تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی Claude 2 چیست؟ توانایی ها و قابلیت ها

هوش مصنوعی Claude 2

صنعت هوش مصنوعی مانند یک گردباد در حال حرکت است. هر روز یک نوآوری جدید هوش مصنوعی به ارمغان می آورد، یک سیستم درخشان تر که نوید تغییر نحوه زندگی و کار ما را می دهد. اگرچه همه این محصولات ارزش تبلیغات را ندارند، اما برخی سزاوار یک جایگاه هستند. یکی از این محصولات هوش مصنوعی Claude 2 است، مدل جدید هوش مصنوعی از Anthropic AI. اما کلود 2 چیست و چه کاری می توانید با آن انجام دهید؟ در ادامه مقاله با تک کنترل همراه باشید.

هوش مصنوعی Claude 2 چیست؟

Claude 2 یک مدل زبان بزرگ است که توسط Anthropic AI به عنوان پایه ای برای چت بات Claude AI توسعه یافته است. این یک جانشین برای مدل زبان بزرگ کلود 1 است که در سه ماهه اول سال 2023 منتشر شد. اگر نام Claude AI را نشنیده اید، قابل درک است. مدل هوش مصنوعی برخلاف Bard، ChatGPT یا Bing AI قبلاً در یک پلتفرم عمومی منتشر نشده بود.

اگرچه کلود از تبلیغاتی مشابه سه چت بات بزرگ هوش مصنوعی برخوردار نبوده است، اما بدون شک از نظر عملکرد قابل مقایسه است، حتی در چندین معیار از آنها پیشی گرفته است.

هوش مصنوعی Claude 2

کلود که بر روی مجموعه داده عظیمی از داده‌های جمع‌آوری شده از تمام گوشه‌های وب آموزش دیده است، برای تأکید بر مکالمات روان و خلاقانه با توجه بیشتر به ایمنی ساخته شده است. در حالی که ایمنی و نرده‌های محافظ گاهی اوقات برای برخی از مدل‌های زبان هوش مصنوعی مورد توجه قرار می‌گیرند، Claude به گونه‌ای طراحی شده است که از مرحله اولیه تا حد ممکن ایمن باشد. اما یک مدل هوش مصنوعی ایمن اگر مفید نباشد چیست؟

با هوش مصنوعی Claude 2 چه کاری می توانید انجام دهید؟

هوش مصنوعی Claude 2

اگر به این فکر می کنید که با هوش مصنوعی Claude چه کاری می توانید انجام دهید، باید گفت که موارد زیادی وجود دارد. مانند ChatGPT و Bard ، هوش مصنوعی Claude 2 می تواند بیشتر کارهایی را که نسل جدید چت ربات‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهند، انجام دهد. همه چیز از نوشتن شعر، سخنرانی و رزومه گرفته تا خلاصه کردن کل کتاب ها و حتی نوشتن کد، در توانایی های کلود است.

کلود به ویژه به دلیل توانایی های خلاقانه نویسندگی خود مشهور است. بنابراین، اگر چت ربات مورد علاقه شما در این زمینه ارائه نمی شود، ممکن است بخواهید کلود AI را امتحان کنید.

کلود همچنین در کارهای مربوط به برنامه نویسی که یکی از محبوب ترین استفاده از چت باته های هوش مصنوعی است، عملکرد چشمگیری دارد. می تواند کد را در ده ها زبان برنامه نویسی مانند ChatGPT بنویسد، اشکال زدایی کند و توضیح دهد.

کار جالب دیگری که می توانید با کلود انجام دهید این است که آن را با هر فایل حاوی متن بارگذاری کنید و با دانش آن کار کنید. بنابراین می‌توانید هر چیزی را از فایل‌های PDF گرفته تا اسناد Word آپلود کنید و از کلود هوش مصنوعی بخواهید آن را پردازش کند و بینش‌هایی را به دست آورد.

البته کلود می تواند خیلی بیشتر از اینها انجام دهد. می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل داده ها، ترجمه اسناد، خلاصه کردن متن و حتی بازی استفاده کنید. همه چیز به شما و تخیل شما بستگی دارد.

فعلا این چت بات در بریتانیا یا ایالات متحده فعال است، کلود در نسخه بتا باز است و همین الان در دسترس است برای ثبت نام می توانید به Claude.ai بروید.

مقایسه کلود با دیگر چت بات ها

هوش مصنوعی Claude 2

ChatGPT، Bing AI و Bard سه چت بات برتر هوش مصنوعی موجود هستند. بنابراین، چگونه کلود با این سه مقایسه می شود؟

کلود کمی دوستانه تر از ChatGPT، Bing AI و Bard است و منظور از دوستانه، در اینجا تاکید بر ایمنی است. در حالی که هنوز خیلی زود است که با اطمینان بگوییم، به نظر می رسد کلود کمتر پاسخ های اشتباه بدهد. اگر ChatGPT و Bard AI در مورد اخلاق برای شما سخنرانی کرده اند، به نظر می رسد کلود این کار را بسیار انجام می دهد. در حالی که ممکن است برخی افراد این موضوع را آزاردهنده بدانند، اما به دلیل محدودیت های شدید در مورد آنچه می تواند بیان کند، این می تواند برای خردسالان خوب باشد.

فراتر از ایمنی، که موضوع بزرگی برای کلود است، چت بات همچنین در چندین معیار نسبت به Bing AI، ChatGPT و Bard برتری دارد. به ویژه در نوشتن خلاقانه، کلود از بارد توانایی بیشتری دارد و می تواند در مقابل ChatGPT که GPT-4 را اجرا می کند، مقاومت کند. بسته به آنچه باید نوشته شود، کلود در بیشتر مواقع از هوش مصنوعی بینگ پیشی می گیرد.

از نظر کدنویسی، هوش مصنوعی کلود در برخی موارد برگزیده از هوش مصنوعی بینگ بهتر عمل می کند و تقریباً همیشه از هوش مصنوعی بارد پیشی می گیرد. ChatGPT و Claude AI از نظر توانایی های کدنویسی تقریباً یکسان هستند، اگرچه ChatGPT (با GPT-4) به ظاهر قوی تر است و قادر به انجام کارهای پیچیده تر است.

در مجموع، به نظر می رسد که کلود جایگزین مناسبی برای هر یک از سه چت ربات برتر هوش مصنوعی است که در حال حاضر در این زمینه تسلط دارند.

هوش مصنوعی کلود: یک قاتل ChatGPT در حال ساخت؟

ChatGPT از زمان آغاز به کارش در نوامبر 2022، برترین در فضای چت ربات هوش مصنوعی بوده است. در حالی که بسیاری از چت ربات های هوش مصنوعی از آن زمان به وجود آمده اند، هیچ یک از آنها واقعاً نتوانسته اند ChatGPT را از نظر عملکرد و ویژگی ها به چالش بکشند. در حالی که هنوز خیلی زود است، اما باید گفت که کلود تمام امکانات یک چت بات را دارد که به ChatGPT رقابت خوبی می دهد. آیا کلود به اندازه کافی تکامل خواهد یافت که جایگزین ChatGPT می شود؟ فقط زمان می تواند بگوید.

منبع: makeuseof

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *