تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

نحوه باز کردن، تبدیل و ویرایش فایل های WebP در فتوشاپ

ویرایش فایل های WebP در فتوشاپ

به منظور سرعت بخشیدن به آپلود تصاویر در وب سایت، گوگل فرمت تصویری به نام WebP را توسعه داده است که می تواند فشرده سازی بدون کاهش کیفیت و کارآمدتری را برای تصاویر ارائه دهد. اگر به یک فایل WebP برخورد کردید، می توانید آن را با مرورگرهایی مانند کروم و اپرا باز کنید و با نرم افزاری ویرایش کنید. با این حال، به طور عادی توسط فتوشاپ پشتیبانی نمی شود. اگر می خواهید فایل های WebP را در فتوشاپ باز، تبدیل و ویرایش کنید، فقط باید یک افزونه در فتوشاپ وارد کنید. در این مقاله مراحل دقیق باز کردن، تبدیل و ویرایش تصاویر WebP در فتوشاپ را به شما نشان خواهیم داد.

مرحله 1: یک افزونه به نام WebpShop.8bi را دانلود کنید. برای دانلود این افزونه می توانید اینجا کلیک کنید.

ویرایش فایل های WebP در فتوشاپ

مرحله 2: مکان فتوشاپ را بیابید. روی آیکون فتوشاپ در دسکتاپ کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. در تب Shortcut، دایرکتوری فتوشاپ را در کادر متنی سمت راست Start in خواهید دید.

ویرایش فایل های WebP در فتوشاپ

مرحله 3: افزونه را در دایرکتوری خاص کپی کنید. ابتدا باید فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کرده و به پوشه bin بروید. در این پوشه می توانید چندین نسخه از پلاگین ها را در سیستم عامل های مختلف بیابید. سپس با توجه به نیاز خود یک پوشه را انتخاب کنید و آن را در پوشه Plug-Ins در پوشه فتوشاپ کپی کنید.

ویرایش فایل های WebP در فتوشاپ

مرحله 4: فتوشاپ را مجددا راه اندازی کنید.

 برای اینکه افزونه با موفقیت بارگذاری شود، باید فتوشاپ را مجددا راه اندازی کنید، که پس از شروع انجام می شود. در نهایت می توانید فایل های WebP را در فتوشاپ باز کنید.

علاوه بر این، به لطف این افزونه، می توانید فایل های WebP را ویرایش کرده و به فرمت های دیگر مانند PNG و JPG در فتوشاپ تبدیل کنید. پس از باز کردن فایل Webp، کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + S را به طور همزمان فشار دهید. سپس می توانید با فرمت تصویری که دوست دارید ذخیره کنید. در مقابل، شما همچنین می توانید فایل های PNG یا JPG را به فایل های Webp تبدیل کنید. در یک کلام، پس از نصب این افزونه، می‌توانید فایل‌های WebP و فرمت‌های دیگر مانند PNG و JPG را در فتوشاپ به و از آن تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *