تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

آموزش تعمیرات یخچال و ساید باید ساید

آموزش تعمیرات یخچال و ساید باید ساید

استفاده از هر مدل یخچال ائم از: معمولی،فریزر،سایدبای سایدو… فرقی نمی کند که از چه نوع و برند هایی باشد در هر صورت پس از مدتی هر یخچال خرابی هایی را به همراه ندارد که نیازمند عیب یابی و تعمیرات زیر نظر افراد متخصص است.همانطور که میدانیم یخچال هم که جزو لوازم برقی است،ازکنارهم قرار گرفتن قطعات خاص با ترتیب و نظم تشکیل شده است که در صورت بروز ایراد اگر قصد تعمیر آن را داشته باشیم باید قطعات را شناخته و سپس به عیب یابی و تعمیر آن بپردازیم.

امروزه از یخچال های ساید بای ساید به دلیل ظاهر زیبا، جادار بودن و مزیت هایی که نسبت به یخچال های معمولی دارند به خصوص برای خانواده هایی که جمعیت بیشتری دارند بیشتر استفاده می شود،اما همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد این نوع یخچال ها نیز پس از گذشت مدتی دچار ایراد وخرابی هایی می شوند که برای عیب یابی و تعمیر آن نیز باید به سراغ افراد متخصص در این رشته رفت.

آموزش تعمیرات یخچال و ساید باید ساید

آموزش تعمیر یخچال و فریزر

دوره آموزش تعمیر یخچال و فریزر یکی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران پایتخت است. در این مطلب به معرفی این دوره آموزشی از طریق بیان ویژگی ها و مزیت های شرکت در این دوره و همچنین معرفی سرفصل هایی که در این دوره آموزش داده می شوند، می پردازیم.

دوره آموزش تعمیر یخچال و فریزر

تعمیر یخچال فریزر از آن دسته کارهایی است که همیشه مشتری زیادی دارد و بازار کار پر رونقی به حساب می آید چرا که در درجه اول یخچال و فریزر از مهم ترین وسایل زندگی هر خانواده ای می باشند و از آنجا که مدام در حال کار کردن هستند طبیعی است که دچار خرابی و مشکلاتی نیز بشوند. از طرف دیگر گارانتی این محصولات طولانی نیست و بعد از مدت کوتاهی شرکت های تولید کننده یا نمایندگی های آن ها خدمات تعمیر رایگان را ارائه نمی دهند و به همین دلیل نیاز به تعمیرکاران حرفه ای یخچال و فریزر بیشتر می شود.

اگر شما نیز به ورود به این بازار کار علاقه دارید و می خواهید نحوه تعمیرات یخچال و فریزر را یاد بگیرید می توانید در دوره آموزش تعمیر یخچال و فریزر در مجتمع فنی تهران پایتخت ثبت نام و شرکت کنید. حضور در این دوره شما را در مدت زمان کوتاهی به یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای در زمینه تعمیرات انواع یخچال و فریزر تبدیل می کند. همچنین مجتمع فنی ملی پایتخت این دوره را به نحوی برگزار می کند که شما بلافاصله پس از اتمام آن بتوانید وارد بازار کار شوید و نیازی به کسب تجربه یا شاگردی در این زمینه نداشته باشید.

دوره آموزش تعمیر یخچال و فریزر یکی از دوره های جامع و کامل مجتمع فنی تهران پایتخت می باشد. در این دوره آموزشی نحوه عیب یابی و تعمیر انواع مختلف یخچال و فریزر و همچنین تعمیر تمامی برندهای تولید کننده یخچال و فریزر را به شما می آموزیم. علاوه بر این با تمامی قطعات تشکیل دهنده یخچال ها و نحوه صحیح باز و بسته کردن آن ها آشنا می شوید و تمامی فوت و فن های تعمیراتی آن را از اساتید راهنمای خود می آموزید.

عملی و پروژه محور بودن از دیگر ویژگی های دوره آموزش تعمیر یخچال و فریزر است. در طول این دوره شما به طور مستقیم با کمک استاد خود به عیب یابی و تعمیر انواع یخچال و فریزر می پردازید و این کار را در حین عمل یاد می گیرید.

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیرات یخچال و ساید باید ساید

کلاس آموزش تعمیرات یخچال

تعمیر یخچال و فریزر خود ممکن است یک تعمیر دلهره آور به نظر برسد ، اما با کمک ما در واقع بسیار آسان است! برای شروع کار در این مورد، علامت خود را از لیست زیر انتخاب کنید:

سر و صدا داشتن : 

فن موتور یخچال به احتمال قوی نیاز به تعویض دارد. همچنین ممکن است متوجه شوید یخچال مثل همیشه خنک نمی کند.

نشت آب:

اگر از یخچال و فریزر آب چکه می کند، مشکل می تواند از یک واشر، شیر ورودی آب (که آب سرد و یخ تأمین می کند) یا حتی خود یخ ساز باشد.

استارت نمی شود:

تعمیر یخچالی که استارت نمی شود با بررسی خازن رله ، کنترل دما و صفحه کنترل الکترونیکی آغاز می شود.

یخچال خیلی گرم:

یخچالی که غذا را سرد نگه ندارد برای هیچ کس خوب نیست. دمپر هوا ، تیغه یا پخش کننده را تعویض کنید تا هوای سرد به یخچال بازگردد.

یخ ساز یخ درست نمی کند : 

اگر یخ ساز یخچال از کار افتاد ، منبع تأمین آب را بررسی کنید. لوله ها ، فیلتر و شیر ورودی پشت یخچال را از نظر شکستگی یا نشت بررسی کنید.

توزیع آب نیست:

سوپاپ ورودی آب خراب یا محرک آب قابل شستشو می تواند مقصر زمانی باشد که آب از مخزن آب یخچال شما در دسترس نیست.

یخچال بیش از حد طولانی کار می کند:

بخاری یخ زدایی و تایمر یخ زدایی به کنترل دما در یخچال کمک می کند. اگر خیلی طولانی است ، تعویض این قطعات را در نظر بگیرید.

نور کار نمی کند:

یخچال فاقد چراغ معمولاً یک معنی خواهد داشت: شما به یک لامپ یا پریز برق جدید نیاز دارید.

یخچال خیلی سرد است:

وقتی یخچال خیلی سرد است ، ممکن است به معنای خراب شدن دمپر ورودی هوا باشد. هوای سرد بسیار زیادی وارد یخچال می شود. همچنین سنسور دما و برد کنترل را بررسی کنید.

تعریق درب:

درب ساطع کننده آب با یک تشخیص ساده قابل حل است. واشر درب ممکن است دارای مهر و موم شکسته باشد و یا نیاز به مونتاژ درب جدید داشته باشد.

فریزر خیلی سرد است:

اگر فریزر شما خیلی سرد است ، ممکن است به این معنی باشد که باید سنسور دما یا ترمیستور را تعویض کنید. همچنین ممکن است دمپر هوا بیش از حد هوای سرد را وارد کند و نیاز به تعمیر دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات ظرفشویی

بازار کار تعمیرات یخچال

همانند دیگر مشاغل فنی، بازار تعمیرات یخچال نیز دارای بازار کار بسیار خوب و در جریانی است. با توجه به حیاتی بودن مبحث سلامت یخچال در خانه های ما، تعمیرات این دستگاه، در اولویت قرار می گیرد.

امروزه تنها وسیله برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی، همچنین برخی لوازم آرایشی و داروها، یخچال های مختلف است.

می توانید تصور کنید اگر این دستگاه خراب شود، با حجم زیادی از مواد فاسد شده روبرو خواهید شد. بنابراین افراد با روبرو شدن اختلال در عملکرد یخچال، به سرعت با تکنسین تعمیر یخچال تماس می گیرند.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات لوازم خانگی

نکته قابل توجه در اینجا این است که برای ورود به بازار کار پررونق این رشته، سرمایه اندکی نیاز دارید. قبل از هر چیزی شما باید در یک دوره تخصصی شرکت کنید، تا با مفاهیم پایه ای در زمینه تعمیرات آشنا شوید. هرچند بسیاری از افراد، با شاگردی کردن در کنار افراد و اساتید با تجربه، این حرفه را یاد می گیرند. اما برای اصولی یاد گرفتن، راه اول پیشنهاد می شود.

در حین دوره آموزشی، شما با ابزار ضروری برای این کار آشنا می شوید که باید هزینه ای را نیز صرف خرید آن ها کنید. همین! شما با داشتن دانش، مدرک و ابزارآلات مربوط به تعمیر یخچال، آماده ورود به بازار کار و کسب درآمد، که به مرور زمان بیشتر هم می شود، هستید.

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *