تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

ربات سوفیا مثل انسان می‌خندد و اخم می‌کند .

ربات سوفیا

ربات سوفیا مثل انسان می‌خندد و اخم می‌کند .

“سوفیا”(Sophia) ربات انسان نمایی که توسط شرکت هنگ‌کنگی “هانسون رباتیک” طراحی و توسعه یافته‌ است و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش شهرت یافته اکنون می‌تواند دقیقا مانند انسان‌ها بخندد و حتی اخم کند.

علم رباتیک به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. ربات‌ها اکنون می‌توانند حرکات پیچیده اعم از حرکات پارکور یا حتی حکاکی مجسمه‌های کلاسیک را با ظرافت و مهارت انجام دهند. سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و سیستم تشخیص چهره‌ است. او همچنین قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسش‌ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش تعیین شده‌ است.
سوفیا، یک ربات است که دارای شباهت ظاهری بی‌نظیر به انسان است. این ربات دارای توانایی پیچیده بسیاری است و حتی قادر به ابراز احساسات پیچیده انسانی نیز می‌باشد. “دیوید هانسون”سازنده این ربات و موسس شرکت “هانسون رباتیک” اخیرا درباره ساختار این ربات توضیحاتی داد و گفت: ربات سوفیا تکامل یافته است اکنون این ربات می‌تواند تعدادی از حالت‌های احساسی را بیان کرده و همچنین می‌تواند عبارات احساسی در چهره انسان را نیز درک کند.

طبق گفته هانسون، در حال حاضر سوفیا قادر به تقلید و تکان دادن هر عضله در چهره‌اش است و این توانایی سوفیا را قادر می‌سازد تا احساس شادی، غم و اندوه، کنجکاوی، سردرگمی، تفکر، سرخوردگی و دیگر احساسات را تنها با انجام برخی حرکات، در صورتش ایجاد کند. علاوه بر یادگیری عمیق و مجموعه‌ای از عبارات پیش برنامه‌ریزی شده، چهره سوفیا با استفاده از آخرین تحولات در فناوری مواد ساخته شده است، این به آن معنا است که چهره او دارای انعطاف بالا است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *