تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

دلیل لرزش بدنه خودرو کپچر در سرعت های بالا چیست؟

دلیل لرزش بدنه خودرو کپچر در سرعت های بالا چیست؟

شایع ترین دلیل اصلی لرزش بدنه خودرو در سرعت بالا، از مهمترین مباحثی است که در این مقاله به آن می پردازیم. لرزش بدنه خودرو کپچر می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. اما شایع ‌ترین دلایل لرزش خودرو کپچر مربوط به وجود مشکل در مجموعه قسمت های جلوبندی خودرو مانند: چرخ‌ها، لاستیک‌ها، ترمز، کلاچ، فرمان، سیستم تعلیق، محورها و در نهایت موتور می باشد.

در چنین مواقعی توصیه ما این است که از انجام سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی کپچر غافل نشوید. چرا که یکی از موارد انجام سرویس های دوره ای خودرو، مربوط به بررسی قطعات جلوبندی کپچر است. تعمیرکار متخصص در تعمیرگاه تخصصی کپچر مشکل را عیب یابی کرده و در نهایت اقدام به تعمیر جلوبندی کپچر می کنند.

یکی از اتفاقات مهمی که باعث برهم ‌زدن آرامش و عدم تمرکز راننده در خودرو می‌شود، لرزش بدنه خودرو است. برای رفع این مشکل ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که لرزش خودرو چه زمانی اتفاق می‌افتد. چرا که زمان این اتفاق بسیار مهم است مثلا اینکه آیا این لرزش در سرعت پایین، در سرعت‌های بالا و یا حین ترمز گرفتن اتفاق می افتد. بعد از تشخیص نوع لرزش حالا می‌توانید برای رفع مشکل آن اقدام کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تمامی علت های لرزش بدنه خودرو آشنا کنیم.

از مهمترین دلایل لرزش بدنه خودرو در سرعت بالا چیست؟

به بیان کارشناس فنی رنو، اگر چنانچه عمر خودروی شما بیش از دو یا سه سال است، به احتمال زیاد تا به حال دچار مشکلاتی شده اید. یکی از این مشکلات شایع مربوط به لرزش بیش از حد بدنه خودرو است. بهتر است بدانید که لرزش زیاد بدنه خودرو کپچر باعث افتادگی تدریجی و خرابی سایر قسمت های جلوبندی می شود. همین امر باعث می شود که تعمیرکار متخصص رنو اقدام به تعمیر جلوبندی کپچر نماید. لازم به ذکر است که اگر به لرزش خودرو در همان روزهای اول توجه کنید و به دنبال رفع آن باشید، این مشکل با هزینه کمتر رفع می شود.

درحالیکه اگر مدت زمان زیادی به این مشکل بی توجه باشید، ممکن است هزینه های زیادی بابت تعمیر جلوبندی کپچر و یا حتی تعمیر موتور کپچر، متحمل شوید. درست است که تشخیص نشانه های دقیقی که ممکن است مربوط به این موضوع باشند کار بسیار سختی باشد، اما به هر حال نباید به آن بی توجهی کنید. توجه داشته باشید که برای سلامت تمامی قسمت های خودرو از جمله موتور و سایر قطعات جلوبندی، از انجام سرویس های دوره ای کپچر در تعمیرگاه تخصصی کپچر غافل نشوید. مهمترین دلایل لرزش بدنه خودرو به شرح زیر است.

  • خراب بودن فلایویل در خودرو

  • کم باد بودن لاستیک ها

  • شل بودن مهره های چرخ ها

  • خم شدن میل گاردان

  • فرسودگی شمع ها

  • اشکال در سیستم تعلیق

  • کم بودن مایع گیربکس

  • شکستن دسته موتور

شکستن دسته موتور چه تاثیری در لرزش بدنه خودرو دارد؟

به بیان کارشناس فنی رنو، معمولا یکی از شایع‌ ترین علت‌های لرزش خودرو، لرزش انواع پیشرانه خودرو است. پیشرانه خودرو همان موتور خودرو است که به مجموعه مکانیکی، الکتریکی گفته می شود که نیروی محرکه خودرو را تامین می‌کند. بهتر است بدانید که با لرزش موتور، بدنه خودرو هم نیز به لرزش می افتد. دراین هنگام احساس ناخوشایندی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. یکی از علت‌های لرزش موتور خودرو در سرعت های بالا مربوط به شکستن دسته موتور است.

دسته موتور یک قطعه بسیار کوچک است که با تحمل وزن خودرو ارتعاشات موتور را کنترل می‌کند. همچنین این قطعه مهم مانع از انتقال ضربات به بدنه خودرو می‌شود. اگر دسته دنده خودرو شما بشکند، لرزش محسوسی در دنده 2 و 4 احساس خواهید کرد و هنگام توقف، لرزش قطع خواهد شد. برای رفع این مشکل حتما باید دسته موتور توسط تعمیرکار رنو در نمایندگی رنو مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت تعویض دسته موتور انجام شود. بنابراین شکستن دسته موتور باعث ایجاد لرزش بدنه خودرو در سرعت بالا و حتی در سرعت پایین نیز می شود.

تمام شدن صفحه کلاچ چه تاثیری در لرزش بدنه خودرو دارد؟

همانگونه که می دانید کلاچ گرفتن هنگام تعویض دنده و ترمز گرفتن یک امر ضروری است. اگر چنانچه کلاچ شما با مشکل فنی مواجه شده باشد، هنگام حرکت اولیه با لرزش شدید خودرو مواجه می‌شوید. خراب شدن کلاچ خودرو کپچر با مشکلاتی مانند: تمام شدن صفحه کلاچ، تمام شدن دیسک، فرسودگی فلایویل و خرابی فنرهای سیستم کلاچ روبرو می شوید. توجه داشته باشید که به دلیل حساس بودن این قطعه بهتر است برای رفع این مشکل به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. نمایندگی رنو یکی از معتبرترین تعمیرگاه های غرب تهران است که دارای تعمیرکاران مجرب و محصولات با کیفیت از کمپانی رنو می باشد. بنابراین جهت تعویض لنت ترمز و تعمیر صفحه کلاچ خودرو، این مجوعه گزینه خوبی برای شما می باشد.

خراب شدن مفصل CV در خودرو

یکی از شایع ‌ترین علت های لرزش بدنه خودرو در سرعت بالا، آسیب‌ دیدن و خراب شدن مفصل CV است. چرا که اتصالات CV شفت‌های محرک را به سیستم انتقال قدرت و چرخ‌ها متصل می‌کند. همین امر باعث می شود که خودرو به لرزه بیافتد و از کنترل خارج شود. به بیان کارشناس فنی رنو، بهتر است هر 80000 هزار کیلومتر این اتصالات را در نمایندگی رنو تعویض کنید.

مشکل در ترمز خودرو کپچر

توجه داشته باشید که یکی از دلایل لرزش بدنه خودرو، مربوط به مشکل و ایراد در سیستم ترمز می باشد. سیستم ترمز از قطعات مختلفی مانند: بوستر، سیلندر ترمز، مخزن، پدال، لنت، دیسک، تشتکی و روتور تشکیل شده است. لازم به ذکر است که با وجود مشکلات فنی در هرکدام یک از این قسمت‌ها، سلامت سرنشینان خودرو به خطر می‌افتد. اگر دیسک ترمز ساییده شود، خودرو شما به لرزه می‌افتد. بهترین گزینه برای رفع این مشکل و ایمن سازی خودرو هرچه سریع ‌تر به یک نمایندگی رنو درغرب تهران مراجعه کنید.

سخن پایانی

در پایان باید گفت که وجود میزان کمی لرزش در بدنه خودرو طبیعی است. اما گاهی این لرزش‌ها باعث سلب آرامش سرنشینان خودرو می‌شود. برای رفع این مشکل کافی است به موارد ذکر شده در این مقاله توجه کنید و سریعا برای رفع آن اقدام کنید تا آسیب‌های بیشتری به خودرو رنو کپچر شما وارد نشود. به طور کلی وجود مشکل در جلوبندی خودرو، سیستم تعلیق، لاستیک‌ها، فرمان و موتور باعث ایجاد لرزش خودرو می‌شود. همانگونه که پیش تر بیان کردیم لرزش‌ها ممکن است هنگام ترمز گرفتن، در سرعت‌های پایین و یا سرعت‌های بالا اتفاق بیفتد. در این مقاله به بررسی مهمترین و شایع ترین علت های لرزش بدنه خودرو کپچر پرداختیم. به نظر شما چه عوامل دیگری باعث ایجاد لرزش خودرو رنو در سرعت بالا می‌شود؟ تجربیات خودتان در مورد رفع لرزش‌های خودرو با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *