تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

معنی ریبوت در گوشی شیائومی

تعریف کلی از ریبوت در تمامی موبایل ها

ریبوت یا reboot به طور کلی به راه اندازی مجدد موبایل اطلاق میشود اما این گزینه را در جا های زیادی از موبایل میتوان مشاهده نمود که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند.باید دقت داشته باشید که reboot را با reset اشتباه نگیرید . reboot به معنی راه اندازی مجدد و reset به معنی پاک کردن تمامی اطلاعات روی دستگاه شما میباشد.

در این مقاله قصد داریم جایگاه های کلمه reboot در گوشی شیائومی ار به شما عزیزان معرفی کرده و هر کدام را به صورت جدا گانه بررسی نماییم.

کلمه ریبوت میتواند در تنظیمات موبایل بعد از فکتوری ریست ، منوی ریکاوری ، صفحه اصلی و یا بعد از دانلود آپدیت های جدید موبایل مشاهده شود .هرکذلم از این ریبوت ها کار خاصی را انجام خواهند داد که در زیر آنها را بررسی خواهیم نمود.

  1. ریبوت در صفحه اصلی

: این گزینه که در تصویر زیر مشاهده میکنید تنها بهد از فشردن بیش از 3 ثانیه کلید خاموش و روش موبایل نمایش داده میشود و به معنی ری استارت کردن و یا راه اندازی مجدد دستگاه میباشد.بعد فشردن اسن گزینه دستگاه شما یک بار خاموش شده و مجدد روشن میشود.در برخی موارد این گزینه میتواند خطرناک نیز باشد. گاهی کاربران رمز موبایل خود را فراموش کرده و تنها با اثر انگشت یا تشخیص چهره موبایل خود را باز میکنند اما بعد از ریبوت یا راه اندازی مجدد دیگر اثر انگشت و یا تشخیص چهره کار نخواهد کرد و تنها باید رمز دستگاه را وارد کنید و در غیر این صورت باید دستگاه خود را به حالت کار خانه بازگردانید.

  1. ریبوت بعد از فکتوری ریست

به تصویر زیر خوب دقت کنید.اگر ورزی این صفحه را مشاهده کردید و اطلاعات مهمی روی موبایل خود دارید به هیچ عنوان روی گزینه قرمز رنگ که در زیر مشاهده میکنید کلیک نکنید زیرا این گزینه تمامی اطلاعات روی موبایل شما را از بین خواهد برد.اما اگر قصد این کار را دارید باید بدانید بعد از کلیک روی این گزینه پیغامی مربوط به ریبوت یا reboot روی صفحه شما نمایان میشود.در اینجا ریبوت به معنی راه اندازی مجدد نیست بلکه موبایل در حال ورود به محیطی به نام ریکاوری است تا بتواند اطلاعات کاربر را تماما پاک کند.دومین گزینه ریبوت که در موبایل شیائومی مشاهده میکنید در اینجا قرار دارد و معنی ریبوت در گوشی شیائومی اینجا تغییر پیدا کرده و به معنی پاک شدن تمامی اطلاعات میباشد.

  1. ریبوت در منوی ریکاوری

: این صفحه به خودی خود روی موبایل نمایان نمیشود.این صفحه منوی ریکاوری نام دارد و برای ورود به این صفحه لازم است تا موبایل را خاموش کرده و کلید بلندی صدا و کلید روشن و خاموش را با هم فشار دهید تا این منو را مشاهده نمایید.پس اگر روزی این صفحه را روی موبایل خود مشاهده نمودید باید بدانید یا کلید های موبایل شما مشکلی دارند و یا بر اثر فشاری که در جیب شما به موبایل اعمال شده است اینصفحه نمایان گشته.اکثر کاربران در رویارویی با این صفحه نمیدانند که باید چه کاری انجام دهند و با کلیک روی گزینه دوم تمامی اطلاعات خود را از بین میبرند.در گزینه اول کلمه reboot را مشاهده میکنید که میتواند موبایل شما را از این حالت خارج کرده و به حالت عادی برگرداند پس لازم نیست نگران باشد اما اگر مجدد به این مشکل بر خوردید باید حتما به نمایندگی تعمیرات شیائومی مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که در این منو تاچ موبایل هیچ کارایی ندارد و تنها باید از طریق کلید های موبایل بین گزینه ها جابجا شوید.از کلید های کم و بلندی صدا برای جابجایی و از کلید خاموش و روشن برای انتخاب گزینه ها استفاده نمایید.

  1. ریبوت بعد از آپدیت

: کلمه ریبوت یا reboot که در تصویر زیر مشاهده میکنید بعد از دانلود آپدیت های نرم افزاری نمایان میشود.در اینجا نیز ریبوت کمی معنای متفاوت با ریبوت در صفحه لصلی دارد.بعد از کلیک روی این گزینه موبایل شما به منوی ریکاوری ریبوت شده و اطلاعاتی که قبلا توسط آپدیت کننده دانلود شده است را روی موبایل اعمال میکند تا شما از آپدیت نرم افزاری جدید لذت ببرید.بعد از این که این فایل ها روی موبایلب شما اعمال شدند گوشی به صفحه اول بازگته و به کارکرد طبیعی خود ادامه میدهد.

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با معنی ریبوت در موبایل شیائومی آشنا سازیم و کارکرد هر کدام از آنها را برای شما شرح دادیم اما گاهی اوقات ریبوت در مرحله سوم یا همان منوی ریکاوری کار نمیکند و گوشی را به حالت نرمال باز نمیگرداند که در این صورت قطعا موبایل شما با مشکلی مواجه شده است.

در صورت بروز این مشکل احتمال خرابی هارد و یا پردازنده دستگاه شما وجود دارد که حتما باید به نمایندگی تعمیرات موباتیل شیائومی مراجعه کرده و مشکل را با آنها در میان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *