تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت ویندوز

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

وقتی چیزی را جستجو می کنید، دوست ندارید نتایج وب را از Bing در منوی استارت خود ببینید؟ در این مقاله نحوه غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت در ویندوز 10 و 11 آورده شده است.

وقتی چیزی را در منوی استارت ویندوز 11 یا 10 به همراه نتایج جستجوی برنامه‌ها، فایل‌ها و پوشه‌های محلی جستجو می‌کنید، نتایج وب Bing را نیز نشان می‌دهد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اگر می خواهید بدون باز کردن مرورگر ابتدا در وب جستجو کنید، نتایج Bing در منوی Start بسیار مفید است.

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

با این حال، چند جنبه منفی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، وقتی چیزی را در منوی Start جستجو می کنید، نتایج Bing بر نتایج محلی اولویت دارند. اکنون، برای هر جستجویی اتفاق نمی‌افتد، اما آنقدر اتفاق می‌افتد که حواس‌تان را پرت می‌کند. علاوه بر این، به دلیل ویژگی نتایج Bing، هر چیزی که جستجو می کنید به سرورهای مایکروسافت ارسال می شود و تجربه کلی جستجوی منوی استارت کند است.

بنابراین، اگر از طرفداران نتایج وب در منوی استارت نیستید، چرا ادغام نتایج جستجوی Bing را در منوی استارت غیرفعال نکنید؟

مراحل زیر در ویندوز 10 و 11 یکسان است.

قبل از ایجاد تغییرات از رجیستری نسخه پشتیبان تهیه کنید. در صورت بروز مشکل، پشتیبان‌گیری به بازیابی رجیستری کمک می‌کند.

ابتدا اپلیکیشن Registry Editor را در ویندوز اجرا کنید. می‌توانید Run را با میانبر «Win + R» باز کنید، «regedit» را در قسمت خالی تایپ کنید و «Ok» را فشار دهید. همچنین، می‌توانید «Registry Editor» را در منوی Start جستجو کنید.

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

پس از باز کردن آن به پوشه زیر بروید. می توانید مسیر را کپی کنید، آن را در نوار آدرس قرار دهید و Enter را فشار دهید. وقتی اینجا هستید، ببینید آیا پوشه ای به نام “Explorer” در زیر پوشه “Windows” وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد، از مرحله بعدی رد شوید.

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

روی پوشه “Windows” کلیک راست کرده و گزینه “New -> Key” را انتخاب کنید. در مرحله بعد، از “Explorer” به عنوان نام پوشه جدید استفاده کنید.

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

پس از آن، روی پوشه “Explorer” کلیک راست کرده و “New -> DWORD (32-bit) Value” را انتخاب کنید. این عمل یک مقدار DWORD خالی جدید ایجاد می کند. نام مقدار را به عنوان «DisableSearchBoxSuggestions» تنظیم کنید.

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

پس از ایجاد مقدار جدید، برای ویرایش روی آن دوبار کلیک کنید. همچنین می توانید بر روی مقدار کلیک راست کرده و “Modify” را انتخاب کنید. با این کار پنجره “Edit Value” باز می شود. در آن، “1” را در قسمت “Value Data” تایپ کنید و دکمه “Ok” را فشار دهید.

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

پس از ذخیره مقدار، ویرایشگر رجیستری را ببندید و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. اگر نمی خواهید سیستم را راه اندازی مجدد کنید، حداقل فرآیند Windows Explorer را از طریق Task Manager مجددا راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی مجدد، دیگر نتایج جستجوی Bing را در منوی استارت نخواهید دید. یعنی شما با موفقیت Bing را در منوی استارت ویندوز غیرفعال کرده اید.

آموزش غیرفعال کردن نتایج Bing در منوی استارت

غیرفعال کردن نتایج جستجوی Bing در منوی Start به همین سادگی بود.

امیدوارم این راهنمای ساده و آسان به شما کمک کرده باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *