تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

شیائومی اولین گوشی با پردازنده Snapdragon 8 Gen 4

شرکت شیائومی طبق گزارش‌ها اولین همکار اسمارت‌فونی کوالکام خواهد بود که پرچمدار مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خود را معرفی می‌کند و وان‌پلاس بعد از آن محصول خود را رونمایی خواهد کرد.

شیائومی اولین گوشی با پردازنده Snapdragon 8 Gen 4

در مراسم سالانه‌ی اسنپدراگون کمپانی کوالکام، معمولا چند تا از شرکای تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند این شرکت حضور پیدا می‌کنند تا از دستگاه‌هایی که قرار است از جدیدترین نسل چیپست‌های پرچمدار آن‌ها بهره ببرند رونمایی کنند. طبق روال همیشگی، شیائومی اولین شرکتی بوده که از عرضه‌ی محصول رده‌بالای خود برای سال بعد خبر می‌دهد و بر اساس گفته‌های یک افشاگر، این تولیدکننده‌ی چینی با معرفی اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴، همچنان این امتیاز انحصاری را حفظ خواهد کرد. با این حال، رونمایی از یک محصول با عرضه‌ی رسمی آن برای خرید تفاوت دارد.

طبق گفته‌های Yogesh Brar، اواخر امسال شاهد معرفی یک چیپست جدید خواهیم بود اما به نظر می‌رسد نام شرکت‌هایی که از گوشی‌های هوشمند پرچمدار مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خود رونمایی می‌کنند، بدون تغییر باقی خواهد ماند. از یک منظر، شیائومی با اینکه اولین همکار تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند کوالکام است که از پرچمدار اندرویدی خود برای سال بعد رونمایی می‌کند، همچنان یک حرکت بازاریابی هوشمندانه انجام می‌دهد، چرا که این کار توجهات زیادی را به سمت محصولات آن‌ها جلب خواهد کرد.

احتمالا سری شیائومی ۱۵ اولین سری خواهد بود که از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره می‌برد و شاید با توجه به این امتیاز انحصاری، این شرکت پشت صحنه با کوالکام همکاری کرده باشد تا این سیستم روی تراشه را برای دستیابی به بهترین تعادل بین عملکرد و بازدهی، بهینه‌سازی کند. این افشاگر می‌گوید پس از شیائومی، وان‌پلاس و iQOO نوبت بعدی رونمایی از گوشی‌های هوشمند رده‌بالای خود مجهز به این چیپست را در سال ۲۰۲۵ خواهند داشت.

در رقابت با شیائومی ۱۵، نهایتا شاهد معرفی وان‌پلاس ۱۳ و iQOO ۱۳ خواهیم بود. با اینکه سامسونگ یکی از نزدیک‌ترین شرکای تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند کوالکام است، عجیب است که این غول کره‌ای با وجود فروش بیشترین تعداد دستگاه مجهز به چیپست‌های اسنپدراگون، هرگز اولین شرکتی نبوده که در مراسم اسنپدراگون کمپانی کوالکام حضور پیدا کند.

اینکه شیائومی خانواده‌ی پرچمدار بعدی خود را با چه قیمتی عرضه خواهد کرد، جالب خواهد بود؛ چرا که یکی از مدیران اجرایی کوالکام پیش از این اعلام کرده بود که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ گران‌ترین چیپست گوشی‌های هوشمند این شرکت تا به امروز خواهد بود.

گفته می‌شود مراسم اسنپدراگون در ماه اکتبر برگزار خواهد شد. در این مراسم، به صورت مستقیم خواهیم دید که کوالکام چگونه نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و سایر رقبا پیشرفت کرده است، پس برای دریافت به‌روزرسانی‌های بیشتر در آینده با ما همراه باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *