تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

پسر ایرانی در مرکز باتری راز شارژرهای تقلبی را بر ملا کرد!

پسر ایرانی در مرکز باتری راز شارژرهای تقلبی را بر ملا کرد!

تا بحال به بازار موبایل و لوازم جانبی برای خرید شارژر اصلی سامسونگ مراجعه کردید؟ یکی از مشکلات خرید شارژر سامسونگ این است که شارژر اصلی آن را به راحتی گیر نمی آورید. با ورود به بازار طیف وسیعی از شارژرها به شما ارائه می شود که ظاهر یکی و قیمت های متفاوتی دارند. اما چطور تشخیص بدهیم کدام یک از این شارژرها اصلی هستند؟

من یاسین خرم روز مدیر وبسایت مرکز باتری با تجربه چندین ساله در بازار موبایل ایران در خدمت شما هستم تا نکاتی را به شما بگویم که به هیچ وجه نمی توانید تشخیص دهید.

در این مطلب از سه شرکت مختلف آداپتور اصلی سامسونگ را مقایسه می کنیم. هر سه شرکت ادعای این را دارند که لوازم جانبی اصل را به فروش می رسانند. در تصویر زیر سه شارژر را می بینید که از نظر ظاهر دقیقا مشابه هم هستند. جعبه و ظاهر شارژر کاملا یکسان است.

images_1694080693_64f99eb5d7d68.jpg

هر سه شارژر و آداپتور سامسونگ یک شکل و یک ظاهر مشخص دارند و کاملاً شبیه به هم هستند از کجا بفهمیم که کدام یک از این آداپتورها فیک و یا اصلی هستند. برای بررسی بهتر قیمت را باید مقایسه کرد

مقایسه قیمت آداپتور اصلی سامسونگ در بازار ایران

در بازار ایران این آداپتورها با قیمت‌های 300 هزار تا 1 میلیون تومان به فروش می‌رسند. در سایت اصلی آمازون این شارژرها با قیمت 12 تا 17 یورو به فروش می‌رسد. در سایت معتبر مرکز باتری نیز این آداپتور به همین قیمت به فروش می‌رسد. اما چرا برخی از شرکت ها شارژر به اصطلاح اصلی خود را با قیمت پایین تر می فروشند؟ دلیل دیگری غیر از فیک بودن محصول دارد؟ این دسته از فروشنگان جنس بنجل خود را با قیمت ارزان می فروشند و خریدار به هوای اینکه قیمت مناسبی دارد از آنها خرید می کند.

اما دسته دوم فروشنگان از دسته اول بی انصاف تر هستند. آنها با نام های تجاری بزرگ بازار را به دست خود می گیرند و همان جنس بنجل یا جنس با کیفیت کمی بالاتر را با قیمت شارژر اصلی می فروشند. و چون یک نام بزرگ را به یدک می کشند به راحنی خریداران سطح بالا را به دام می اندازند. هم فروش و هم سود بالاتری نسبت به دسته اول دارند. اکنون که تفاوت قیمت ها را درک کردید به بررسی داخل شارژرها می پردازیم.

بررسی داخل شارژرهای با ظاهر کاملا یکسان

ما سه نوع شارژر موجود در بازار را تست کردیم یعنی کاملاً شارژر را باز کرده آداپتور را باز کرده و درون آن را بررسی کردیم. همتنطور که در شکل زیر می بینید برحلاف ظاهر شارژرها که کاملا یکسان بودند، داخل آنها کاملا متفاوت است. اولین آداپتور آداپتور اصلی سامسونگ است که در سایت مرکز باتری به فروش می‌رسد. این آداپتور اورجینال دارای آیسی‌های با کیفیت بالا هست. و وزن آن مربوط به وزن آی سی های بزرگ آن است که توانایی شارژ شارژر را بالا می برد. اما آداپتورهای تقلبی 25 وات سامسونگ آی سی های کوچکتری دارند. پس آنقدرها هم فست شارژ نیستند و به طور واضح باید بگوییم فیک هستند.

images_1694082095_64f9a42f6faaf.jpg

آداپتور دوم از آداپتورهای یک شرکت وارد کننده بزرگ ایرانی است که ادعا می‌کند آداپتور اصلی را به فروش می‌رساند و یک سال گارانتی دارد. در این نمونه آی سی به کار رفته در آداپتور بسیار ضعیف‌ هست. اما سنگینی این آداپتور از کجا هست؟ باید بگویم که یک تیکه آهن به در نخور در سطح داخلی بدنه چسبانده اند تا وزن آن مشابه شارژر اصلی سامسونگ شود. پس آنها برای فروش جنس خود از این حقه استفاده می کنند.

مورد سوم آداپتوری هست که با قیمت 300 تا 400 تومان در بازار به فروش می‌رسد. در این نوع آداپتور نیز آی سی‌ها بسیار ضعیف بوده. و برای سنگین شدن شارژر همین تیکه آهن را به پشت برد چسبانده اند. در تصویر زیر آهن آداپتور را در دو نمونه تقلبی مشاهده می کنید. قسمت هایی که با رنگ قرمز مشخص شده اند آهنی موجود در آداپتوراست. این آهن ها بجز سنگین کردن شارژر هیچ اثر دیگری ندارند.

images_1694082806_64f9a6f634072.jpg

نتیجه گیری:

بسیار از مشتریان برای خرید لوازم جانبی اعتمادی به فروشنگان ندارند. یک مزیت مرکز باتری نسبت به فروشنگان دیگر این است که شارژرهای اصل را خدمت مشتریان ارائه می کند. و علاوه بر شارژر اصلی نمونه های کپی آن را نیز در وبسایت خود دارد. شما نمیتوانید برای خرید یک شارژر محفظه آن را باز کنید و داخل آن را ببینید و از روی قیمت هم نمیتوانید تشخیص دهید کدام مورد اصل است. پس تنها راهی که برای شما باقی می مانند خرید از یک مرکز معتبر است. مرکز باتری با مدیریت بنده در خدمت شماست تا بهترین جنس ها را بدون واسطه به دست شما برساند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *