تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

آفرود چیست – خرید لوازم آفرود و کمپینگ

آفرود چیست – خرید لوازم آفرود و کمپینگ

ورزش آفرود

آفرود یکی از بهترین تفریحات و فعالیت‌های سال‌های اخیر محسوب می‌شود. رانندگی در خارج از جاده با خودروهای معمولی تقریبا ناممکن است. به همین خاطر به چیزی نیاز است که بتواند این امکان را فراهم کند. آفرود به مناطق خارج از جاده و بیراهه گفته می‌شود. خودروهای مخصوص این مناطق به خودروهای آفرود شناخته می‌شوند و ظاهری بسیار متفاوت با خودروهای معمولی دارند. برای تجربه یک رانندگی آفرود به لوازم آفرود نیاز دارید، تا بتوانید در صورت بروز مشکل سریعا آن را برطرف کنید. در ادامه به معرفی تجهیزات و لوازم آفرود خواهیم پرداخت.

ورزش آفرود

آفرود چیست؟

آفرود یکی از فعالیت‌هایی است که به رانندگی خارج از جاده شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. از آن جایی که برای این فعالیت باید از لوازم آفرود و خودروهای خاص استفاده کنید، معمولا یک تفریح گران قیمت محسوب می‌شود. خودروهای آفرود برای زمین‌های دارای شن، ماسه، گل و سنگ مناسب هستند. این خودروها با خودروهای معمولی متفاوت هستند و می‌توانند در شرایط دشوار به راه خود ادامه دهند. فاصله بالاتر از سطح زمین؛ سیستم تعلیق طولانی مدت، لاستیک‌های ناهموار و حفاظت بدنه از جمله ویژگی‌های خودروهای آفرود خواهد بود.

وسایل نقلیه آفرود به شما ان امکان را می‌دهند که لوازم آفرود را نیز با خود حمل کنید. برخی از خودروهای آفرود دارای پلاک نیستند، بدین منظور که باید از آن‌ها فقط در منطقه موردنظر استفاده شود. مسابقات آفرود یکی از راه‌های استفاده از این خودرو ها به شمار می‌رود که با داشتن هیجان زیاد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. به خاطر داشته باشید چه در زمان مسابقه و چه درزمان رانندگی معمولی باید از وسایل آفرود استفاده کنید.

چه خودروهایی مناسب آفرود هستند؟              

خودروهای آفرود باید از خودروهای معمولی کاملا متفاوت باشند و ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند. معمولا این گونه خودروها باید بدنه محکمی داشته باشند و به سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک مجهز باشند. شاسی مستقل و امکان اضافه کردن لوازم آفرود یکی دیگر از ویژگی‌های این خودروها خواهد بود. به طور کلی این خودروها مناسب آفرود خواهند بود:

  • نیسان پیکاپ
  • جیپ صحرا
  • پاژن
  • سانگ یاگ رسکون
  • نیسان پاترول
  • تویوتا هایلوکس
  • پیکاپ ریچ
  • سوزوکی گرند ویتارا

این خوردوها محبوب‌ترین گزینه‌ها برای رانندگی آفرود هستند. به طور کلی باید خودروهایی را برای این نوع رانندگی استفاده کنید که شاسی بزرگ و محکمی دارند و چرخ‌های آن‌ها ناهموار و بزرگ خواهد بود. همچنین باید از سطح زمین فاصله تقریبا زیادی داشته باشند، تا به راحتی در مسیر گیر نکنند.

لیست لوازم آفرود که برای مسابقات لازم هستند

زمانی که خودروی مناسب خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب لوازم آفرود می‌رسد. برای این کار، لازم است که با همه وسایل آفرود آشنایی داشته باشید که به شرح زیر هستند:

لاستیک‌ها

از آن جایی که خودروهای آفرود روی زمین‌های سخت و ناهموار حرکت می‌کنند، احتمال آسیب دیدن لاستیک‌ها وجود دارد، به همین خاطر، شما باید همیشه چند لاستیک زاپاس به همراه داشته باشید. لاستیک‌ها چیزی هستند که کشش بین وسیله نقلیه و زمین را تضمین می‌کنند. از آن جایی که سطح زمین در مسیرهای آفرود ممکن است تغییر کند، به همین خاطر، باید تایرهای مناطق موردنظر را به همراه داشته باشید. اهمیت این لوازم آفرود را نمی‌توان نادیده گرفت، چرا که اگر لاستیک‌ها آسیب ببینند، عملا طی کردن ادامه مسیر ناممکن خواهد شد.

مهم نیست چقدر خودروی شما قدرتمند باشد، اگر لاستیک مناسبی برای آن استفاده نکنید، نمی‌توانید مسیر خود را طی کنید. توجه کنید که لاستیک‌های مسیرهای سنگلاخی با مسیرهای خاکی متفاوت هستند و قبل از استفاده آن‌ها بهتر است که با یک فرد متخصص مشورت کنید.

سپرهای مناسب

سپرهای جلوی خودرو از آن در برابر برخورد با درخت، سنگ، حیوانات و سایر موانع محافظت می‌کنند. آفروده بسته به نوع رانندگی که انجام می‌دهید، ممکن است سپر عقب نیز داشته باشند. بسیاری از سپرهای خودروهای آفرود این امکان را دارند که بتوانید تایر زاپاس را از زیر خودرو جابجا کرده و آن را در پشت خودرو قرار دهید. در صورت پنجر شدن یا گیر کردن در گل، تضمین می‌کند که خودرو در زمین فرو نرود.

اسنورکل

گر جلوی خودروی شما ه دخل آب فرو برود، خطر ورود آن به موتور وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ورود آب به موتور، استفاده از اسنورکل است که می‌تواند هوا را در نزدیک خودرو آفرود برسد.

استفاده از  چراغ مخصوص

روی چراغ جلوی خودرو، آن را نصب می‌کنند که نور بیشتری را فراهم خواهد کرد. برای کار کردن در تاریکی به نور نیاز دارید که این چراغ به شما کمک زیادی خواهد کرد. مسیریابی با استفاده از این چراغ‌ها راحت‌تر می‌شود و می‌توانید هواگیری، تعمیر یا حتی تعویض لاستیک‌های خود را نیز به راحتی انجام دهید.

کمپرسور هوا

تنطیم کردن فشار بسیار مهم است. کمپرسور هوا می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد و برای آن لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید. ساده‌ترین راه برای افزایش کشش در آفرود این است که فشار باد لاستیک‌های خودرو را کاهش دهید. با استفاده از کمپرسور می‌توانید فشر تا تا 20 PSI تنظیم کنید.

همچنین یکی دیگر از لوازم آفرود مورد نیاز برای سفر لایت بار و چراغ کمپ و جک های لیفت و … می باشد

لوازم آفرود

نکاتی که باید در هنگام آفرود رعایت کنید

برای رانندگی آفرود لازم است که در ابتدا نکاتی را بدانید و سپس برای راندگی اقدام کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • قبل از همه چیز، سعی کنید خودرو را چک کنید تا هیچ مشکلی نداشته باشد. در صورت امکان سوخت اضافه بردارید تا در نیمه‌های مسیر با مشکل مواجه نشوید.
  • همه لوازم آفرود را با خود به همراه داشته باشید تا در مسیر بتوانید مشکلات را به سرعت حل کنید.
  • اگر مسیرهای دورافتاده را انتخاب می‌کنید، به همراه وسایل آفرود یک جی پی اس هم داشته باشید تا بتوانید به راحتی مسیر خود را پیدا کنید.
  • قبل از شروع رانندگی، لیست لوازم آفرود را مشاهده کنید تا هیچ چیزی را فراموش نکرده باشید.

آیا داشتن وسایل آفرود الزامی است؟

به طور کلی، داشتن لوازم آفرود واجب و الزامی است، زیرا مسیرهایی که آن‌ها را برای رانندگی آفرود انتخاب می‌کنید، ناهموار  و دشوار هستند و امکان این که هر لحظه به خودرو آسیب برسد وجود دارد.

خرید لوازم و تجهیزات موردنیاز آفرود

رانندگی آفرود را می‌توان یکی از تفریحات لذت بخش دانست که بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. این نوع رانندگی معمولا خارج از مسیرهای معمولی انجام می‌شود و به خودروهای خاصی هم نیاز دارد. وسایل آفرود برای شروع رانندگی الزامی هستند و به شما کمک می‌کنند  که تمام مشکلات در هنگام رانندگی را حل کنید. اگر قصد تهیه لوازم آفرود را دارید، می‌توانید فروشگاه ما را برای سفارش تجهیزات موردنظر انتخاب کنید.

خرید لوازم آفرود در مهاباد آفرود

شما می توانید لوازم آفرود و کمپینگ مورد نیاز را از فروشگاه مهاباد آفرود خریداری کنید زیرا فروشگاه مهاباد آفرود تمام وسایل آفرود و کمپ مورد نیاز شما در آن وجود دارد و کیفیت محصولات وارداتی می باشد و تا الان رضایت کامل را از مشتریان خود گرفته است مهاباد آفرود برای خرید و سوال در مورد لوازم آفرود با شماره زیر تماس بگیرید یا از سایت دیدن کنید.

www.Mahabadoffroad.com

021-36870794

 images_1690626616_64c4ea3859918.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *