تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

موقعیت زمین در کهکشان راه شیری

زمین در کهکشان راه شیری

موقعیت زمین در کهکشان راه شیری

زمین در فاصله ی ۲۷۰۰۰ سال نوری از سیاهچاله ی مرکز کهکشان راه شیری قرار دارد. زمین کره ای است به قطر ۱۲۷۳۰ کیلومتر؛ و یکی از ۸ سیاره منظومه شمسی است که به گرد خورشید می چرخد؛ خورشید ستاره ای است به قطر نزدیک ۱٫۵ میلیون کیلومتر، در حالی که زمین نزدیک به ۱۵۰ میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد.

 نزدیک ترین ستاره بعد از خورشید به ما ستاره ای است به نام پروکسیما ـ قُنطورس در فاصله ۴٫۳ سال نوری از ما. این فاصله به قدری زیاد است که حتی با پیشرفته ترین فضاپیماهای امروزی حدود ۵۰ هزار سال طول می کشد تا فاصله زمین تا پروکسیما ـ قنطورس را طی کنیم. خورشید و پروکسیما ـ قنطوری هر دو ستاره هایی معمولی در مجموعه بزرگی از ستاره ها به نام کهکشان هستند. زمین در کهکشان راه شیری

منظومه شمسی ما مرکز کهکشان راه شیری را در هر 225میلیون سال یکبار دور میزنداین مدت را اخترشناسان سال کیهانی مینامند.در برابر یک سال کیهانی هر انسان 0.0000003ثانیه زندگی میکند.

کهکشان راه شیری به ازای هر ستاره، حداقل یک سیاره دارد. و این نشان میدهد بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد سياره دراین کهکشان وجود دارد که حدود ۱۷ میلیارد از آنها اندازه ای برابر با زمین دارند.

اگه سیاهچاله‌ی مرکزی کهکشان راه شیری ناگهان ناپدید شود، خورشید تا ۲۶۰۰۰ سال دیگر هم همچنان دورش میچرخد. چون فاصله‌ی خورشید از مرکز کهکشان ۲۶۰۰۰ سال نوری است و جاذبه با سرعت نور سفر میکند!

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *