تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

فرمت سریع یا فرمت کامل؛ کدام یک باید در درایو USB اجرا شود

فرمت سریع یا فرمت کامل

وقتی با مشکلاتی مواجه می شویم که برخی از درایوهای فلش USB با سیستم عامل ویندوز مشکل دارند، ممکن است مجبور شویم درایو فلش USB را فرمت کنیم. با این حال، نوع فرمت – فرمت سریع یا فرمت کامل – به نوعی گیج کننده است. تفاوت بین فرمت سریع یا فرمت کامل چیست؟ بنابراین، این مقاله قصد دارد در مورد آن صحبت کند. امیدواریم بتواند به شما در تصمیم گیری در مورد مشکلات قالب بندی درایوهای فلش USB در ویندوز کمک کند.

تفاوت بین فرمت سریع و فرمت کامل چیست؟

  • روش ذخیره سازی اطلاعات در درایو USB

از ابتدا باید با نحوه ذخیره داده ها در فلش USB آشنا شویم.

درایو فلش USB داده ها را با جدول تخصیص فایل (FAT) مدیریت می کند. هنگامی که سیستم یک فایل را ذخیره می کند، ابتدا فضای دیسک موجود را در جدول تخصیص فایل پیدا می کند و سپس فایل را در بخش دیسک مربوطه می نویسد و در حالی که محل فایل را در جدول تخصیص فایل ضبط می کند. هنگامی که این فایل حذف می شود، سیستم فایل صرفاً رکورد مکان فایل را در جدول پاک می کند و مکان را به عنوان “space” علامت گذاری می کند، در عوض فضای دیسک اشغال شده توسط فایل را پاک می کند. فضای “space” می تواند برای ذخیره داده های جدید دوباره نوشته شود. بنابراین، قبل از اینکه فضای دیسک دوباره اشغال شود (داده های از دست رفته بازنویسی می شوند)، فایل های حذف شده روی درایو فلش USB باقی می مانند.

  • تفاوت بین فرمت سریع و فرمت کامل

فرمت سریع به سادگی رکورد مکان فایل ها را حذف می کند و فایل های حذف شده قابل بازیابی هستند که باعث می شود فرمت سریع بسیار سریعتر و غیر واقعی و ناقص باشد. علاوه بر علامت‌گذاری پارتیشن به‌عنوان «فرمت‌شده»، ژورنالی را که فایل‌ها و مکان آن‌ها را برای داده‌های جدید روی هارد دیسک نگه می‌دارد، از بین می‌برد.

فرمت کامل یک قالب کامل و واقعی است. فرمت کامل در ویندوز نه تنها داده های اصلی را پاک می کند، بلکه صفرها را در کل پارتیشن می نویسد و در نهایت دوباره صفرها را پاک می کند. به این ترتیب فایل‌ها را به‌طور کامل از پارتیشن پاک می‌کند، سیستم فایل، برچسب حجم و اندازه کلاستر را بازسازی می‌کند. علاوه بر این، بخش های بد را برای درایوهای فلش USB اسکن می کند.

با این حال، به دلیل بازنویسی و اسکن کامل، فرمت کامل زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید.

  • فرمت سریع یا فول فرمت؟

از آنجایی که بین فرمت سریع و فرمت کامل تفاوت هایی وجود دارد، ما باید در شرایط مختلف فرآیند انتخاب انواع فرمت را طی کنیم.

اگر کاربران نگران بخش‌های بد (bad sectors) نیستند، یا خوب است که داده‌ها در داخل باقی بمانند، فرمت سریع کافی است.

اگر بخش های خراب می تواند مشکل ساز باشد یا فایل ها باید به طور دائم حذف شوند، فرمت کامل توصیه می شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *