تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

پلتفرم Spotify برای اولین بار از مرز 600 میلیون کاربر فعال عبور کرد

پلتفرم Spotify برای اولین بار از مرز 600 میلیون کاربر فعال عبور کرد

Spotify گزارش سه ماهه خود را منتشر کرد و آمار و ارقام امیدوارکننده به نظر می رسد. در طول سه ماه گذشته، این پلتفرم پخش موسیقی تعداد کاربران فعال ماهانه خود (MAU) را 28 میلیون نفر افزایش داده است که فراتر از انتظارات است و به 600 میلیون نفر رسیده است که رکورد جدیدی برای این شرکت سوئدی به شمار می رود.

درآمد کل سال 2023 برابر با 3.7 میلیارد یورو (حدود 4 میلیارد دلار) بود که 16 درصد بیشتر از سال 2022 است. در حالی که درآمد عملیاتی با ضرر 75 میلیون یورویی به وضعیت منفی سقوط کرد، اما این شرکت به کسب درآمد تبلیغاتی بی سابقه ای به میزان 501 میلیون یورو اشاره کرد.

از 602 میلیون کاربر فعال، 236 میلیون نفر مشترک پریمیوم هستند. سایر کاربران از سرویس رایگان استفاده می کنند که شامل تبلیغات است و قابلیت هایی مانند پخش تصادفی و دانلود موسیقی برای گوش دادن آفلاین را ندارد. تعداد کاربران پولی نسبت به سه ماهه چهارم 2022، 15 درصد افزایش یافته و به 205 میلیون نفر رسیده است.

پلتفرم Spotify

گزارش مالی نشان داد که اسپوتيای در تمام مناطق، به ویژه در آمریکای لاتین، رشد سالانه داشته است.

بر اساس داده های داخلی، 225 میلیون کاربر از Spotify Wrapped استفاده کردند که یک کمپین در پایان سال است که خلاصه ای شخصی از عادات گوش دادن هر کاربر را ارائه می دهد. اکنون همه مشتریان پولی در ایالات متحده می توانند از بیش از 200000 کتاب صوتی با حداکثر 15 ساعت دسترسی در ماه انتخاب کنند.

انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2024، تعداد کاربران به 618 میلیون نفر برسد و تعداد مشتریان پولی 3 میلیون نفر افزایش یابد.

پلتفرم Spotify
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *