تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

روش های هوشمند سازی سرویس حمام و دستشویی

روش های هوشمند سازی سرویس حمام و دستشویی

ممکن است تا مدتی پیش انتظار افراد از سرویس حمام و سرویس بهداشتی در حد فشار آب مناسب، آبگرمکن سالم، فضای تمیز و نور مناسب بود، اما امروز قضیه متفاوت است. کاربران تمایل دارند، در صورت امکان، تکنولوژی های جدید را به سرویس حمام و دستشویی خود نیز بیاورند! امکاناتی مانند شیرآلات روشویی هوشمند، روشنایی و تهویه هوای هوشمند، توالت رنگی های پیشرفته و آینه هوشمند از جمله این امکانات است. در این مقاله با برخی روش های هوشمند سازی سرویس حمام و دستشویی آشنا خواهید شد.

نصب شیر روشویی و حمام هوشمند

یکی از مهم ترین اجزای سرویس بهداشتی و حمام شیر روشویی است. انواع شیر روشویی در بازار وجود دارد که تنوع بسیاری از نظر ظاهر، مکانیزم و تکنولوژی به کار رفته در آن وجود دارد. نصب شیرآلات روشویی هوشمند در سرویس های بهداشتی عمومی بسیار رایج است. این نوع شیرها هم سطح بهداشت بالاتری فراهم می آورد و هم باعث مصرف بهینه آب می شود. کافی است دست خود را در راستای چشمی یا سنسور این نوع شیر روشویی قرار دهید تا آب باز شود. پس از پایان کار و کنار رفتن دست شما جریان آب به صورت خودکار قطع می شود. اخیراً استفاده از شیر روشویی هوشمند در سرویس حمام و دستشویی منازل نیز گسترش پیدا کرده است و شما می توانید برای هوشمند سازی از خرید یک شیر روشویی هوشمند آغاز کنید. نوع دیگر شیرآلات روشویی هوشمند نیز در بازار وجود دارد که اصطلاحاً شیر روشویی لمسی نام دارد. شما با لمس بخش مشخصی از شیر می توانید جریان آب را برقرار یا قطع کنید. مزیت این نوع شیرآلات نسبت به شیرآلات اهرمی این است که دیرتر لک می شود و نیاز به تمیز کردن آن کاهش پیدا می کند.

شیر حمام هوشمند

علاوه بر این، شیر حمام نیز یکی دیگر از انواع شیرآلات در سرویس است که می تواند از نوع هوشمند باشد. شیرآلات حمام هوشمند معمولاً دارای یک پنل کنترل آب لمسی است و انواع جدید تر آن به واسطه برنامه ای که بر روی گوشی هوشمند ریخته می شود قابل کنترل است. به کمک یک شیر حمام هوشمند می توانید برای افراد پروفایل اختصاصی تعریف کنید تا با انتخاب آن تمام تنظیمات ذخیره شده برای کاربری خاص فعال شود.

ایجاد امکان کنترل صوتی

یک خانه هوشمند امکان کنترل تمام لوازم هوشمند خانه را از طریق دستیارهای صوتی می دهد! در یک سرویس حمام هوشمند نیز چنین امکانی وجود دارد. مثلاً می توانید به کمک فرمان صوتی چراغ ها را روشن و خاموش کنید و یا سیستم تهویه را به کار اندازید. علاوه بر این، پیش از ورود به حمام نیز می توانید دمای آب را تنظیم و آماده استحمام کنید و یا در زمان دوش گرفتن با یک فرمان صوتی از پخش موزیک مورد علاقه خود لذت ببرید.

روشنایی و تهویه هوای هوشمند

به جای استفاده از کلید چراغ و یا اسپری کردن سرویس بهداشتی با دست می توانید از سیستم روشنایی و تهویه هوای هوشمند استفاده کنید. در این سیستم یک سنسور حرکت وجود دارد که با ورود شما فعال می شود و چراغ و فن سرویس را روشن می کند. زمانی که از سرویس بهداشتی خارج شدید چراغ خاموش می شود و فن نیز بعد از گذشت زمان کوتاهی خاموش می شود. در برخی از این سیستم ها، پس از خاموش شدن فن، خوشبو کننده به صورت خودکار در فضا اسپری می شود. در صورتی که زمان سنسور برای مدت زمان حضور شما در سرویس کافی نیست و چراغ ها زودتر از زمان مورد نیاز شما خاموش می شود می توانید زمان تشخیص سنسور را بالا ببرید و یا از سنسور دمایی استفاده کنید تا حضور فرد در سرویس تشخیص داده شود.

آینه هوشمند حمام

توالت فرنگی های پیشرفته

توالت فرنگی هم می تواند هوشمند باشد! اما چطور ممکن است و تفاوت آن با توالت فرنگی های غیر هوشمند رایج چیست؟ از قابلیت های توالت فرنگی هوشمند دارا بودن در اتوماتیک و سیفون خودکار است. در این توالت فرنگی ها به واسطه یک سنسور باز و بسته می شود و هر بار پس از استفاده سیفون به صورت خودکار عمل می کند.

علاوه بر این، کیسه ای که بر روی نشیمن توالت قرار می گیرد نیز به واسطه مکانیزمی چرخیده و کیسه ای جدید بر روی نشیمن قرار می گیرد و یا خود نشیمنگاه بر محور خود میچرخد و پس از شستشو و ضدعفونی شدن به جای اولیه خود باز می گردد. ممکن است این توالت ها حالات مختلف شستشو نیز داشته باشند. سطح این توالت ها با یک لایه سرامیکی پوشانده شده است که رشد قارچ و باکتری را به حداقل میزان خود می رساند. انواع پیشرفته این نوع توالت فرنگی ها دارای قابلیت ثبت علائم حیاتی افراد نیز هست!

توالت فرنگی هوشمند

در این مقاله، که توسط شرکت تولیدی شیرآلات کاویان هم افزا گردآوری شده است، امکانات یک سرویس حمام هوشمند را بررسی کردیم. مواردی مانند شیرآلات هوشمند، امکان کنترل صوتی، روشنایی و تهویه هوای هوشمند و توالت فرنگی های پیشرفته می تواند تجربه ای جذاب را برای شما رقم بزند. قطعاً تجهیز یک سرویس حمام و دستشویی هوشمند هزینه بالایی دارد. اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید و از طرفداران تکنولوژی و زندگی هوشمند هستید از چنین انتخاب هایی پشمان نخواهید شد. آیا تکنولوژی هوشمند دیگری می شناسید که قابلیت استفاده در سرویس حمام را داشته باشد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *