تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

اندروید ۱۵ ممکن است با یک حالت دسکتاپ بهبود یافته عرضه شود

گوگل در سال ۲۰۱۹ با اندروید ۱۰، «حالت دسکتاپ» اندروید را معرفی کرد. با این حال، این حالت تقریباً به طور انحصاری برای توسعه‌دهندگان طراحی شده بود. به تازگی، گوگل این ویژگی را با کنترل‌های اضافی بهبود بخشیده است، که می‌تواند به معنای ارائه یک حالت دسکتاپ کاربرپسندتر برای کاربران عادی باشد. اندروید ۱۵ می‌تواند شامل یک حالت دسکتاپ نسبتاً قابل استفاده برای تبدیل سیستم‌عامل به یک پلتفرم بهره‌وری توانمندتر باشد. گوگل در سال ۲۰۲۲ تمرکز خود را بر بهبود حالت دسکتاپ خود تغییر داد و یک به‌روزرسانی اخیر برای اندروید ۱۴ نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

اندروید ۱۵

در ابتدا، گوگل حالت دسکتاپ ابتدایی اندروید را برای ارائه یک محیط تست پیشرفته به توسعه‌دهندگان برنامه طراحی کرد تا بررسی کند برنامه‌ها در سناریوهای چند صفحه نمایشی چگونه رفتار می‌کنند. هیچ قصد و نیتنی برای در دسترس قرار دادن این حالت برای عموم وجود نداشت، زیرا فاقد برخی از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی بود که کاربران دسکتاپ انتظار داشتند.

Android Authority گزارش می‌دهد که آخرین به‌روزرسانی Android 14 QPR3 Beta 2.1 شامل یک تجربه دسکتاپ اصلاح‌شده است. حالت دسکتاپ هنوز پشت پرچم‌های مختلفی پنهان شده است، به این معنی که گوگل نمی‌خواهد کاربران هنوز آن را امتحان کنند. با این حال، این ویژگی یک سیستم مدیریت پنجره بهبود یافته را نسبت به آنچه اندروید قبلاً قادر به آن بود نشان می‌دهد.

کاربران اکنون می توانند به طور آزادانه اندازه پنجره های برنامه را تغییر دهند و آنها را جابجا کنند و این حالت را بیشتر شبیه به یک محیط دسکتاپ سنتی می کند. این تجربه تنها با پنهان کردن موقت محتوای پنجره توسط سیستم عامل هنگام تغییر اندازه، کمی مختل می شود. همچنین می توان پنجره ها را به هر طرف صفحه کشید که گزینه دیگری برای مرتب کردن برنامه ها روی صفحه نمایش ارائه می دهد، مشابه با ویژگی Snap در مایکروسافت ویندوز. برنامه های تمام صفحه اندروید اکنون امکان باز کردن پنجره در حالت تمام صفحه، تقسیم صفحه یا فرم آزاد را می دهند.

یک حالت دسکتاپ بهبود یافته می تواند افرادی را که علاقه مند به استفاده از تلفن خود به عنوان رایانه شخصی موقت در حال حرکت هستند، جذب کند. با این حال، هنوز مشخص نیست که گوگل چگونه این ویژگی را تبلیغ خواهد کرد یا اینکه آیا از لوازم جانبی خارجی مانند ماوس و کیبورد پشتیبانی خواهد کرد.

حالت دسکتاپ اندروید همچنان به زمان توسعه بیشتری نیاز دارد. برای مدیریت پنجره ها، هیچ “لانچر” یا میانبر صفحه کلید مناسبی وجود ندارد و برنامه های کمی از گزینه کشیدن و رها کردن پشتیبانی می کنند. برای موفقیت، گوگل باید توسعه دهندگان را به پیاده سازی پشتیبانی از حالت دسکتاپ تشویق کند. به طور فرضی، آنها API هایی را برای کمک به آنها در این تلاش منتشر خواهند کرد. در غیر این صورت، حالت دسکتاپ بومی اندروید نمی تواند با محیط های بهره وری شخص ثالث مانند Samsung Dex یا Motorola Ready For رقابت کند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *