تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

اپل سال آینده iOS را به روی فروشگاه های اپلیکیشن دیگر باز می کند

اپل برای برآورده کردن الزامات اتحادیه اروپا که در قانون بازارهای دیجیتال و خدمات تعیین شده است، تغییرات گسترده ای را در iOS و سایر محصولات و خدمات برنامه ریزی می کند. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، کوپرتینو پلتفرم خود را برای «باز کردن عناصر کلیدی» مجدداً طراحی خواهد کرد، به این معنی که کاربران آیفون و آی‌پد می‌توانند برنامه‌ها را از طریق فروشگاه های اپلیکیشن و وب‌سایت‌های شخص ثالث دانلود کنند.

این تغییرات تنها در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا پیش بینی می شود و زمینه را برای گسترش نهایی خدمات به سایر مناطق فراهم می کند.

فروشگاه های اپلیکیشن

برنامه‌های به‌روزرسانی‌ها احتمالاً با iOS 17 در سال 2023 ارائه می‌شوند، زیرا شرکت‌ها تا سال 2024 فرصت دارند تا به طور کامل از قانون بازارهای دیجیتال پیروی کنند. این پیاده‌سازی همچنین شامل امکان دسترسی گسترده‌تر به تراشه NFC، دوربین، Find My Network و AirTag و آوردن موتورهای مرور وب جدید به آیفون و آی‌پد است.

گورمن تصریح کرد که اپل همچنان در حال برنامه ریزی برای دریافت هزینه از توسعه دهندگان است، حتی اگر برنامه های خود را از طریق اپ استور توزیع نکنند.

فروشگاه های اپلیکیشن

قانون بازارهای دیجیتال و قانون خدمات دیجیتال لوایحی هستند که برای ترویج رقابت منصفانه و حفاظت بهتر از حریم خصوصی و حذف برخی از تبلیغات هدفمند تهاجمی طراحی شده اند. اقدامات اپل در درجه اول تحت قانون اول قرار دارد، که قرار است قابلیت همکاری بهتری با خدمات کوچکتر ارائه دهد.

فرض کنید کوپرتینو تصمیم می گیرد از قانونی که از اول ژانویه 2024 لازم الاجرا می شود تبعیت نکند. در این صورت، رگولاتورها ممکن است 10٪ از کل گردش مالی جهانی را جریمه کنند و 20٪ برای تکرار تخلفات.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *