تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

چرا ماشین لباسشویی هنگام تخلیه صدای بلندی میده ؟ | علت + راهکار

چرا ماشین لباسشویی هنگام تخلیه صدای بلندی میده ؟ | علت + راهکار

در هنگام کار کرد و اجرا برنامه شستشو توسط ماشین لباسشویی همواره صدای چرخش دیگ ، صدای ورود آب به ماشین لباسشویی و تخلیه کردن آب به گوش میرسد ، اما بلند شدن این صدا میتواند هشدار دهنده وجود یک مشکل در لباسشویی به ما باشد ، یکی از این صدا ها صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب میباشد .

چرا ماشین لباسشویی در هنگام تخلیه صدای بلندی میدهد ؟ با ما همراه باشید تا تمامی دلایل صدای زیاد لباسشویی در هنگام تخلیه را بدانید .

توجه داشته باشید علت صدای زیاد لباسشویی در هنگام تخلیه در تمامی برنده ها یکسان میباشد به عنوان مثال علت در لباسشویی سامسونگ با علت در ماشین لباسشویی ال جی یکی میباشد و برای عیب یابی باید از یک روش استفاده کرد .

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی در هنگام تخلیه

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی در هنگام تخلیه آب  

زمانی که لباسشویی شما در زمان تخلیه صدای زیاد و غیر طبیعی را ایجاد میکند احتمالا یکی از قطعات زیر معیوب شده اند :

  1. پمپ تخلیه
  2. پروانه پمپ تخلیه
  3. فیلتر پمپ تخلیه
  4. رله های برد اصلی
  5. گرفتگی شیلنگ تخلیه

برای رفع این مشکل و تعمیرات ماشین لباسشویی با ما همراه باشید تا هرکدام از قطعات بالا را بیشتر مورد نقد و بررسی قرار دهیم .

خرابی پمپ تخلیه اولین دلیل صدای زیاد لباسشویی در هنگام تخلیه آب

یکی از نشانه های خرابی پمپ تخلیه ، ایجاد صدای بلند و غیر طبیعی در هنگام کار کرد میباشد ، ممکن است

امکان دارد در زمان اضافه کردن لباسها به ماشین لباسشویی جیب ها را خالی نکرده باشید و ماندن سکه ، خودکار ، کلید ، فندک و خارج شدن این اجسام در زمان شستشو باعث ورود این اجسام به مسیر پمپ تخلیه شده باشد .

ورود این اجسام به پمپ باعث گیر کردن یا شکستن این اجسام میشود ، پمپ تخلیه در این زمان تلاش میکند با قدرت خود آب را تخلیه کند و در همین زمان باعث ایجاد صدای بلند در هنگام تخلیه آب میشود .

این کار ممکن است باعث از بین رفتن رگلاژ پمپ تخلیه و معیوب شدن آن شود ، در این صورت برای رفع مشکل باید پمپ تخلیه تعویض شود .

چرا شکستن پروانه پمپ باعث ایجاد صدای زیاد در زمان تخلیه میشود ؟

پمپ تخلیه با سرعت بالای خود باعث تخلیه شدن آب از لباسشویی میشود ، شکستن پروانه باعث میشود پمپ تخلیه از حالت بالانس خود خارج شود .

خارج شدن بالانس پمپ باعث ایجاد لرزش و صدای زیاد در هنگام تخلیه کردن آب از لباسشویی میشود .

از آنجایی که پروانه قابل تعویض نمیباشد برای رفع این مشکل باید پمپ تخلیه بطور کامل تعویض شود .

مرکز خدمات لباسشویی ال جی : نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در تهران

فیلتر پمپ تخلیه چیست و چگونه باعث ایجاد صدا در لباسشویی میشود ؟

برای جلوگیری از وارد شدن اجسام خارجی به درون ماشین لباسشویی یک فیلتر طراحی شده است ، این فیلتر با حالت توری مانند خود باعث عدم ورود اجسام به داخل محفظه پمپ تخلیه میشود .

امکان دارد اجسام خارجی در این قسمت گیر کرده باشند و باعث ایجاد صدای غیر طبیعی در هنگام تخلیه ماشین لباسشویی شوند .

برای رفع این مشکل کافیست فیلتر ار از جای خود خارج کنید و آنرا تمیز و اجسام گیر کرده در آنرا خارج کنید تا مشکل شما رفع شود .

لینک مفید : خدمات تعمیر ماشین لباسشویی کنوود

خرابی رله های برد اصلی

فرمان کار کرد پمپ تخلیه توسط برد اصلی توسط یک رله صادر میشود ، ممکن است در اثر نوسان برق یا اتصال کوتاه رله معیوب شده باشد .

در این حالت رله برای وصل کردن جریان برق بار ها و بارها تلاش میکند تا بتواند شدت جریان الکتریکی را وصل کند ، این قطع و وصل شدن رله صدای بلند و غیر قابل تحملی را در لباسشویی ایجاد میکند .

برای رفع این مشکل باید برد الکترونیکی توسط مهندسان الکترونیکی تست و در صورت نیاز رله معیوب تعویض شود ، برای تعمیر برد میتوانید از خدمات لوازم خانگی سرویس برتر استفاده کنید .

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *