تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

سیستم عامل MIUI 14 با معماری سیستم بهبود یافته معرفی شد

اولین MIUI در سال 2010 راه اندازی شد و بیش از 12 سال بعد MIUI دارای پایگاه کاربر جهانی بیش از 564 میلیون کاربر فعال ماهانه است. اکنون سیستم عامل MIUI 14 آخرین رابط مبتنی بر Android 13 برای دستگاه های Xiaomi معرفی شده است.

سیستم عامل MIUI 14

شیائومی می‌گوید این بهینه‌ترین و کارآمدترین MIUI تا به امروز است و با Project Razor شروع می‌شود. تیم سازنده MIUI 14 معماری سیستم را در سطح هسته اندروید با برنامه ریزی CPU، GPU و منابع حافظه، اندازه سیستم عامل سبک تر و کاهش مصرف حافظه به روز کرد.

شیائومی ادعا می کند که رابط کاربری MIUI 14 در مقایسه با مدل قبلی خود در Xiaomi 12S Ultra به اندازه 60 درصد نرم تر است.

دیگر بهینه‌سازی‌های دقیق عبارتند از فشرده‌سازی خودکار برای برنامه‌هایی که به‌طور فعال استفاده نمی‌شوند و تغییر جهت خاموش کردن اعلان‌های دائمی. فقط هشت برنامه سیستم را نمی توان حذف کرد که یک جهش بزرگ نسبت به نسخه های قبلی MIUI است.

سیستم عامل MIUI 14
سیستم عامل MIUI 14
سیستم عامل MIUI 14

طراحی MIUI 14 دارای پوشه های قابل تنظیم با آیکون های معمولی و بزرگ و گزینه های ویجت جدید با اشکال و اندازه های مختلف است. یکی از غیرمنتظره‌ترین افزوده‌های جدید در MUI 14 ویجت‌های گل‌ها و حیوانات خانگی هستند که شخصیت‌های متحرک شبیه تاماگوچی هستند که در صفحه اصلی شما زندگی می‌کنند.

MIUI 14 همچنین ادغام فایل های تکراری و بهبود تشخیص متن و استخراج از تصاویر در گالری را به ارمغان می آورد. حریم خصوصی نیز با رمزگذاری end-to-end و پردازش محلی داده های کاربر بر روی دستگاه بازنگری می شود.

MIUI 14 همچنین دارای یک ویژگی جدید در control center است که به شما امکان می دهد لوازم جانبی شیائومی مانند هدفون های بی سیم را از طریق کشیدن و رها کردن بین دستگاه های شیائومی اختصاص دهید. این ویژگی دردسر پیر کردن هدفون ها با دستگاه های دیگر را برطرف می کند.

سیستم عامل MIUI 14

عملکرد جدید حساب خانوادگی به شما امکان می دهد عکس ها و خدمات اشتراک ابری خود را با حداکثر 9 نفر به اشتراک بگذارید. کاربران همچنین می توانند داده های ردیابی سلامت خود را از ساعت هوشمند خود به اشتراک بگذارند تا به ردیابی سلامت اعضای خانواده کمک کنند.

سیستم عامل MIUI 14
سیستم عامل MIUI 14

تبلت‌های شیائومی از مزایای اضافی تعویض کیبورد و ماوس با لپ‌تاپ‌ها و همچنین screen mirroring صفحه نمایش و عملکرد گسترده نمایشگر بهره می‌برند.

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو اولین دستگاه هایی هستند که با MIUI 14 در 14 دسامبر راه اندازی می شوند. شیائومی همچنین برنامه به روز رسانی رسمی خود را برای چین به اشتراک گذاشته است که شامل دستگاه های زیر است:

ژانویه 2023

Xiaomi 12S Ultra
Xiaomi 12S Pro
Xiaomi 12S
Xiaomi 12 Pro
Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition
Xiaomi 12
Xiaomi Mix Fold 2
Redmi K50 Pro
Redmi K50
Redmi K50 Ultra
Redmi K50 Gaming Edition

آوریل 2023

Xiaomi Pad 5 Pro 12.4
Xiaomi Pad 5 Pro
Xiaomi Pad 5
Redmi Pad

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *