تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

صفحه گوشی سیاه شده اما زنگ می خورد علت چیست؟

صفحه گوشی سیاه شده اما زنگ می خورد علت چیست؟

سیاه شدن صفحه گوشی مشکلی است که در برخی موارد در تمامی برندهای سامسونگ،شیائومی،هواوی و آیفون رخ می دهد و علت و راه حل مشترک دارند که ممکن است خودتان بتوانید در منزل آن را حل کنید. اگر صفحه گوشی شما سیاه شده اما صدای زنگ را می شنوید این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ نگارش شده است به صورت کامل این مشکل را بررسی کرده ایم پس تا انتهای مقاله را با دقت مطالعه کنید.

چرا صفحه گوشی سیاه می شود؟علت چیست؟

  • مشکل نرم افزاری و بروز باگ و خطا
  • شل شدن اتصالات ال سی دی به علت ضربه
  • شکستن ال سی دی بر اثر ضربه
  • آب خوردگی گوشی و یا رطوبت
  • ضدعفونی کردن گوشی با الکل
  • استفاده از ال سی دی کپی
  • مشکلات سخت افزاری
  • سوختن cpu گوشی
  • خراب شدن فلت ال سی دی
  • خراب شدن بک لایت ال سی دی

تمامی علت هایی که در بالا ذکر شد بر اساس مراجعات کاربران به تعمیرگاه موبایل ذکر شده است و تقریبا هیچ علت دیگری به غیر از دلایل بالا به صورت عملی باعث سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ ،شیائومی،اپل و… نمی شود.

همانطور که در بالا تمامی علت های سیاه شدن ال سی دی گوشی را بررسی کردیم علت های آن ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد که موارد سخت افزاری اکثرا نیاز به تعویض تاچ ال سی دی دارند اما مشکلات نرم افزاری راحت تر حل می شوند و خودتان می توانید مشکل را حل کنید.در ادامه قصد داریم راه حل هایی که خودتان بتوانید عیب یابی این مشکل را انجام دهیدرا به شما ارائه دهیم. 

راه حل هایی عملی سیاه شدن صفحه گوشی چیست؟

این بخش شامل روش های رایج در مورد چگونگی رفع سیاهی صفحه در گوشی  برای برندهای سامسونگ ، شیائومی و آیفون است. بنابراین، ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید کدام یک برای شما کارآمد است.

1.گوشی خود را خاموش و روشن اجباری کنید.

اولین راه حل برای حل مشکل سیاه شدن این است که گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا اگر دچار باگ نرم افزاری شده است رفع شود. اما همانطور که می دانید وقتی صفحه گوشی سیاه می شود امکان انتخاب گزینه خاموش یا ریست از روی صفحه گوشی وجود ندارد اما راه حل چیست؟

برای این مشکل ترفندی در بین تعمیرکاران به نام فورس ریست به معنای ریست اجباری وجود دارد که با انجام آن بدون حذف اطلاعات گوشی شما یک مرتبه خاموش و روشن می شود.

برای انجام این کار ابتدا از شارژ باتری گوشی خود مطمئن شوید. برای این کار می توانید حدود نیم ساعت گوشی خود را به شارژ بزنید.سپس دکمه ی ولوم پایین یا همان کاهش صدا را به همراه دکمه پاور یا همان دکمه خاموش و روشن را همزمان به مدت ۱۵ ثانیه فشار دهید و منتظر ویبره خوردن یا صدای روشن شدن گوشی باشید به محض اینکه حس کردید گوشی خاموش و روشن شده است دکمه ها را رها کنید.

در اکثر موارد اگر گوشی دچار باگ شده باشد با این روش مشکل سیاه شدن صفحه گوشی حل می شود.اگر مشکل شما حل نشد روش بعدی را امتحان کنید.

۲.صبر کنید تا باتری تمام شود و گوشی خود را دوباره شارژ کنید

برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ،شیائومی و اپل می توانید صبر کنید تا باتری دستگاه به طور کامل تخلیه شود. هنگامی که باتری به طور کامل تخلیه شد، دستگاه را شارژ کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود و ببینید مشکل حل شده است یا خیر در صورت عدم حل مشکل راه حل بعدی را امتحان کنید.

3.باتری را بردارید و دوباره بگذارید

اگر راه اندازی مجدد و شارژ گوشی نتایج دلخواه را به همراه نداشت، اگر باتری قابل جدا شدن است، می توانید باتری گوشی خود را خارج کنید.

به سادگی با برداشتن قاب پشتی گوشی شروع کنید.البته در گوشی های جدید دسترسی باتری برای کاربران امکان پذیر نیست و این کار می بایست توسط تعمیرکار انجام شود.

باتری را خارج کنید و بعد از حدود 20-30 ثانیه دوباره آن را وارد کنید. اگر به خراب بودن باتری گوشی شک دارید مقاله تعویض باتری گوشی را مطالعه کنید.

 4. حذف برنامه های ناسازگار گوشی

یکی از دیگر دلایل سیاه شدن صفحه گوشی ، برنامه های ناسازگاری است که روی دستگاه خود نصب کرده اید. بنابراین، برای رفع مشکل صفحه سیاه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شر برنامه های ناسازگار دستگاه گوشی خود در حالت ایمن خلاص شوید.

مرحله 1: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه شما گزینه های راه اندازی مجدد را نمایش دهد.

مرحله 2: نماد «خاموش کردن» را فشار داده و نگه دارید تا گزینه Safe Mode را دریافت کنید.

مرحله 3: روی نماد “Safe Mode” ضربه بزنید، گوشی شما به حالت ایمن بوت می شود.

مرحله 4: اکنون، می توانید “حالت ایمن” را در پایین صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنید. یعنی الان در حالت ایمن هستید.

مرحله 5: به گزینه های «تنظیمات» بروید، سپس به «برنامه ها» بروید.

مرحله 6: روی برنامه کلیک کنید. اکنون، “اطلاعات برنامه” را خواهید دید. برای حذف برنامه از دستگاه خود، گزینه «حذف نصب» را فشار دهید.

مرحله 7: اکنون، دکمه “Power” را فشار دهید، گوشی به حالت عادی راه اندازی مجدد می شود.

سیاه شدن صفحه گوشی

اگر پس از انجام ترفندهای بالا مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شما حل نشد ، می توانید راه های زیر را امتحان کنید.

5.کش پارتیشن را پاک کنید

پاک کردن پارتیشن کش برای رفع مشکل گوشی، زمانی که صفحه سیاه شده اما زنگ می خورد بسیار کارساز است. باید بدانید که حافظه پنهان روی دستگاه شما باعث کاهش سرعت گوشی و اختلال در عملکرد سیستم می شود. بنابراین، تمیز کردن پارتیشن کش می تواند به شما در رفع مشکل کمک کند.

مرحله 1: دستگاه را خاموش کنید

مرحله 2: اکنون باید دستگاه را وارد حالت Recovery Mode کنید. به خاطر داشته باشید که فرآیند ورود به حالت بازیابی از یک مدل گوشی اندرویدی به مدل دیگر متفاوت است. بنابراین، راهنمای کاربر یا آنلاین را بررسی کنید تا عملکرد دستگاه اندرویدی خاص خود را تأیید کنید.

در اینجا مراحل مربوط به دستگاه سامسونگ آمده است:

دکمه های “ولوم بالا” + “صفحه اصلی” + “پاور” را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید.

نگه دارید تا لوگوی دستگاه ظاهر شود و گوشی دوباره راه اندازی شود.

مرحله 3: از دکمه های صدا برای پیمایش و برجسته کردن “wipe cache partition” استفاده کنید.

مرحله 4: دکمه “Power” را فشار دهید تا گزینه “wipe cache partition” را انتخاب کنید.

مرحله 5: یادداشت های پیشرفت را در پایین صفحه نمایش دستگاه خواهید دید. پس از این، “انجام شد” را نشان می دهد. در نهایت گوشی را ریستارت کنید.

سیاه شدن صفحه گوشی

راه 6. گوشی خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید

اگر به ویروسی و خراب بودن برخی از برنامه های نصب شده مشکوک هستید ورود به حالت Safe Mode می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا یک برنامه خاص پشت مشکل صفحه نمایش سیاه در گوشی های اندرویدی است یا خیر. پس از تعیین آن، می توانید به سادگی از شر آن برنامه ها خلاص شوید تا مشکل را برطرف کنید.

مرحله 1: دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی شما گزینه های راه اندازی مجدد را نمایش دهد.

مرحله ۲: نماد «خاموش کردن» را فشار دهید تا گزینه Safe Mode را ببینید.

مرحله 3: روی نماد “Safe Mode” کلیک کنید و دستگاه شما وارد حالت امن می شود.

مرحله 4. برای فعال کردن مجدد حالت عادی، کافی است دستگاه را خاموش و سپس دوباره روشن کنید.

صفحه گوشی سیاه شده اما زنگ میخورد

مشاوره در مورد حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی

اگر همچنان مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شما حل نشده است می توانید از کارشناسان تعمیرات موبایل کمک بگیرید مجموعه تعمیرات موبایل۰۹۱۳ می تواند به شما در حل مشکل کمک کند و بصورت فوری مشکل گوشی سیاه شدن گوشی را حل کند. فقط کافیست به سایت mobile0913.ir مراجعه کنید و با تعمیرکاران این مجموعه تماس بگیرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *