تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

از طریق گوگل ادز کلمات کلیدی مناسب برای وبسایتتان را پیدا کنید!

از طریق گوگل ادز کلمات کلیدی مناسب برای وبسایتتان را پیدا کنید!

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید، به‌احتمال‌زیاد با تبلیغ در گوگل و پلتفرم‌هایی که کمپین‌های تبلیغاتی رو اجرا می‌کنن، آشنایی نسبی دارید. آیا تاکنون به این فکر کردید که چه کلماتی برای تبلیغات جستجوی گوگل مناسب هستند؟ پاسخ به این سؤال زیاد هم پیچیده نیست و شما می‌تونید به‌راحتی کلمات مناسب را برای کمپین تبلیغاتی خودتون انتخاب کنین. فقط کافیه که یک دوره آموزش گوگل ادز رو پشت سر بگذارید تا با تمام جنبه‌های تبلیغاتی پلتفرم گوگل ادوردز آشنا بشید. به‌این‌ترتیب می‌تونید کلمات کلیدی قدرتمند و پرسرچ رو هدف قرار داده و یک تبلیغ نتیجه‌گرا داشته باشید. در نهایت شما می‌تونید از طریق انتخاب کلمات کلیدی هدفمند، مشخص کنید که دقیقاً دنبال چه چیزی هستید و با هدف قرار دادن اون، کمپین خودتون رو اجرا کنید. با این روش می‌تونید یک بازار پرفروش رو برای خودتون ایجاد کنید. با ما همراه باشید تا با نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سایت کسب‌و‌کار خودتون آشنا بشید.


اهمیت انتخاب کلمات پر سرچ در گوگل

قبل از هر چیزی بهتره که با اهمیت عبارات پرسرچ برای تبلیغ گوگل ادوردز آشنا بشید. کلمات کلیدی که شما برای تبلیغ سایت خود انتخاب می‌کنین یک میزان هدفمندی مشخصی دارن و اگر از میزان رقابت روی کلمه کلیدی مطلع بشید، می‌تونید مشخص کنید که بازار فروش شما چگونه خواهد بود. درواقع اون چیزی در این بین برای صاحبین کمپین‌های تبلیغاتی موردتوجه قرار می‌گیره، اینه که بدونن رقابت بر سر یک کلمه کلیدی چقدره. قطعاً اگه رقابت روی یک عبارت بالا باشه، هزینه اجرای کمپین تبلیغ گوگل ادوردز برای شما افزایش پیدا می‌کنه، چون هزینه این نوع تبلیغات به ازای کلیک بر روی کلمات و عبارات پرسرچ محاسبه میشه. شما باید بدونید که کاربران هدف شما دقیقاً دنبال چه چیزی هستند. اجازه بدید این مسئله را با یک مثال حل کنیم. اگه شما در حوزه خرید و فروش بلیط هواپیما فعالیت داشته باشین ، به خوبی می‌دونید که هدف کاربران شما خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. در درجه اول باید بدونید که افزایش کلیک روی کلمات کلیدی نمی‌تونه صرفاً ورودی بالایی برای سایت شما داشته باشه. در این زمان کیفیت ورودی بیشتر موردتوجه قرار می‌گیره. اگه تعداد سرچ این کلمات رو بررسی کنید، خواهید دید که میزان سرچ روی کلمه بلیط، بسیار بیشتر از عبارت خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. ممکنه تعداد جستجوی این عبارت بسیار کمتر از کلمه بلیط باشه، اما هدفمندی کامل این عبارت، کیفیت ورودی شما رو افزایش میده؛ چون دقیقاً مشخص میکنه که کاربر هدف به‌دنبال چه چیزی هست.

هدف‌گذاری کلمات کلیدی مناسب

اگرچه تعداد ورودی در درجه اول چندان اهمیتی ندارد و کیفیت اون بیشتر موردتوجه قرار می‌گیره، اما به‌هرحال باید به میزان جستجو نیز توجه داشته باشید. در نهایت می‌شه گفت که بهترین کلمات کلیدی دارای هدفمندی بوده و به میزان کافی جستجو میشن. درعین‌حال رقابت زیادی روی این کلمات وجود نداره. انتخاب کلمات کلیدی به هدف شما از ایجاد کمپین بستگی داره. اگه به‌دنبال افزایش ترافیک سایت و برندسازی هستید، باید کلمات کلیدی عمومی که میزان سرچ اون‌ها بیشتر هست رو انتخاب کنین، اما در مقابل برای اینکه فروش‌تون رو افزایش بدید، بهتره که از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید. برای تحقق این هدف یعنی افزایش فروش، کیفیت ورودی بیشتر از تعداد ورودی موردتوجه قرار می‌گیره.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی از طریق گوگل ادز

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در کیفیت اجرای کمپین گوگل ادوردز موردتوجه قرار می‌گیره، پیدا کردن عبارت تبلیغاتی هست. برای اینکه بتونید بهترین کلمات رو انتخاب کنید، باید زمان و دقت کافی داشته باشید. شرکت در یک دوره آموزش گوگل ادز هم می‌تونه به شما کمک کنه. در نهایت می‌تونید یک لیست کامل از کلمات مرتبط با نیاز تبلیغاتی خودتون رو تهیه کنید. ابزارهای خاصی هستند که شما می‌تونید با استفاده از اون‌ها عبارات کلیدی پرسرچ رو پیدا کنید، اما قبل از اون باید سه معیار مهم برای انتخاب کلید واژه‌ها رو بشناسید. این سه معیار مهم که شامل: هدفمندی کلمه کلیدی، میزان جستجوی کلمه کلیدی در ماه و میزان رقابت روی کلمه کلیدی هست، به شما کمک میکنه که بهترین عبارات و کلید واژه‌ها رو پیدا کنید. در ادامه مراحل پیدا کردن کلمات کلیدی رو بررسی می‌کنیم:

تجزیه‌وتحلیل سایت

قبل از اینکه به سراغ ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی گوگل ادز برید، باید وب‌سایت خودتون رو تجزیه‌وتحلیل کنید تا ضمن شناسایی مهم‌ترین صفحات وب‌سایت خودتون، موضوع اصلی اون رو درک کنید. این عمل به شما کمک میکنه که بدونید باید برای کدوم کلمه کلیدی کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید.

تحقیقات کیوردها

پس از تحلیل وب‌سایت می‌تونید از ابزارهای تحقیق کیوردها مثل کیورد پلنر و غیره برای تبلیغات کامل روی کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنن که از میزان ارتباط هر کلمه کلیدی، میزان رقابت و حجم جستجوی آن مطلع شوید. گوگل کیورد پلنر بخشی از اکانت گوگل ادز هست که برای انتخاب کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیره. کار با این ابزار بسیار راحته و تنها کافیه که برای استفاده از اون یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه و به همین جهت برای کسب‌وکارهای فارسی زبان بسیار ایدئال هست. در ادامه نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی رو به‌صورت مرحله‌به‌مرحله بررسی می‌کنیم:



  • در بخش تنظیمات گوگل ادز گزینه کیبورد پلنر رو انتخاب کرده و برای جستجوی جدید روی گزینه دیسکاور نیو کیبورد کلیک کنید؛
  • پس‌از اون یک منو برای شما باز میشه که باید در قسمت لوکیشن آن یک کشور رو انتخاب کنید؛ اما شما نباید هیچ کشوری را برای این قسمت انتخاب کنید. تنها کافیه که تنظیمات لنگویج رو روی زبان فارسی ذخیره کنید؛
  • پس از اون این برنامه میزان رقابت بر سر کلمه کلیدی و میزان جستجوی اون رو شناسایی می‌کند.

انتخاب کلمات کلیدی دم بلند

شما می‌تونید برای انجام تبلیغ گوگل ادوردز کلمات کلیدی که به‌صورت عبارات طولانی‌تر هستند و رقابت بر سر اونها نسبت به سایر کلمات کلیدی کمتر هست رو به لیست کیوردهای خودتون اضافه کنید. این کلمات کلیدی دم بلند به هدف‌گذاری بهتر کمپین کمک می‌کنن.

تجزیه تحلیل رقبا

شما می‌تونید سایت‌های رقبای خودتون رو تجزیه‌وتحلیل کرده و کیوردهای اونها رو مورد بررسی قرار بدید. اگه بدونید سایت‌های رقیب کدوم کیوردها رو هدف‌گذاری کردن، می‌تونید به‌راحتی شکاف‌های موجود در بازار رو تشخیص داده و با استفاده از رتبه‌بندی کیوردها بهترین کلمات رو برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خودتون پیدا کنین.

مزایای کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

پلتفرم گوگل ادز امکان اجرای یک کمپین تبلیغاتی نتیجه‌گرا رو برای شما فراهم می‌کنه، چون شما می‌تونید به‌راحتی با استفاده از ابزارهای گوگل ادز کلمات کلیدی مناسب را برای تبلیغ پیدا کرده و بعد از انجام تحقیقات کلمات کلیدی یک فهرست کامل از کلمات مرتبط با وب‌سایت خودتون، حجم جستجو و میزان رقابت این کلمات رو در دست داشته باشین. به‌این‌ترتیب می‌تونید یک کمپین مدیریت شده رو اجرا کرده و به اهداف تجاری خودتون برسید. تبلیغ گوگل ادز به شما امکان می‌ده که در مدت زمان کوتاهی بازدید از سایت و فروش خودتون رو افزایش داده و اهداف برندینگ خودتون رو هم محقق کنید. این پلتفرم تبلیغاتی به شما امکان میده که ضمن افزایش ترافیک سایت، فرصت بیشتری برای ایجاد تعامل با کاربران هدف داشته باشید و با ارزیابی اونها استراتژی‌های مناسبی برای کمپین خودتون انتخاب کنید.

هزینه تبلیغات گوگل ادز

این پلتفرم تبلیغاتی دارای یک سیستم مزایده‌ای هست و هزینه تبلیغات اون به ازای کلیک تعیین میشه. همون‌طور که گفتیم هرچه میزان رقابت بر سر یک کلمه کلیدی بالا باشه، هزینه تبلیغ اون هم افزایش پیدا می‌کنه؛ اما گاهی پیش میاد که با وجود رقابت زیاد بر سر کلمات کلیدی، هزینه تبلیغات اونها پایین باشه. این مسئله نشون میده که قیمت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز چندان هم به میزان رقابت بستگی ندارد و رفتار تبلیغ دهنده می‌تونه قیمت این کلمات را مشخص کنه. جالبه که بدونید هرچه کلمات شما هدفمندتر باشن، نرخ تبدیل کاربر هدف به مشتری بالقوه بیشتر شده و در مقابل هزینه تبلیغات شما کاهش پیدا می‌کنه.

نکته

شما می‌تونید خودتون مدیریت کمپین تبلیغات را به عهده بگیرید و کلمات کلیدی مناسب را برای تبلیغات انتخاب کنید که برای این منظور باید زمان و دقت کافی داشته باشید. شرکت در دوره آموزش گوگل ادز هم به شما کمک می‌کند که کمپین تبلیغاتی خودتون رو راه‌اندازی کرده و تنها در بازه‌های زمانی مشخص، گزارش کار رو از پشتیبانی کمپین دریافت کنید. برای این منظور بهتره یه شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر انتخاب کنید که علاوه بر آموزش کامل و صفر تا صد گوگل ادز به‌صورت رایگان، خدمات گوگل ادز رو به‌صورت حرفه‌ای، نتیجه محور و با تمرکز بر پرفورمنس انجام بده.

جمع بندی

در این مطلب در مورد نحوه جستجوی کلمات کلیدی از طریق گوگل ادز صحبت کردیم و اهمیت انتخاب این کلمات را مورد بررسی قرار دادیم. سپس شما رو با نحوه پیدا کردن کلمات و عبارات پرسرچ و هدفمند آشنا نمودیم و چند فاکتور مهم که می‌تونه در این امر شما کمک کنه رو معرفی کردیم. در نهایت در مورد هزینه تبلیغات گوگل ادز صحبت کردیم. شما میتونید برای راه‌اندازی یک کمپین نتیجه‌گرا و مؤ با قیمت مناسب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر رو انتخاب کنید.

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *