تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

کنسول Stadia رسما تعطیل شد

کنسول Stadia، سرویس ابری که زمانی به عنوان آینده بازی معرفی می شد، رسما تعطیل شد. خاموش شدن آخرین ضربه به سرویسی است که ایده‌های جالب زیادی داشت، اما در نهایت نتوانست برای مصرف‌کنندگان عمومی بازی‌های ویدیویی یک پیشنهاد قانع‌کننده ایجاد کند.

اگرچه تعطیلی نهایی کنسول Stadia در سپتامبر 2022 اعلام شد، بسیاری از ناظران صنعت به تعطیلی استودیوهای شخص اول آن در اوایل سال 2021 به عنوان نقطه عطف این سرویس اشاره می کنند. این اقدام خیلی ها را شگفت زده کرد، به ویژه با توجه به اینکه گوگل از چندین چهره شناخته شده در فضای بازی برای رهبری استودیوها، از جمله Jade Raymond، تهیه کننده سابق یوبی سافت استفاده کرد.

کنسول Stadia

Stadia قبلاً بازپرداخت کامل را برای همه کسانی که از این سرویس استفاده کرده‌اند آغاز کرده است، اگرچه هزینه‌های اشتراک Stadia Pro غیرقابل استرداد است. در حالی که برخی از طرفداران سرسخت Stadia هنوز از مرگ این سرویس ناراحت هستند، آنها همچنان متقاعد شده اند که بازی های ابری آینده روشنی دارد و به خدمات آمازون، ایکس باکس و انویدیا به عنوان گام هایی در مسیر درست اشاره می کنند.

 باید دید که آیا بازی‌های ابری در سال‌های آینده جایگزین سخت‌افزار فیزیکی خواهند شد، اما صرف نظر از نتیجه، Stadia برای دیدن آن حضور نخواهد داشت. با این حال، همه چیز بد نیست، زیرا گوگل ابزاری را منتشر کرد که به شما امکان می‌دهد کنترلر سرویس را دوباره پیکربندی کنید تا به‌عنوان یک کنترلر بلوتوث استاندارد کار کند، بنابراین به نوعی ادامه خواهد داشت.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *