تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

آیا کیا سراتو 2024 در آینده وارد بازار ایران خواهد شد؟

آیا کیا سراتو 2024 در آینده وارد بازار ایران خواهد شد؟

اگر عاشق رانندگی با خودروهای خارجی باشید، حتما با مدل های مختلف کیا سراتو آشنا هستید. این خودروها محصول شرکت خودروسازی کره ای به نام کیاموتورز می باشند.

 

سراتو یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت است که چندین نسل از آن روانه بازارهای جهانی شده است. اما تا امروز فقط شاهد حضور 3 نسل از این خودرو در بازار ایران بوده ایم. زمانی که سراتو نسل 3 برای حضور در بازار ایران گام برداشت، خودروسازی سایپا طی قراردادی با کیاموتورز، مسئولیت مونتاژ نسل دوم سراتو را در ایران برعهده گرفت. به این ترتیب، سراتو سایپایی غیر آپشنال و آپشنال روانه بازار شدند. تفاوت این دو مدل سراتو به میزان امکانات و قابلیت های آنها مربوط می شود. سایپا از طریق حذف برخی از تجهیزات و آپشن ها توانست سراتو را با قیمت کمتری به مشتریان عرضه کند. این کار استقبال خوبی در پی داشت.

 

بسیاری از خانواده ها و افرادی که اهل سفر هستند، این سدان جمع و جور را به سایر خودروهای هم رده ترجیح می دهند. ظاهر زیبا، در دسترس بودن لوازم یدکی و امکانات خودروهای سراتو در کنار قیمت مناسب آن باعث شدند تا این خودرو مورد استقبال افراد زیادی در سراسر جهان قرار بگیرد. دسترسی راحت به لوازم سراتو باعث می شود تا صاحبان این خودرو با خیال راحت از آن استفاده کنند. از پرمصرف ترین لوازم یدکی سراتو می توان به قفل صندوق عقب سراتو ، فیلتر بنزین سراتو و تسمه دینام سراتو اشاره کرد.

 

اخیرا خبرهایی منتشر شده است که کیاموتورز تصمیم دارد تا نسل جدید کیا سراتو را حوالی 2025-2024 معرفی کند. به نظر می رسد که نسخه GT دارای ویژگی های متمایزی نسبت به سراتوهای معمولی باشد. یعنی بتواند مانند EV6 eGT برتری خود را نسبت به نسخه معمولی به رخ بکشد.

آیا کیا سراتو 2024 در آینده وارد بازار ایران خواهد شد؟

مشخصات کیا سراتو 2024

 

کابین خودرو اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. به طوری که با ورود به آن، با یک فضای جذاب و چشم نواز مواجه خواهید شد. همه امکانات و تجهیزاتی که داخل کابین وجود دارند با ظرافت خاصی در محل خود قرار گرفته اند. کیا سراتو 2024 یک خودروی اقتصادی است. اما نه به این معنا که برای ساخت آن از مواد نامرغوب استفاده شده باشد. بلکه برعکس با نشستن بر روی صندلی آن احساس می کنید که در یک خودروی لوکس سوار شده اید.

 

در مورد صندلی های جلو سراتو s باید بگوییم درست است که راحتی آنها به پای صندلی های اسپرت سراتو GT نمی رسد. اما با تنظیم صندلی می توانید راحتی را حس کنید.

اگر به روی داشبورد نگاهی بیندازید، متوجه یک نمایشگر لمسی 8 اینچی می شوید که مانند یک ipad است. با این حال ، فناوری های اندروید اوتو و اپل کارپلی بی سیم در همه مدل های سراتو در دسترس نیستند. اگر چه در مواردی هم که وجود دارند، نتوانستند از نظر عملکردی انتظارات را برآورده کنند.  

 

در صورتی که به زیر نمایشگر و ناحیه کنسول مرکزی توجه کنید، یک فضای کوچک مشاهده می کنید. این فضا برای قرار دادن گوشی همراه در نظر گرفته شده است. کمی پایین تر، یک پنل بزرگ حاوی دو پورت USB-A را می بینید. با استفاده از آنها می توانید گوشی خود را به صورت معمولی و یا سریع شارژ کنید.

 

اگر به پشت اهرم تعویض دنده دقت کنید، دو جالیوانی متوسط، سلکتور حالت رانندگی و ترمزدستی برقی را خواهید دید. خودروسازی کیاموتورز تلاش کرده است تا در کیا سراتو 2024 هم مانند سایر محصولات خود به بهترین شکل از فضاهای داخلی خودرو بهره ببرد. برای این منظور، در زیر استراحتگاه بازو، دو محفظه تعبیه کرده است که یکی برای قرار دادن زباله های کوچک و دیگری برای پول خرد می باشند.

فضای آزاد صندلی های عقب این خودرو باعث شده است تا 3 فرد بالغ بتوانند کنار یکدیگر بنشینند و از سفر خود لذت ببرند.

 

کیا سراتو 2024 چه امکاناتی دارند؟

 

خودروی سراتو با امکانات مختلفی مانند اطلاعات سرگرمی، دستیار کنترل حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی و … روانه بازار شده است. نسخه ی اسپرت کیا سراتو 2024 از امکانات متنوعی مانند نمایشگر ۴.۲ اینچی پشت فرمان با دکمه‌های آنالوگ، دوربین عقب، 6 عدد بلندگو، سنسور پارک عقب و جلو، رینگ های آلیاژی 17 اینچی و پکیج کامل فناوری های ایمنی پیشرفته بهره می برد. در نسخه ی +Sport تجهیزاتی مانند روکش چرم مصنوعی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، مسیریابی ماهواره ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم کن برای صندلی ها و آینه عقب با قابلیت تنظیم خودکار نور وجود دارند. از امکانات و تجهیزات سراتو GTمی توان به ترمز دیسکی چرخ های جلو، سانروف، سیستم استریوی JBL، چراغ های جلو LED و شارژر بی سیم گوشی همراه اشاره کرد.

آیا کیا سراتو 2024 در آینده وارد بازار ایران خواهد شد؟

لوازم یدکی کیا سراتو

 

موضوع مهمی که کیاموتورز در کنار معرفی و عرضه نسل جدید محصولات خود به آن توجه می کند، تولید و ارائه ی لوازم یدکی می باشد. چرا که یکی از عوامل موثر در فروش یک محصول، در دسترس بودن قطعات و لوازم یدکی آن است. قطعا کیاموتورز از این امر غفلت نخواهد کرد.

 

باید منتظر باشیم و ببینیم تا کیاموتورز برای اینکه سهم بیشتری از بازار خودرو را به خود اختصاص دهد چه تمهیداتی در نظر می گیرد.

 

در حال حاضر مشخص نیست که کیا سراتو 2024 راهی بازار ایران خواهد شد یا نه! حتی اگر چنین اتفاقی هم نیفتد، سراتو همچنان به عنوان یک خودروی محبوب شناخته می شود. اگر شما هم صاحب یک خودروی سراتو هستید یا قصد دارید یکی از خودروهای گروه کیا را خریداری کنید، اصلا نگران تهیه قطعات و لوازم یدکی آن نباشید. چرا که می توانید انواع قطعات و لوازم یدکی اصل خودروهای گروه کیا را با قیمت مناسب از فروشگاه KIA110 تهیه نمایید.

 

سخن پایانی

 

کیاموتورز یکی از بزرگترین خودروسازهای جهان می باشد. این شرکت محصولات متنوعی را همراه با امکانات و قابلیت های گوناگون روانه بازار کرده است.

به نظر می رسد در سال 2025-2024 شاهد معرفی نسل جدیدی از خودروی سراتو خواهیم بود. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و قیمت کیا سراتو 2024 باید کمی منتظر بمانیم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *