تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

بررسی کامل گوشی Honor X9b؛ قبل از خرید بدانید

خرید قسطی گوشی Honor X9b به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به پرداخت یکباره مبلغ کل، گوشی مورد نظر خود را خریداری کنند. همچنین، هزینه را به صورت‌ ماهانه و در بازه زمانی طولانی‌تر پرداخت می‌کنند. در ادامه گوشی Honor X9b را بررسی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید آن را دارید، با مشخصات فنی آن به‌خوبی آشنا شوید.

بررسی صفحه نمایش گوشی Honor X9b

گوشی Honor X9b صفحه نمایش خمیده ۶/۷۸اینچی دارد. رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۵۲ این گوشی در کنار صفحه نمایش با نرخ به‌روزرسانی تا ۱۲۰ هرتز تمامی انتظارات از صفحه نمایش را با ارائه باکیفیت‌ترین تصویر برآورده می‌کند. گستره رنگی DCI-P3 در گوشی Honor X9b به بهترین شکل صورت می‌گیرد. گستره رنگی DCI-P3 در مقایسه با sRGB که در اکثر گوشی‌ها وجود دارد، طیف رنگی بیشتری را تحت پوشش خود دارد. این گوشی تا ۱۲۰۰ نیت روشنایی ارائه می‌دهد که مقدار قابل‌ قبولی برای استفاده در فضاهای خارجی است. بازی‌ و تماشای فیلم در این گوشی با نرخ بالای تازه‌سازی که دارد بسیار لذت‌بخش است.

بررسی دوربین گوشی Honor X9b

این گوشی ۳ لنز دارد و شامل موارد زیر می‌شود:

  • لنز اصلی گوشی : ۱۰۸ مگاپیکسل
  • سنسور اولترا واید گوشی: ۵ مگاپیکسل
  • سنسور ماکرو گوشی: ۲ مگاپیکسل

لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی در نور خوب، قابلیت ثبت عکس‌هایی با وضوح بالا و رنگ‌های متعادل را دارد. البته سنسور اولترا واید ۵مگاپیکسلی نیز در کنار سایر اجزای گوشی، عملکرد قابل‌ قبولی از خود نشان داده است. برای عکاسی در شب، از حالت Night این گوشی می‌توانید استفاده کنید تا هم سرعت ثبت تصاویر بیشتر شود و هم عکس‌هایی واضح‌تر و شفاف‌تر بگیرید.

خوب است بدانید، فیلمبرداری با این گوشی وضوح ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی Honor X9b به‌صورت پانچ هول (Punch Hole) روی نمایشگر قرار دارد. تصاویر و فیلم‌هایی که توسط این دوربین سلفی ثبت می‌شود، بسیار شفاف و با کیفیت بالا هستند.

در حالت کلی دوربین سه‌گانه این گوشی در فضایی با نورپردازی مناسب، از کیفیت متوسطی برخوردار است؛ درست همان چیزی که از گوشی‌های میان‌رده می‌توان انتظار داشت.

بررسی مشخصات رم و حافظه

این گوشی در مقایسه با گوشی X9a، از لحاظ پردازشی بهبود قابل‌ توجهی داشته است. ترکیب چیپست Snapdragon 6 Gen 1 با جی پی یو Adreno 710، عملکرد پردازشی این گوشی را در استفاده همزمان از چند اپلیکیشن بهبود داده است تا کاربران به مشکل بر نخورند و بین اپلیکیشن‌های مختلف به سادگی جابه‌جا شوند. پردازنده هشت هسته‌ای گوشی شامل ۴ هسته ۲/۲ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱/۸ گیگاهرتزی است. افزایش تعداد هسته‌های پردازنده این گوشی تجربه سریع و بدون لگ را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین این گوشی در دو نسخه با حافظه‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ عرضه شده است که نسبت به نسخه قبلی، حافظه آن افزایش پیدا کرده است.

بررسی وزن و اندازه

وزن گوشی Honor X9b تقریبا ۱۸۵ گرم است و ابعادی معادل با ۱۶۳/۶ × ۷۵/۵ × ۷/۹۸ میلی‌متر دارد. احتمالا کار با این گوشی یک دست آنقدر راحت نباشد، اما با توجه به طراحی خمیده لبه‌های نمایشگر و جنس بدنه، از دست سر نمی‌خورد. در لبه پایینی گوشی شیار دوگانه سیم کارت نانو، پورت USB-C و اسپیکر قرار دارد و کلیدهای ولوم و پاور را روی لبه راست گوشی پیدا می‌کنید. اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دارد و سرعت تشخیص آن نیز خوب است. استاندارد IP53، این گوشی نشان از مقاومت آن در برابر پاشش آب و گرد و غبار است.

ویژگی‌های ظاهری

این گوشی در ۴ رنگ عرضه شده است که عبارت‌اند از:

  • نارنجی (Sunrise Orange)
  • مشکی (Midnight Black)
  • سبز (Emerald Green)
  • نقره‌ای (Titanium Silver)

برای پوشش پنل پشتی گوشی‌های رنگ نارنجی، چرم گیاهی استفاده شده است که حس بسیار خوبی در دست کاربران دارد. افرادی که به نرمی و لطافت چرم علاقه‌مندند از این رنگ راضی خواهند بود. رنگ‌های دیگر این گوشی پنل شیشه‌ای دارند. از لحاظ مقاومت نگران نباشید، چرا که گوشی‌هایی با پنل‌های شیشه‌ای دارای مقاومت یکسانی با گوشی‌های رنگ نارنجی‌اند.

در حالت کلی، طراحی و کیفیت بدنه گوشی Honor X9b مقاومت بسیار خوبی دارد و برای آن دسته از افرادی که دائما گوشی از دستشان می‌افتد، مناسب است. با وجود مقاومت بالا، این گوشی از ظاهری به نسبت ظریفی برخوردار بوده و به هیچ عنوان بیش از اندازه سنگین یا بدشکل به نظر نمی‌آید.

بررسی قیمت

با توجه به ویژگی‌های پیشرفته و عملکرد قوی این گوشی، قیمت آن نسبت به رقبا قابل قبول است. به طور کلی، HONOR X9b با قیمت مناسب خود یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال گوشی هوشمند با عملکرد بالا و ویژگی‌های پیشرفته هستند.

مقایسه HONOR X9b و HONOR X9a و Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus

اگر قصد دارید با وام خرید گوشی موبایل اقدام به خرید موبایل قسطی HONOR X9b کنید، بهتر است جدول مقایسه‌ای زیر را یک نگاه بندازید.

Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus

HONOR X9a

HONOR X9b

مبنای مقایسه

۱۲۲۰ x ۲۷۱۲

۱۰۸۰ x ۲۴۰۰

۱۲۲۰ x ۲۶۵۲

رزولوشن

۸ گیگ

۱۲ گیگ

۱۶ گیگ

۸گیگ

۱۲گیگ

رم

۲۰۰ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

دوربین اصلی

۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۵۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت

باتری

استریو (دوگانه)

مونو

مونو

صدا

مشکی، سفید، بنفش روشن، سبز چریکی

نارنجی، مشکی، سبز

مشکی، نقره ای و سبز

رنگ‌ها

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی از گوشی HONOR X9b ارائه دهیم. گوشی HONOR X9b یک گوشی هوشمند پیشرفته است که با ویژگی‌های برجسته‌ مانند دوربین‌های عالی، صفحه نمایش با کیفیت بالا، عمر باتری طولانی و عملکرد روان، توجه بسیاری از کاربران را جلب می‌کند. با خرید اقساطی گوشی HONOR X9b کاربران می‌توانند از تمام این ویژگی‌های برجسته بهره‌مند شوند و از تجربه استفاده از یک گوشی هوشمند پیشرفته لذت ببرند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *