تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

آموزش غیرفعال کردن صدای استارت آپ در ویندوز 10 و 11

غیرفعال کردن صدای استارت آپ در ویندوز

هر زمان که ویندوز لود یا راه اندازی شود و به صفحه ورود برسید، سیستم شما صدای راه اندازی منحصر به فردی را پخش می کند. صدای استارت آپ در نسخه‌های قبلی ویندوز مفید بود، جایی که مدتی طول می‌کشید تا رایانه شما سیستم‌عامل را لود کند، و می‌توانست به عنوان زنگ هشدار عمل کند تا به شما اطلاع دهد که فرآیند کامل شد.

با این حال، با کوتاه شدن زمان بوت به دلیل جدیدترین فناوری ها، این صدا فایده چندانی ندارد. در واقع، اگر سعی کنید لپ تاپ خود را در مکانی ساکت مانند یک کتابخانه روشن کنید، صدا در عوض محیط اطراف شما را مختل می کند. بنابراین، بهتر است در برخی شرایط این صدا را غیرفعال کنید.

در حالی که تغییر صدای استارت آپ فرآیند آسانی نیست، زیرا باید محتویات برخی از فایل های DLL را تغییر دهید، در واقع غیرفعال کردن صدای راه اندازی در ویندوز 10 یا 11 بسیار آسان است.

غیرفعال کردن صدای استارت آپ در ویندوز

ساده ترین راه برای غیرفعال کردن صدای راه اندازی، از طریق گزینه های کنترل پنل صدا است. شما باید تیک گزینه ای را در این برنامه بردارید.

  • Run را با فشردن کلید Windows + R باز کنید.
  • mmsys.cpl را تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا گزینه های صدا باز شود.
  • به تب Sounds بروید.
  • تیک Play Windows Startup Sound را بردارید و روی OK کلیک کنید.
غیرفعال کردن صدای استارت آپ در ویندوز

اگر گزینه Play Windows Startup Sound در گزینه های Sound خاکستری است، به این معنی است که group policy در سیستم شما صدا را مجبور می کند فعال شود. در چنین مواردی باید آن را از طریق Local Group Policy Editor غیرفعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *