تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

آشنایی با انواع ردیاب خودرو

آشنایی با انواع ردیاب خودرو

دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و سایر تجهیزات ایمنی را کنار بگذارید و برای افزایش حداکثری ایمنی خودروی خود، یک ردیاب خریداری کنید. ردیاب خودرو یک وسیله‌ است که به کمک آن می‌توان از موقعیت مکانی خودرو در هر لحظه آگاه شد. به این ترتیب حتی اگر خودروی شما هم دزدیده شود، باز هم ردیاب به شما کمک می‌کند تا آن را به راحتی پیدا کنید. ردیاب‌ها در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این ردیاب‌ها مزایا و امکانات منحصربه‌فرد خود را دارند که بهتر است، قبل از خرید ردیاب خودرو با آن‌ها آشنا باشید. برای آشنایی شما با انواع ردیاب خودرو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به‌طور کامل در خصوص ردیاب‌های مختلف موجود در بازار و کارایی آن‌ها صحبت کنیم.

انواع ردیاب خودرو

در گذشته استفاده از ردیاب خودرو ممنوع بود و تنها در صورت داشتن برخی از مجوزها حق اجازه استفاده از آن را داشتند. اما در سال‌های اخیر به واسطه توانایی‌های ویژه ردیاب در محافظت از خودرو، استفاده از آن فراگیر شده است. انواع ردیاب خودرو عبارتند از:

ردیاب خودرو آهنربایی

یکی از مهمترین انواع ردیاب خودرو موجود در بازار، ردیاب خودرو آهنربایی است. این ردیاب‌ها در ساختار خود آهنرباهای بسیار قوی دارند و در اثر تکان‌های شدید خودرو به هیچ عنوان از خودرو جدا نمی‌شود. این ردیاب‌ها یک باتری قابل شارژ دارند و امکان نصب آن‌ها بدون دستکاری سیستم برقی خودرو وجود دارد. برای نصب این نوع از ردیاب‌ها تنها کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن یک سطح فلزی و چسباندن ردیاب بر روی آن است. از مهمترین مزایای ردیاب خودرو آهنربایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. امکان نصب این ردیاب‌ها در داخل خودرو و بیرون آن وجود دارد.
  2. نصب ردیاب آهنربایی بسیار ساده است و شما بدون کمک نصاب می‌توانید آن را هر جایی از خودروی خود (سطح فلزی) نصب کنید.
  3. بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که با نصب ردیاب، خودروی آن‌ها از گارانتی خارج شود. برای این دسته از افراد ردیاب خودرو آهنربایی بهترین گزینه است.
  4. امکان نصب این ردیاب بر روی هر وسیله‌ای که از فلز ساخته شده است، وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید این ردیاب را بر روی موتور سیکلت، دوچرخه و .. نیز نصب کنید.
  5. ارسال موقعیت مکانی خودرو با دقت بسیار بالا
آشنایی با انواع ردیاب خودرو

ردیاب خودرو سیمی

همان‌طورکه از نام این نوع از ردیاب مشخص است، برای نصب آن‌ نیاز به دستکاری سیم‌کشی خودرو وجود دارد. این نوع از ردیاب‌ها انرژی مورد نیاز خود را از برق و باتری خودرو دریافت می‌کنند و نیازی به شارژ مداوم ندارند. برای افرادی که حوصله شارژ کردن مداوم ردیاب را ندارند، ردیاب خودرو سیمی بهترین گزینه است. مهمترین مزایای استفاده از ردیاب خودرو سیمی عبارتند از:

  1. این دسته از ردیاب‌ها معمولا نسبت به نمونه آهنربایی قیمت کمتری دارند.
  2. ردیاب سیمی خودرو به سیستم برق خودرو وصل می‌شود و در نتیجه مالک هیچ نگرانی بابت تمام شدن شارژ ردیاب نخواهد داشت.
  3. این ردیاب‌ها مختصات را با دقت بالایی ارسال می‌کنند.

ردیاب خودرو سنگین

جاده‌های بین شهری نسبت به جاده‌های شهری امنیت کمتری دارند. به همین دلیل نصب یک ردیاب بر روی خودروی سنگین از اوجب واجبات است. خودروهای سنگین همواره محموله‌های گران قیمت و ارزشمند را حمل می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا سارقان همواره در کمین خودروهای سنگین باشند. با نصب یک ردیاب خودرو شما می‌توانید امنیت خودرو سنگین را تامین و دست سارقان را کوتاه کنید. استفاده از ردیاب خودرو سنگین مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  1. ردیاب خودرو سنگین به راننده کمک می‌کند تا بهترین مسیر برای حرکت را انتخاب کند.
  2. سرویس‌های دوره‌ای ماشین سنگین تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و طول عمر ماشین سنگین دارد. ردیاب خودرو می‌تواند گزارش‌های مختلفی مانند کیلومترهای پیموده شده و … را در اختیار راننده قرار دهد. با بررسی این گزارش‌ها شما می‌توانید از زمان سرویس‌های دوره‌ای خود مانند تعویض روغن، تعویض لاستیک، لنت و … آگاه شوید.
  3. معمولا صاحب بار یا کامیون مدام با راننده تماس می‌گیرند و از او می‌خواهند که موقعیت مکانی خود را اعلام کند. این تماس‌ها می‌تواند تمرکز راننده را به هم بزند و حادثه آفرین شود. با نصب ردیاب، شما می‌توانید از موقعیت لحظه‌ای کامیون آگاه شوید و دیگر نیازی به تماس با راننده ندارید.

ردیاب آفلاین خودرو

ردیاب آفلاین خودرو از دیگر انواع ردیاب خودرو است. این ردیاب‌ها نسبت به ردیاب‌های معرفی شده در بالا، قیمت و کارایی به مراتب پایین‌تری دارند. معمولا افرادی که موقعیت لحظه‌ای خودرو برایشان اهمیتی ندارد به سراغ این دسته از ردیاب‌ها می‌روند. این نوع از ردیاب‌ها توانایی مسیریابی و مشخص کردن موقعیت خودرو را  در لحظه ندارد بلکه تنها می‌توانند مسافت‌های طی شده خودرو را در خود ذخیره کنند. این نوع از ردیاب‌ها هیچگونه سیستم هشدار دهنده مانند باز بودن درب خودرو، روشن شدن غیر مجاز خودرو و … را ندارند.

ردیاب فندکی خودرو

یکی از جمع و جورترین ردیاب‌های موجود در بازار، ردیاب فندکی خودرو است. این ردیاب‌ها ظاهری مشابه با شارژرهای فندکی دارند به همین دلیل معمولا سارق نمی‌تواند آن‌ها را به راحتی تشخیص دهد. این ردیاب می‌تواند به خوبی موقعیت مکانی خودرو را تشخیص دهد و به شما در جلوگیری از سرقت خودرو کمک کند.

ردیاب موتور سیکلت

در بازار موتور سیکلت‌هایی وجود دارند که ارزش آن‌ها چندین برابر یک خودروی تولید داخل است. موتور سیکلت‌ها امنیت به مراتب پایین‌تری نسبت به خودروها دارند و به همین دلیل سارقان برای سرقت آن‌ها کار به مراتب راحت‌تری دارند.  ردیاب‌های موتور سیکلت به راحتی بر روی موتور نصب می‌شوند و در صورت سرقت موتور، پیدا کردن سارق راحت خواهد بود.

کاربرد ردیاب خودرو

آشنایی با انواع ردیاب خودرو

مهمترین و اصلی‌ترین کاربردهای ردیاب خودرو عبارتند از:

  1. ردیاب خودرو به مالک این اجازه را می‌دهد که خودروی خود را از راه دور خاموش کند.
  2. ردیاب خودرو هر لحظه می‌تواند موقعیت مکانی خودرو را برای مالک ارسال کند.
  3. ردیاب خودرو می‌تواند برای مالک هشدارهای مختلف مانند هشدار باز بودن درب خودرو، هشدار روشن شدن غیر مجاز خودرو و … را ارسال کند.
  4. امکان تعیین محدوده مجاز حرکتی برای خودرو با استفاده از یک ردیاب وجود دارد.
  5. ردیاب‌های خودرو دارای کلید اضطراری یا همان SOS هستند. با فشار دادن این کلید ردیاب پلیس یا شماره‌ای که شخص از قبل برای ردیاب تعریف کرده‌ است، تماس می‌گیرد و آن‌ها را از خطر به‌وجود آمده برای راننده آگاه می‌کند.
  6. بسیاری از ردیاب‌ها قابلیت شنود صدای داخل کابین را دارند.
  7. شما می‌توانید با استفاده از یک ردیاب برای خودروی خود حداکثر سرعت مجاز تعیین کنید. برای مثال مالک یک خودرو سنگین را در نظر بگیرید که خودروی چند میلیاردی خود را به دست راننده سپرده است. مالک می‌تواند برای خودروی خود سرعت مجاز تعریف کند و در صورتیکه راننده از این سرعت تجاوز کند، ردیاب به سرعت موضوع را گزارش می‌دهد.

 

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص انواع ردیاب خودرو صحبت کردیم و شما را با مهمترین کاربرد آن‌ها نیز آشنا کردیم. استفاده از ردیاب مزایای بسیار زیادی دارد و می‌توان آن را به عنوان بهترین روش برای بالا بردن ایمنی خودرو اعلام کرد. اما اینکه کدام ردیاب را خریداری کنید، تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. فارغ از نوع ردیابی که خریداری می‌کنید، بهتر است به دنبال خرید ردیاب از برندهای مطرح و معتبر باشید. معمولا برندهای معتبر محصولات باکیفیت‌تری تولید می‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت از کارایی ردیاب، آن‌ را بر روی خودروی خود نصب کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *