تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

تیم کوک مدیر عامل اپل اکنون 2 میلیارد دلار ثروت دارد!

از زمانی که تیم کوک مدیر عامل اپل، جانشین استیو جابز به عنوان رئیس این شرکت تریلیون دلاری شد، سفر آسانی نداشا، اما با همه تلاش‌های او، مدیر اجرایی برای آن پاداش مالی دریافت کرد. طبق آخرین داده ها، کوک در حال حاضر دارایی ۲ میلیارد دلاری دارد و چند میلیون سهام اپل به نام خود دارد که ارزش پولی آن معادل میلیون ها دلار است.

تیم کوک مدیر عامل اپل

آمار به روز شده از فوربس نشان می دهد که تیم کوک 2 میلیارد دلار ارزش دارد، اما در رتبه بندی کلی، مدیر فعلی حتی به ثروتمندترین افراد روی کره زمین نزدیک نیست زیرا در حال حاضر در رتبه 1583 جهان قرار دارد. اطلاعات اضافی بیان می کند که دارایی خالص کوک شامل تقریباً 3.3 میلیون سهام اپل است که بر اساس ارزش فعلی شرکت برابر با 651,783,000 دلار (651 میلیون دلار) است. در سال 2022، غرامت کوک حدود 100 میلیون دلار بود که جنجال زیادی برانگیخت.

با این حال، در پی اخراج های گسترده ای که در سال 2023 رخ داد، جایی که شرکت هایی مانند مایکروسافت، گوگل، آمازون و تعداد بیشماری دیگر تعداد کارمندان را به هزاران نفر کاهش می دادند، تیم کوک احتمالاً با گرفتن 40 درصد، احترام زیردستان خود را در اپل به دست آورد. کاهش دستمزد حتی در آن زمان، غرامت سالانه کوک برای سال 2023 به حدود 49 میلیون دلار رسید که شامل گزینه های سهام نیز می شد. طبق گزارش ها، مدیر عامل اپل اظهار داشت که اخراج کارکنان در این شرکت به عنوان آخرین راه حل تلقی می شود، اما برخلاف دیگر غول های فناوری، اپل در این مورد تهاجمی نبود.

تحت رهبری کوک، اپل اخیراً امسال از مرز 3 تریلیون دلار عبور کرد، علیرغم اینکه درآمد مالی آن در سال 2023 نسبت به سال مالی 2022 کاهش 3 درصدی داشت. برخی تحلیلگران معتقدند که ارزش اپل تا پایان سال 2024 می تواند به 4 تریلیون دلار بر اساس رشد فعلی برسد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *