوشیزه مارپل به راحتی کار می کردند. ببینید، وقتی آنها با یک معمای قتل مواجه شدند، فقط باید با منطق ذهن انسان و پیچیدگی های قلب یک انسان سر و کار داشته باشند. اما اگر مغز متفکر این قتل توسط هوش مصنوعی باشد چه؟

با ظهور ChatGPT و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها عرضه می‌شوند که یک بازی مرموز قتل سنتی را ارتقا می‌دهند. در برخی، شما قادر خواهید بود برای یک رمز و راز با مظنونان تعامل و گفتگو کنید. در برخی دیگر، هوش مصنوعی هر بار که بازدید می کنید راز جدیدی ایجاد می کند.

بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

1- Solve the Murders: با مظنونان هوش مصنوعی برای حل یک معمای قتل گپ بزنید

بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

Solve the Murders بر اساس یک مدل زبان بزرگ مشابه ChatGPT است که در آن شما نقش کارآگاهی را بازی می کنید که باید معمای قتل را با چت کردن با ربات های تولید شده توسط هوش مصنوعی حل کند. در ابتدا، لیستی از حقایق در مورد قتل و بازیکنان درگیر به شما داده می شود.

شما باید از مظنونان و افسران پلیس یک سری سوال بپرسید. به طور منحصربه‌فرد، مظنونان اجازه دارند به شما دروغ بگویند، اما وقتی حقایق بیشتری را یاد بگیرید و بتوانید آنها را مورد بررسی قرار دهید، حقیقت بیشتری خواهند گفت. هر واقعیتی که کشف می کنید یک امتیاز به شما می دهد که می توانید از آن برای منابع دیگر بازی استفاده کنید. همه حقایق به طور خودکار به دفتر “حقایق کشف شده” اضافه می شوند که می توانید در هر زمان آنها را بررسی کنید.

امتیازهایی که به دست می آورید با چند عمل قابل مبادله هستند، مانند بررسی حقایق، بررسی سوابق، بررسی صحنه ها و دنبال کردن مظنونان. اگر در هر زمانی گیر کردید، می‌توانید امتیازها را صرف کنید تا سرنخی در مورد اینکه چگونه باید ادامه دهید پیدا کنید. هنگامی که در مورد whodunnit مطمئن شدید، از اکشن یکباره “حل قتل” استفاده کنید تا ببینید آیا درست انجام داده اید یا خیر.

2- Gron : بازی RPG یکپارچه سازی با سیستم عامل برای یافتن سرنخ ها و چت با مظنونین

بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

قبلاً می‌دانید که ChatGPT می‌تواند شخصیت‌های خیالی ایجاد کند تا با آن‌ها صحبت کنید یا به شما اجازه چت با شخصیت‌های معروف موجود را پس از دریافت داده‌های مناسب بدهد. Gron از این قدرت برای ساخت یک بازی معمایی قتل مانند یک RPG هشت بیتی قدیمی استفاده می کند.

شما در نقش کارآگاه ساموئل اوکانر بازی می کنید که برای تحقیق در مورد مرگ مشکوک الیاس هرینگتون، یکی از ثروتمندترین مردان سانفرانسیسکو فراخوانده شده است. شما باید با استفاده از کلیدهای جهت دار در بازی حرکت کنید و با استفاده از Spacebar با شخصیت ها یا اشیاء تعامل داشته باشید. بازی هیچ نشانه ای از اهمیت یک شخصیت یا شی به شما نمی دهد، بنابراین همه چیز در مورد استفاده از مهارت های کارآگاهی شماست.

هنگامی که با یک شخصیت تعامل دارید، Gron به طور خودکار یک پنجره چت را شروع می کند. دانستن درخواست‌های درست و پرسیدن سؤالات درست مهم است. به عنوان مثال، از شخصیتی پرسیدیم که آیا تنها پسر خانواده است و پاسخ مثبت گرفتیم، اما وقتی از او پرسیدیم که آیا خواهر و برادری دارد یا خیر، سریع پاسخ داد که سوال اول را اشتباه متوجه شده و خواهر دارد. همانطور که سوالات بیشتری می‌پرسید، از دفتر خاطرات درون بازی برای ثبت پاسخ‌ها استفاده کنید تا بتوانید به شهادت‌های مختلف اشاره کنید تا بفهمید قاتل کیست.

3- Mystery-o-Matic: راز قتل جدید که روزانه به صورت تصادفی تولید می شود

بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

یک پازل جدید روزانه وجود دارد! Mystery-o-Matic هر روز با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، یک معمای قتل جدید ایجاد می‌کند. از چند عنصر پایه استفاده می کند و سپس جایگشت ها و ترکیب هایی را ایجاد می کند که یک رمز و راز روزانه را ایجاد می کند.

عبارت موجود در سایت کاملاً واضح نیست، بنابراین توضیح در اینجا آمده است. سه نفر (آلیس، ادی و کارول) هستند که یکی از آنها به قتل می رسد. چهار اتاق (آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام) وجود دارد و برای مشاهده نحوه اتصال اتاق ها باید به چیدمان روزانه توجه کنید. هر شخصیتی می تواند در 15 دقیقه از یک اتاق به اتاق دیگر حرکت کند، اما نه دو اتاق در 15 دقیقه. همچنین در مورد چهار سلاح احتمالی قتل (چاقو، تفنگ، سم، طناب) و محل قرارگیری آنها به شما گفته می شود. در نهایت، چند بیانیه از سه شخصیت درگیر یا بر اساس آنچه پلیس پیدا کرده است، دریافت خواهید کرد.

از دفترچه یادداشت بازپرس داخلی استفاده کنید تا بفهمید چه کسی در چه زمانی در کدام اتاق بوده و چگونه می تواند به سلاح قتل دسترسی داشته باشد. وقتی از راه حل مطمئن شدید، بگویید قاتل کی بود، اسلحه چه و زمان قتل چگونه بوده. هر چه بیشتر بازی کنید ممکن است بازی کمی تکراری شود.

4- Murdle : معماهای منطقی پازل قتل روزانه

بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

بازی هوش مصنوعی پازلی کاراگاهی پرونده قتل

G. T. Karber نویسنده معمایی هالیوود روزانه یک پازل منطقی معمایی قتل جدید را در وب سایت خود Murdle ارائه می دهد. این وب سایت موفق طولانی مدت قبلاً منجر به سه کتاب اسرار قتل شده است که توسط کاربر نوشته شده و توسط “موریارتی” تولید شده است، الگوریتمی اختصاصی که قادر به برنامه ریزی یک میلیون قتل در دقیقه است.

Murdle از سیستم مشابه Mystery-o-Matic پیروی می کند و هر روز سه یا چهار مظنون، سه یا چهار مکان و سه یا چهار سلاح قتل را در اختیار شما قرار می دهد. اسرار با هر روز سخت تر می شوند، دوشنبه آسان ترین روز است و یکشنبه به مهارت های شرلوک هلمز نیاز دارد.

شما به عنوان Detective Logico بازی می کنید و مجموعه ای از سرنخ ها و شواهد به شما داده می شود که می توانید از آنها با نمودار ارجاع متقابل برای مطابقت با مظنونان، مکان ها و سلاح ها استفاده کنید. بهتر است با آموزش mini-Murdle شروع کنید و سپس به سراغ معماهای روزانه بروید. وقتی آماده هستید که اتهام خود را مطرح کنید، باید بگویید قاتل چه کسی بود، چگونه این کار را انجام داد و این عمل وحشتناک کجا اتفاق افتاد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *