تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

راهنمای جامع انتخاب بهترین سرور مجازی ایران

سرور مجازی آروان کلاد

سرور مجازی یا VPS یکی از بهترین گزینه‌ها برای میزبانی وب‌سایت‌ یا وب‌سرویس‌ها است که می‌تواند با هزینه‌ای بسیار منطقی امکانات متعددی را به کسب‌وکار شما اضافه کند. این سرویس در شرکت‌های مختلف ارایه‌دهنده با نام‌ها و حتا ویژگی‌های گوناگون ارایه می‌شود و می‌توانند کیفیت متفاوتی داشته باشند. ما در این مطلب سعی می‌کنم علاوه‌بر معرفی مزیت‌های سرورهای مجازی، بخشی از خدمات شرکت آروان کلاد در این حوزه را نیز به شما معرفی کنیم.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا برای راه‌اندازی وب‌سایت یا وب‌سرویس‌های خود، تهیه‌ی هاست اشتراکی را گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر زیرساخت‌ها می‌دانند. اما با رشد کسب‌وکار و افزایش تعداد کاربران به‌مرور با کاهش سرعت و میزان پایداری سرویس‌های خود روبه‌رو می‌شوند و به سرویس‌های مطمین‌تر و با دسترسی‌های بالاتر مثل سرورهای مجازی نیاز پیدا می‌کنند. مزیت‌های سرور مجازی شامل: سخت‌افزار قدرتمند، امکان افزایش لحظه‌ای منابع، دسترسی به محیط سرور و تعیین سیستم‌عامل زیرساخت و … باعث می‌شوند تا کسب‌وکارها بدون دغدغه و با صرف هزینه‌های متناسب با میزان مصرف سرویس‌های خود را در بستر سرورهای مجازی توسعه دهند.

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید سرور مجازی باید به آن دقت کنید موقعیت جغرافیایی است و ارتباط مستقیمی با تجربه‌ی کاربری مشتریان دارد. معمولن توسعه‌دهنده‌ها، موقعیت جغرافیایی سرور مجازی را با توجه به مکان یا IP کاربران نهایی خود انتخاب می‌کنند. چراکه نزدیکی هرچه بیش‌تر موقعیت دیتاسنترهای سرور مجازی به کاربر نهایی باعث می‌شود تا محتوای سایت در زمان بسیار کم‌تری به مرورگر کاربر منتقل شود. پس اگر قصد خرید سرور مجازی دارید و مشتریان سرویس شما در داخل ایران هستند، بهتر است سرور مجازی ایران را تهیه کنید.

امروزه شرکت‌های متعددی VPSهای با موقعیت ایران ارایه می‌دهند و در ظاهر امر بیش‌تر خدمات آن‌ها مشابه یکدیگر هستند، اما شما با توجه به نیازهای کسب‌وکار خود و کیفیت خدمات ارایه‌دهندگان مختلف می‌توانید بهترین سرور مجازی ایران را انتخاب کنید. شرکت آروان کلاد به‌عنوان یکی از بهترین ارایه‌دهندگان زیرساخت ابری، سرورهای مجازی موقعیت ایران را با منابع دل‌خواه و قیمتی مقرون‌به‌صرفه ارایه می‌دهد.

مانیتورینگ سرور مجازی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی، امکان مانیتورینگ همه‌ی منابع زیرساختی مثل RAM، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و … است که به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور لحظه‌ای وضعیت سرور خود را پایش کنید. به‌عبارت دیگر، شرکت ارایه‌دهنده امکانی را برای‌تان فراهم می‌کند تا لاگ همه‌ی فعالیت‌های شما در سرویس مانیتور و ثبت شود.

پس هنگام خرید سرور مجازی به مواردی که ارایه‌دهنده به عنوان مانیتورینگ زیرساخت در اختیارتان قرار می‌دهد، توجه کنید. البته شما می‌توانید به سلیقه‌ی خودتان از سرویس‌های مانیتورینگ شخصی نیز استفاده کنید، اما مهم است که بدانید ارایه‌دهنده‌ی سرور برای رفع این نیاز چه راه‌کاری را پیشنهاد می‌دهد. اگر که شما تعداد زیادی سرور مجازی داشته باشید برای نظارت بر همه‌ی آن‌ها به سیستم مانیتورینگ یکپارچه و دقیق نیاز خواهید داشت، چراکه با این امکان می‌توانید بسیاری از خطاهای پیش‌رو را شناسایی و قبل از وقوع رفع کنید.

سرعت اینترنت در سرور مجازی

سرعت اینترنت در سرورهای مجازی، وابسته به دیتاسنتری است که شرکت ارایه‌دهنده‌ی زیرساخت از آن استفاده می‌کند و کسب‌وکارهایی که سرویس یا وب‌سایت آن‌ها نیازمند پردازش آنی داده‌ها هستند مثل خدمات پخش زنده، انجام معاملات در بازار بورس و … باید در سمت سرور از کیفیت اینترنت پایدار و مطلوبی برخوردار باشند. پس حتمن هنگام خرید، دقت کنید که آن سرور مجازی در کدام یک از دیتاسنترها قرار دارد. هم‌چنین بعضی از ارایه‌دهندگان بیش از حد معین روی سرور اختصاصی خود سرور مجازی راه‌اندازی می‌کنند که باعث کاهش سرعت اینترنت در سرورهای مجازی می‌شود.

سرور مجازی ایران آروان کلاد

شما با مراجعه به وب‌سایت آروان کلاد می‌توانید، مناسب‌ترین سرور مجازی را با منابع و حتی دیتاسنتر دل‌خواه تهیه کنید و به میزان استفاده از آن (ساعتی، روزانه، ماهانه) هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه پرداخت کنید. هم‌چنین این محصول با CDN آروان هم یکپارچه است که امکان مانیتورینگ چند برابری همه‌ی منابع زیرساختی، ترافیک، شبکه و حتا کاربران سرویس‌ها و .. را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سرور مجازی آروان کلاد با آپ‌تایم ۹۹/۹۹ درصد و قابلیت‌هایی مانند افزایش آنی منابع، دریافت اسنپ شات، اضافه کردن انواع دیسک و IP شناور در حال‌حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها برای میزبانی وب‌سایت یا وب سرویس‌ها است. شما می‌توانید با خرید سرور مجازی از شرکت آروان کلاد بدون دغدغه کسب‌وکار آنلاین خود را توسعه دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *