تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

فروش جهانی پلی استیشن 5 از مرز 40 میلیون عبور کرد

سونی اعلام کرده است که از زمان رونمایی در سال 2020 به نقطه عطف فروش جهانی پلی استیشن 5 بیش از 40 میلیون (تا 16 جولای 2023) رسیده است. سونی 25 میلیونمین واحد PS5 خود را در سه ماهه مالی منتهی به 30 سپتامبر 2022 فروخت. به این معنی که شرکت ژاپنی فقط کمی بیش از 9 ماه طول کشید تا 15 میلیون کنسول PS5 دیگر بفروشد که قابل توجه است.

در یک پست وبلاگی که این نقطه عطف را اعلام کرد، جیم رایان، رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمی های تعاملی سونی (SIE)، گفت که این برند زودتر به دلیل همه گیر شدن COVID-19 با مشکلات زنجیره تامین مواجه شده بود و همین امر باعث شد تا PS5 موجود در انبار به چالش کشیده شود. با این حال، رایان می‌گوید PS5 در حال حاضر «به‌خوبی انبار شده است» و شرکت «می‌بیند که این تقاضای سرکوب‌شده بالاخره برآورده می‌شود». رایان همچنین از جامعه گیمرهای سونی به خاطر فروش 40 میلیونی خود تشکر کرد.

فروش جهانی پلی استیشن 5

علاوه بر این، مدیر عامل SIE گفت که در حال حاضر بیش از 2500 بازی برای PS5 در دسترس است، از جمله این بازی ها در دو ماه گذشته توسط شرکای آن Final Fantasy XVI، Diablo IV و Street Fighter 6 عرضه شده است.

رایان همچنین فهرستی از 40 بازی برتر رای‌دهی شده توسط جامعه پلی‌استیشن را به اشتراک گذاشت. برای مشاهده لیست کامل می توانید تصویر زیر را بررسی کنید.

فروش جهانی پلی استیشن 5
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *