تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

به این پنج دلیل آریزو 8 ارزش خرید ندارد!

به این پنج دلیل آریزو 8 ارزش خرید ندارد!

داشتن خودروی خوب با امکانات بالا یکی از اهداف مهم هر فردی هست. کم­تر کسی رو پیدا می‌کنید که به دنبال یک ماشین فول آپشن و با کیفیت نباشه. خودروهای چری از جمله ماشین‌های محبوب و جذابی هستند که طرفدارای زیادی در کشور ما دارند. در میان سری مختلف این ماشین، چری آریزو 8 طرفدارای بیشتری داره. شرکت چری بعد از موفقیت در کسب‌و‌کار و تولید ماشین‌های خوب، تصمیم گرفت که اسم ماشین‌ها رو بر اساس سبک بدنه انتخاب کنه. این مسئله سبب شد که خودروهای سدان از جمله سدان فونیکس به آریزو تغییر کنند. اون چیزی که در این مطلب قصد داریم بیان کنیم، بررسی معایب آریزو 8 هست. تعمیرگاه تخصصی گیربکس باز، از جمله مراکز معتبری هست که به دلیل نوع کار و فعالیتش به خوبی از معایب این خودرو آگاه هست. برای شناخت این ماشین و نقاط ضعف مهم اون لطفا با ما همراه باشید.

معرفی ماشین آریزو 8

آریزو 8 محصول شرکت چری و یکی از خودروهای پرطرفدار اون هست. این شرکت چینی پس از آریزو 3، آریزو 5، آریزو 6 و آریزو7 ماشین جدید چری به نام آریزو 8 رو روانه بازار کرد. نمای داخلی و بیرونی این خودرو جذابیت‌های زیادی برای مصرف‌کننده داره. نمای داخلی سدان فونیکس شباهت زیادی به سایر محصولات این شرکت داره. کلاسترهای متصل و یکدست، همچنین دکمه‌های پیانویی از ویژگی‌­های مشترک این خودروها محسوب می‌شه؛ اما نمای بیرونی اون تاحدودی متفاوت‌تر و مجلل‌تر و طراحی اون ترکیبی از خودروهای چری، هیوندای و ام جی هست. پیش از بررسی معایب آریزو 8 بهتره بدونید که ویژگی‌­های ظاهری این ماشین برای مصرف‌کننده جذاب و قابل‌توجهه.

آریزو پرو دارای فرمانی متناسب با طراحی دی کات هست که اطراف اون از دگمه‌های کنترلی متفاوت تشکیل شده. پنجره‌ جلویی اون دارای ابعادی بزرگ بوده و به صورت دو تکه طراحی شده. به طور کلی می‌­توان گفت که نمای ظاهری این خودرو دارای طراحی مینیمال و شیکه. بدنه‌ این خودرو از قسمت گلگیر جلو تا انتها با یک خط زیبا مزین شده و پایین درب‌ها یک تورفتگی فانتزی داره. سپر اون حجیم و بزرگ بوده که در کنار کاسه چراغ‌های مشکی جلوه‌­ای زیبا به خود گرفته. از دیگر ویژگی‌های جذاب چری آریزو 8 می‌تونیم به رنگ فضای داخلی اشاره کنیم. طراحان این خودرو از رنگ‌هایی مشابه بدنه بیرونی برای فضای داخلی استفاده کردند.

ویژگی‌­ها و امکانات آریزو 8

این خودرو یکی از ماشین‌های گران‌قیمت و بزرگ تو خانواده خودش محسوب می‌شه؛ همین امر سبب می‌­شه پیش از توجه به معایب آریزو 8، مخاطب به دنبال امکانات و تجهیزات ویژه باشه. از این منظر امکانات و تجهیزات مختلفی رو می‌تونیم برای اون نام ببریم. برخی از این امکانات عبار‌ت‌اند از: داشتن شش کیسه هوا، مجهز بودن به دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، فعال بودن سنسور پارک جلو و عقب، رادار تغییر خط، رادار تصادف جلو، سیستم هشدار برخورد از عقب، ترمز اضطراری، نور بالا اتوماتیک، سیستم تابلوخوان، مجهز به امکانات گرمایشی و سرمایشی برای صندلی‌های جلو و عقب، سیستم صوتی قوی، شارژر وایرلس و بسیاری امکانات و ویژگی‌­های دیگه که سبب جذابیت و محبوبیت ماشین جدید چری شده.

امکاناتی که نام بردیم به رانندگان کمک می‌کنه که از رانندگی خود لذت برده و کم‌ترین خطر را تجربه کنند. همین امر سبب می‌شه که بسیاری از افراد از معایب و مشکلات اون آگاه نباشند. تبلیغات گسترده در زمینه امکانات و تجهیزات این خودرو معایب آریزو 8 رو پنهان کرده؛ اما از اونجا که کاره گروه تعمیراتی گیربکس باز، تعمیر گیربکس چری هستش، بهتره بدونید که قطعات گیربکس این ماشین بسیار گرونه و به نسبت قیمتی که داره از کیفیت پایینی برخوردار هست.

معایب آریزو 8

همونطور که گفتیم آریزو پرو در کنار نقاط قوت و امکاناتی که داره، نقاط ضعف و معایبی هم داره که بسیاری از مصرف‌کنندگان از اون‌ها غافل هستند. برای شناخت بهتر این معایب لطفا با ما همراه باشید.

قیمت بالا

اولین مسئله‌ای که به عنوان یه نقطه‌ضعف می‌تونیم بیان کنیم، این هستش که آریزو قیمت بسیار بالایی داره. در واقع مصرف‌کننده به راحتی می‌تونه با پرداخت یه هزینه‌ کمتر، خودرویی خوب و باکیفیت تهیه کنه. اگرچه خیلی از مصرف‌کنندگان معتقد هستند که این ماشین رغیبی نداره؛ اما امکانات و تجهیزات اون رو در بسیاری از خودروها می‌­تونید مشاهده کنید.

حساس در برابر سوخت مصرفی

از معایب آریزو 8 می‌تونیم به حساسیت این خودرو در برابر سوخت اشاره کنیم. سوخت مصرفی این ماشین حتما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشه؛ بنابراین در کشور ما کارایی مناسبی با سوخت معمولی نداره. خریداران این خودرو باید حتما برای کارایی و جلوگیری از خرابی، از بنزین سوپر استفاده کنند.

تعمیر دشوار قطعات

آریزو در کشور ما ماشین پر مصرفی نیست که بتونید به راحتی خرابی‌های اون رو تعمیر کنید یا قطعات خراب رو پیدا و جایگزین کنید. این مسئله می‌تونه مشکلاتی جدی برای خریدار به وجود بیاره.

عدم کیفیت قطعات گیربکس

همونطور که گفته شد متخصصین تعمیرگاه گیربکس باز، به دلیل اینکه با گیربکس ماشین‌های چری سروکار دارند، به خوبی به این نکته پی بردن که قطعات گیربکس آریزو اصلا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

گرانی قطعات گیربکس

ضعف کیفیت قطعات گیربکس باعث می‌شه که به آسونی خراب بشن و نیاز به تعویض داشته باشند. گرونی این قطعات یکی دیگه از معایب آریزو 8 هست که باعث می‌شه به این نتیجه برسیم که این خودرو ارزش خریدن نداره. در واقع شما مجبور هستید دائما برای قطعاتی هزینه کنید که از کیفیت و کارایی پایینی برخوردار هستند.

آریزو 8 خودرویی با گیربکس ضعیف

اولین و مهم‌­ترین انتظار هر فرد بعد از خرید خودرو اینه که یه ماشین خوب با امکانات و امنیت بالا سوار بشه. در میان خودروهای مختلف داخلی و خارجی، خودروهای شرکت چری و مخصوصا آریزو 8 طرفدارای زیادی داره. طراحی زیبای این ماشین در کنار امکانات و تجهیزات مختلف باعث شده مخاطب اون رو به عنوان یک خودرو بی‌­رغیب بشناسه؛ اما بهتره بدونید که در کنار امکانات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که این ماشین داره، وجود برخی از معایب مثل: قیمت بالا، کیفیت پایین قطعات گیربکس، گرانی قطعات گیربکس و …، باعث می‌شه که ارزش خریدن نداشته باشه.

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *