تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

آیا اپل می تواند آیپد پرو OLED را در رویداد WWDC 2024 خود معرفی کند؟

اپل سال گذشته هیچ ارتقایی برای آیپد معرفی نکرد و به نظر می رسد امسال هم قصد عجله ندارد. آیپد پرو OLED در گذشته با تأخیرهای مختلفی مواجه شده بود و هفته گذشته نیز شاهد تأخیر دیگری بودیم. در ابتدا قرار بود آیپد پرو OLED در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به همراه مدل‌های مک بوک پرو M3 عرضه شود. با این حال، این شرکت تصمیم به معرفی مدل‌های جدید مک‌بوک پرو M3، M3 Pro و M3 Max گرفت. با این همه تأخیر در گذشته، آیا اپل می‌تواند مدل‌های آیپد پرو OLED را در رویداد WWDC 2024 خود معرفی کند؟

به نظر می‌رسد عرضه آیپد با مشکل مواجه شده است و این سوال را مطرح می‌کند که آیا این شرکت در حال حاضر با تولید کل خط تولید خود دست و پنجه نرم می‌کند. سال گذشته گزارش شد که اپل قصد دارد تمام مدل‌های آیپد را در سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی کند. ما در حال حاضر از سه ماهه اول عبور کرده‌ایم و هنوز هیچ آیپد جدیدی ندیده‌ایم. انتظار می‌رود این شرکت آیپد پرو OLED، آیپد ایر ۶، آیپد مینی ۷ و آیپد نسل ۱۱ را به عنوان بخشی از چرخه ارتقاء خود در سال جاری عرضه کند.

آیپد پرو OLED

گزارش‌های اواخر سال ۲۰۲۳ و اوایل ۲۰۲۴ حاکی از آن بود که عرضه آیپد پرو OLED با تأخیر مواجه شده است. انتظار می‌رفت این تبلت تا پایان مارس یا اوایل آوریل به دست مصرف‌کنندگان برسد، اما گزارش‌های اخیر این بازه زمانی را رد کردند. در حال حاضر، انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیپد پرو OLED در اوایل اردیبهشت عرضه شوند، اما با توجه به مشکلاتی که اپل در زمینه تولید نمایشگرهای OLED دارد، ممکن است شاهد تأخیر غیرمنتظره دیگری باشیم.

این شرکت اعلام کرده که رویداد WWDC 2024 خود را در تاریخ ۱۰ ژوئن برگزار خواهد کرد که در آن شاهد معرفی iOS 18، macOS 15، watchOS 11، iPadOS 18 و سایر به‌روزرسانی‌ها برای دستگاه‌های خود خواهیم بود. بازه زمانی عرضه ماه مه برای آیپد پرو OLED تنها یک ماه با WWDC 2024 فاصله دارد و منطقی به نظر می‌رسد که اپل محصولات جدید خود را به همراه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در ماه ژوئن معرفی کند. هرچند این کار برای اپل منطقی به نظر می‌رسد، اما در حال حاضر این‌ها فقط حدس و گمان هستند و تصمیم نهایی بر عهده اپل است.

از آنجایی که آیپد پرو در چند ماه گذشته با تأخیرهای زیادی مواجه شده است، اگر شرکت زمان عرضه را از اوایل اردیبهشت به اوایل ژوئن تغییر دهد، تعجب نخواهیم کرد. علاوه بر مشکلات نمایشگر OLED، اپل همچنین در حال توسعه نسخه‌ای از iPadOS با تغییرات اختصاصی برای آیپد پرو OLED است. باید دید آیا آیپد پرو OLED با تأخیر دیگری مواجه خواهد شد یا خیر.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *