تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

انواع مرورگرها و موتورهای جستجو

انواع مرورگرها و موتورهای جستجو

استفاده از انواع مرورگرها و موتورهای جستجو امروزه با رواج زیادی مواجه است چرا که روزانه افراد زیادی با اینترنت و گوگل سر و کار دارند. اما امکان دارد این افراد درک زیادی از انواع این مرورگرها نداشته باشند. باید بدانید که تفاوت موتور جستجو و مرورگر در چیست و این کار را به کارشناسان متخصص و کارآزموده بسپارید.

مرورگر را بشناسیم

مرورگرها نرم افزاری هستند که می توان آن‌ ها را روی سیستم عامل کامپیوتر، گوشی و سایر وسایل نصب نمود. شما می توانید برای دستیابی به تعداد زیادی از وب سایت ها از این مرورگرها استفاده نمایید. شما می توانید ” URL ” مورد نظر خود را برای هر وب سایت وارد کنید و از این طریق وارد وب سایت مورد نظر شوید.

این مرورگرها شامل گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اوپرا، مایکروسافت اج می باشند.

موتور جستجوگر را بشناسیم

موتورهای جستجوگر نیز نرم افزارهایی هستند که روی سیستم عامل نصب نمی شوند بلکه بر روی اینترنت نصب خواهند شد. این موتورها بر اساس کلمه های کلیدی وارد شده، نتیجه های متعددی را به شما نشان می دهد. در واقع این موتورهای جستجوگر دقیقا کلمه ای را که وارد شده، با فایل های اینترنت مطابقت داده و تعدادی از آن ها را پیشنهاد می دهند. انواع موتور جستجوگر شامل گوگل، یاهو، بینگ و … می باشند.

انواع مرورگرها و موتورهای جستجو

سریع ترین موتور جستجو

گفتنی است که امروزه انواع مرورگرها و موتورهای جستجو بخشی از زندگی بشر شده و نمی توان آن ها را نادیده گرفت. در واقع برای ساده ترین کارها، خرید، تحقیق و رزرو برخی مکان ها می توان از این موتورهای جستجوگر استفاده نمود. امروزه مردم‌ به میزان زیادی از این نرم افزارها برای تحقیقات خود و پیدا کردن پاسخ سوالات خود از این نرم افزارها استفاده می نمایند. در این قسمت شما را با بهترین و سریع ترین موتورهای جستجو آشنا خواهیم کرد:

موتور جستجوگر گوگل

Google.com

موتور جستجوگر گوگل خود را به عنوان بهترین موتور جستجو معرفی نموده است. طبق آمارهای گرفته شده روزانه حدود ۸۵ درصد جستجوها در اینترنت توسط کاربران مختلف از این موتور صورت می گیرد. حتی در دستگاه های موبایل و تبلت نیز رتبه اول به این موتور جستجو اختصاص داده شده است و بیش تر از ۹۲ درصد جستجوها از این طریق صورت می گیرد. انواع مرورگرها و موتورهای جستجو برای کاربران در نظر گرفته شده است اما تعدادی از آن ها محبوبیت بیش تری در بین کاربران دارند.

موتور جستجوگر یاهو

Yahoo.com

شرکت یاهو در سال ۱۹۹۵ این موتور جستجوگر را راه اندازی نموده است و در بین سایر موتورهای جستجو رتبه دوم را کسب نموده است. این موتور جستجو یک وب سایت خاص است که نتایج جستجو را به کاربران نشان می دهد و در اختیار آن ها قرار می دهد. خدمات ارائه شده توسط یاهو شامل ” Yahoo Answers, Yahoo Finance, News ” می باشند. از آن جایی که این موتور جستجو در صفحه وب قرار دارد بسیاری از کاربران آن‌ را مورد استفاده قرار می دهند. در واقع بسیاری از کاربران این موتور جستجوگر را به دلیل راحتی به کار می برند.

انواع مرورگرها و موتورهای جستجو

موتور جستجوگر بینگ

Bing.com

این موتور جستجو در رقابت بسیار نزدیک با گوگل قرار دارد. شرکت بزرگ مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ میلادی این موتور جستجوگر را رونمایی کرد. نکته جالب در مورد این موتور جستجو این است که برای اولین بار پیشنهاد جستجو در هنگام تایپ و نمایش جستجوهای مرتبط به موضوع توسط این سایت ارائه شده است. اما این موتور جستجوگر نتوانست به میزان گوگل کاربران خود را متقاعد کند.

موتور جستجوگر یاندکس

Yandex.com

موتور جستجوگر یاندکس محصول کشور روسیه است. می توان گفت که بیش از کاربران این موتور جستجوگر کاربران کشور روسیه می باشند. البته از کشورهای اوکراین، قزاقستان، بلاروس و ترکیه نیز افراد و کاربران زیادی این موتور جستجوگر را مورد استفاده قرار می دهند.

در مقایسه با سایر موتورهای جستجوگر، این موتور در رتبه هشتم قرار دارد. اما باید گفت که در کشور روسیه این موتور جستجوگر مقام اول را دریافت نموده است. این موتور جستجوگر در رده بهترین موتورها قرار گرفته است. شاید بتوان گفت که امکان دارد رقیب سختی در آینده برای گوگل پیدا خواهد شد. از آن جایی که این موتور جستجوگر در کشور روسیه راه اندازی شده ، بهتر است برای استفاده از آن آموزش زبان روسی را در برنامه خود قرار دهید.

موتور جستجوگر اسک

Ask.com

در سال ۱۹۹۵، گرت گرونر این سرویس جستجو را نوشت. سهم این موتور جستجو در سراسر دنیا حدود سه درصد می باشد. البته ناگفته نماند که قبل از گوگل، این سایت از بهترین موتورهای جستجو محسوب می شد. با معرفی انواع مرورگرها و موتورهای جستجو شما می توانید با خیال راحت کارهای تحقیقاتی خود را از طریق اینترنت انجام دهید.

انواع مرورگرها و موتورهای جستجو

موتور جستجوگر داک داک گو

Duckduckgo.com

این موتور جستجو که در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شده است ادعای جالبی برای خود داشته است. این موتور جستجو ادعا دارد که جستجوها و فعالیت های هیچ کدام از کاربران را ردگیری نمی نمایند. در واقع می توان گفت که این موتور جستجوگر امن ترین سایت برای جستجو در اینترنت می باشد. رابط کاربری ابن سایت بسیار خوب است.

موتور جستجوگر ای او ال

Aol com

این موتور جستجوگر در سال ۱۹۸۳ توسط یک شرکت آمریکایی تاسیس شده و شهروندان آمریکایی آن را با نام « آمریکا آنلاین » می شناسند. می توان گفت که این موتور جستجوگر حدود 0.6% بازدبد دارد.

موتور جستجوگر بایدو

Baidu.com

موتور جستجوگر بایدو چینی است و در سال ۱۹۹۹ تاسیس گردیده است. در سال ۲۰۱۱ این موتور جستجو در مقام پر بازدیدترین موتورهای جستجوگر قرار گرفت. در کشور چین این موتور جستجو بسیار محبوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *