تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

مقایسه خودرو کوییک و ساینا S در آپشن ها و تفاوت قیمت فروش

مقایسه خودرو کوییک و ساینا S در آپشن ها و تفاوت قیمت فروش

با توجه به استقبال گسترده عموم خانواده‌های ایرانی از طرح‌های فروش اقساطی کوییک و فروش اقساطی ساینا S مجموعه آرشا خودرو، قصد داریم به مقایسه خودروهای کوییک و ساینا اس بپردازیم. پیش از هر چیز بایستی بدانید که هر دوی این خودروها، بر اساس پلتفرم X200 ساخته شده‌اند. خودروهای ساینا اس و کوییک اس، در واقع فیس لیفتی از مدل‌های ابتدایی ساینا و کوییک به‌شمار می‌روند.

ذکر این نکته حائزاهمیت است که ساینا اس در قیاس با کوییک معمولی، از ویژگی‌های جذاب‌تری بهره می‌برد. اما با توجه به عرضه خودروی «کوییک S» و داشتن امکاناتی برابر (و یا در برخی از موارد بهتر از ساینا اس)، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا سواری با خودروی خوش فرم‌تر «کوییک» را تجربه کنند. البته توجه داشته باشید که خودروی تحویلی‌تان، دارای نقص‌های کارخانه‌ای نباشد. در همین راستا، سلامت فیزیکی و فنی تمامی خودروهای قابل‌عرضه در طرح‌های فروش اقساطی ساینا S و فروش اقساطی کوییک، توسط کارشناسان مجموعه معتبر آرشا خودرو به‌دقت بررسی می‌شود. در ادامه به مقایسه برخی از پارامترهای مهم این دو خودرو، خواهیم پرداخت.

نمای جانبی ساینا S و کوییک

جالب است بدانید که نه در ساینا اس و نه در کوییک اس، شاهد هیچ‌گونه تغییراتی در نمای جانبی نیستیم. نکته‌ای که چندان به مذاق منتقدان این خودروها خوش نیامد و آن‌ها از یک نسخه فیس لیفت، انتظار بهبود ظاهر در نمای جانبی را نیز داشتند. مطابق نظرسنجی‌ها، کوییک نسبت به ساینا S، خودروی خوش قواره‌تر و موزون‌تری (به‌لحاظ نمای جانبی) محسوب می‌شود. به‌طور کلی طراحان سایپا می‌توانستند با ایجاد برجستگی‌هایی در بدنه و یا تغییر فرم و حجم گلگیرها، نمای جانبی اسپرت‌تری را برای دوست‌داران این خودروها به ارمغان بیاورند.

مقایسه طراحی عقب کوییک و ساینا S

یکی دیگر از پارامترهای مهم برای علاقه‌مندان شرکت به طرح‌های فروش اقساطی ساینا S و فروش اقساطی کوییک، ظاهر نمای عقب این خودروها خواهد بود. با مقایسه دو خودروی کوییک و ساینای معمولی، در می‌یابیم که نمای عقب کوییک دارای جذابیت‌های بیشتری است. اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند که طراحان می‌توانستند برای خودروی کوییک، از چراغ‌های عقب با نگاه نافذتری استفاده کنند. با توجه به بازخورد نسبتاَ مناسب خریداران از نمای پشت این خودرو، در مدل فیس لیفت کوییک اس، هیچ‌گونه تغییری در بخش عقب خودرو مشاهده نمی‌شود.

در سوی دیگر این مقایسه، بایستی بگوییم که طراحی نمای پشت ساینای معمولی، بسیار بد از آب درآمد. به‌همین دلیل انتقادات زیادی را متوجه خود نمود. از همین رو طراحان سایپا دست به‌کار شده و در نسخه فیس لیفت ساینا S، تمامی بخش‌های چراغ عقب، صندوق و سپر پشت را مجدداَ طراحی و تولید کردند. لازم به‌ذکر است که یک جفت چراغ مه‌شکن نیز به نمای عقب ساینا اس اضافه شده است. به‌لطف همین تغییرات، نمای پشت این خودروها ظاهر بهتر و اسپرت‌تری پیدا نموده است.

بررسی طراحی نمای جلوی کوییک و ساینا S

هرچند که حجم تغییرات نمای جلوی ساینا اس، به اندازه نمای عقب آن‌ها نیست. اما با این‌حال به‌لطف حفظ قالب‌های اصلی بدنه و به‌کارگیری همزمان گرید لانه زنبوری و فریم کرومی در جلو پنجره، نمای اسپرت‌تری برای ساینا S به ارمغان آمده است. نکته جالب این‌جاست که طراحان شرکت سایپا معتقدند که در طراحی و تولید کوییک اس، از فرم یوزپلنگ ایرانی استعاره گرفته‌اند. چنان‌که با ایجاد تغییراتی در جلو پنجره و سپر، سعی نموده‌اند تا چهره باصلابت‌تر و تهاجمی‌تری به کوییک بدهند. البته فرم نمای جلوی کوییک‌های معمولی نیز، نسبتاَ برای یک خودروی جمع و جور و اقتصادی، قابل قبول بود.

طراحی کابین خودروهای فروش اقساطی ساینا S و کوییک

مسلماَ اندک تغییرات صورت گرفته در فضای کابین مدل‌های فیس لیفت ساینا و کوییک، به استقبال عموم مردم از طرح‌های فروش اقساطی کوییک و فروش اقساطی ساینا S مجموعه آرشا خودرو کمک نموده است. البته که باید اکیداَ به این مسئله توجه داشت که طراحان سایپا، هنوز راه دور و درازی برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در پیش دارند. اما به‌هرحال نمی‌توان منکر برخی بهبودها در مدل‌های فیس لیفت این دو خودرو شد. برخی از پارامترهای قابل بررسی برای مقایسه ساینا S و کوییک، به شرح زیر خواهند بود:

  • داشبورد: داشبوردهای هر دو خودرو، سبکی قدیمی دارند. جالب‌تر آن‌که در نمونه‌های فیس لیفت این خودروها نیز، شاهد نصب داشبورد جدیدی نیستیم.

  • رودری‌ها و صندلی‌ها: اگرچه رودری‌ها و صندلی‌های مدل‌های قدیمی و فیس لیفت کوییک و ساینا اس، هیچ تغییری نکرده‌اند؛ اما مجموعاَ صندلی‌ها و هارمونی رنگی کابین کوییک، اسپرت‌تر و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

  • غربیلک فرمان: روی خودروهای قرار گرفته در طرح فروش اقساطی ساینا S، غربیلک فرمان مدرن‌تری را مشاهده خواهیم کرد. (همانند کوییک اس؛ و نه کوییک‌های معمولی!)

  • صفحه کیلومتر شمار: ماشین ساینا اس از یک صفحه کیلومترشمار جدید بهره می‌برد. این در حالی است که روی خودروهای قرار گرفته در طرح فروش اقساطی کوییک معمولی، از کیلومترشمارهای قدیمی استفاده شده است. لازم به‌ذکر است که خودروهای کوییک S، دارای کیلومتر شمارهای جدید هستند (ترکیب عناصر دیجیتال+آنالوگ).

مجموعاَ کابین هر دو خودرو کوچک بوده و این مسئله، به ابعاد کوچک این ماشین‌ها مربوط است. همچنین بایستی خاطر نشان نمود که به‌لحاظ ویژگی‌های رفاهی درون کابین، مشخصات خودروهای ساینا اس و کوییک اس، نسبتاَ یکسان هستند.

مقایسه قیمت فروش اقساطی ساینا S و کوییک

قیمت‌های موجود در طرح‌های فروش اقساطی کوییک و ساینا S مجموعه آرشا خودرو، مطابق با قیمت روز بازار داخلی خواهد بود. نیاز است بدانید که قیمت کارخانه‌ای و بازار انواع مدل‌های کوییک عبارت است از:

  • کوییک دنده‌ای؛ قیمت بازار: 388.000.000 تومان و قیمت کارخانه: 193.310.000 تومان.

  • اتوماتیک پلاس؛ قیمت بازار: 495.000.000 تومان و قیمت کارخانه: 336.817.000 تومان.

  • کوییک تیپ DA؛ قیمت بازار: 390.000.000 تومان و قیمت کارخانه: 256.727.000 تومان.

در سوی دیگر، آخرین قیمت انواع مدل‌های پرفروش خودروی ساینا به شرح زیر خواهد بود:

  • دنده‌ای؛ قیمت بازار: 419.000.000 تومان و قیمت کارخانه: 291.650.000 تومان.

  • ساینا S تیپ DA؛ قیمت بازار: 421.000.000 تومان و قیمت کارخانه: 323.750.000 تومان.

  • ساینا اتوماتیک؛ قیمت بازار: 482.000.000 تومان و قیمت کارخانه: 330.966.000 تومان.

مجموعه آرشا خودرو با دقت‌نظر کارشناسان خود، شرایطی را به‌وجود آورده است تا متقاضیان گرامی، بتوانند با واریز تنها نیمی از هزینه کلی خودروها، ماشین محبوب‌شان را به‌طور آنی تحویل بگیرند.

طرح فروش اقساطی کوییک و ساینا S توسط آرشا خودرو

مجموعه معتبر آرشا خودرو با اخذ تمامی مجوزهای موردنیاز از اتحادیه نمایشگاه داران ایران، اقدام به برگزاری انواع طرح‌های جذاب فروش اقساطی ساینا S و فروش اقساطی کوییک نموده است. چنان‌که با استقبال گسترده عموم مردم ایران نیز روبه‌رو شده است. به‌طور کلی برخی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت طرح‌های خرید اقساطی خودرو این مجموعه، عبارت‌اند از:

  • ارائه مشاوره‌های فنی و رایگان به متقاضیان گرامی

  • کمترین پیش پرداخت ممکن

  • اقساط بلند مدت

  • تحویل فوری خودرو

  • تنظیم سند به نام خریدار

  • تکمیل مراحل طرح‌های فروش اقساطی کوییک و فروش اقساطی ساینا S؛ بدون نیاز به ضامن

  • امکان تسویه پیش از موعد اقساط توسط خریدار؛ و حذف سود اقساط باقیمانده.

البته به‌یاد داشته باشید که کلیه محصولات شرکت‌های سایپا، ایران خودرو، بهمن خودرو، کرمان موتور، ام وی ام و… نیز در قالب انواع طرح‌های فروش قسطی مجموعه آرشا خودرو، عرضه می‌گردند. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی و رایگان از کارشناسان مجرب مجموعه معتبر آرشاخودرو، از طریق شماره زیر امکان تماس خواهید داشت.

شماره‌های تماس: 02148000998.

آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای آیت الله کاشانی، بوستان یکم، پلاک 6.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *