تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

کوالکام پلتفرم های نسل بعدی AR/VR Snapdragon XR2 Gen 2 و AR1 Gen 1 را معرفی کرد

نسل بعدی AR/VR Snapdragon XR2 Gen 2

نسل بعدی AR/VR Snapdragon XR2 Gen 2

کوالکام نسل بعدی پلتفرم های AR/VR خود را با نام های Snapdragon XR Gen 2 و AR1 Gen 1 معرفی کرد. این دو پلتفرم باید واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی را در دستگاه های باریک و سبک وزنی که به بسته باتری خارجی نیاز ندارند، فعال کنند. این به سایر OEM ها فرصتی برای تصاحب سهمی از فضایی می دهد که پس از عرضه Vision Pro اپل، محبوبیت آن افزایش می یابد.

نسل بعدی AR/VR Snapdragon XR2 Gen 2

Snapdragon XR Gen 2 احتمالاً تراشه جالب‌تر از این دو است. این دستگاه از دستگاه های MR و VR با عملکرد GPU 2.5 برابر بهتر در مقایسه با نسل قبلی خود، عملکرد 8 برابری هوش مصنوعی، پشتیبانی از حداکثر 10 دوربین و سنسور، نمایشگر 2x 3K و جدیدترین ISP Spectra در برد پشتیبانی می کند.

نسل بعدی AR/VR Snapdragon XR2 Gen 2

از سوی دیگر، پلتفرم Snapdragon AR1 Gen 1، عینک های هوشمند سبک وزن با قابلیت MR را هدف قرار داده است. علاوه بر این، ضبط و پخش مستقیم مستقیم از عینک، انجام جستجوهای بصری و ترجمه واقعی را امکان پذیر می کند.

هر دو پلتفرم با همکاری متا توسعه یافته اند و در اوایل امسال با دستگاه های متا عرضه خواهند شد. به عنوان مثال، Meta Quest 3 از پلتفرم Snapdragon XR2 Gen 2 قدرت می گیرد، در حالی که عینک هوشمند Ray-Ban Meta از پلتفرم Snapdragon AR1 استفاده می کند. سایر OEM ها از سال 2024 این شانس را خواهند داشت که دستگاه های خود را با استفاده از تراشه های جدید اعلام شده توسعه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *