تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

ماشین چینی صفر یا خودروی کره ای کارکرده! مسئله این است

ماشین چینی صفر یا خودروی کره ای کارکرده! مسئله این است

ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که قصد خرید خودرو دارید ولی دچار سردرگمی در انتخاب خودرو شده‌ و نمی‌دانید بین خودروهای چینی و کره‌ای کدام را انتخاب کنید. ماشین چینی صفر یا خودروی کره ای کارکرده! مسئله این است کدام یک از این خودروها برای خرید، گزینه مناسب‌تری به شمار می‌روند. خرید لوازم یدکی کدام نوع از این خودروها راحت‌تر بوده و قیمت مناسب‌تری دارد؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این گونه پرسش‌ها هستید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ماشین چینی یا ماشین کره ای!

به محض صحبت دربارۀ ماشین‌های کره‌ای دو برند شناخته شدۀ کیا و هیوندای، در پس ذهن افراد نقش می‌بندد. تمام خودروهای ساخته شده توسط کمپانی‌‌های کره‌ای دارای کیفیت بالایی هستند و همین موضوع سبب می‌شود خرید خودروهای کره‌ای کارکرده در مقابل خرید خودروهای صفر چینی برای بعضی افراد منطقی‌تر به نظر برسد. خودروسازی‌های کره‌ای جزء قدرت‌مندترین کمپانی‌های خودروسازی در جهان شناخته می‌شوند که طرفداران بسیار زیادی دارند.

خودروسازی‌های چینی چندین سال است که پا به این عرصۀ بزرگ و پرسود نهاده‌اند. کمپانی‌های خودروسازی چینی، اگرچه در ابتدا چندان موفق به نظر نمی‌رسیدند، اما با تلاش‌های مکرر و استفاده از تکنولوژ‌های به روز، توانستند در این عرصه برای خود اسم و رسمی بدست آورده و طرفدارانی پیدا کنند.

تفاوت خودروسازی های چینی و خودروسازی های کره ای

اصلی‌ترین تفاوت این دو خودروسازی، در هدفی است که این کمپانی‌ها دنبال می‌کنند. خودروسازی‌های چینی مانند جیلی ، برلیانس ، لیفان ، چری یا کمپانی جک معمولاً به دنبال تولید انبوه هستند تا بتوانند محصولات خود را در تمام جهان عرضه کنند. اما خودروسازی‌های کره‌ای به دنبال رقابت با برندهای مطرح و معروف جهان هستند. بنابراین مسیر رسیدن به تکنولوژی‌های جدید و ارائۀ آپشن‌های جدید را دنبال کرده تا بتوانند با ارائه خودروی جدید با آپشن‌های مختلف و کیفیت بالا توجه همگان را به خود جلب کنند.

دلیل محبوبیت خودروهای چینی و کره ای

ماشین چینی صفر یا خودروی کره ای کارکرده! مسئله این است که هرکدام از این خودروها، دارای آپشن‌های مختلفی هستند که طرفداران خود را دارند. در ادامه دلیل محبوبیت خودروهای چینی و کره‌ای را باهم بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید انتخابی مناسب برای خرید خودرو داشته باشید.

محبوبیت خودروهای چینی

افرادی زیادی را در بازار خرید و فروش خودرو مشاهده می‌کنید که طرفدار خرید خودروهای چینی هستند. این افراد دلایل خود را برای این موضوع دارند، که تعدادی از آن‌ها را باهم بررسی خواهیم کرد:

1.دسترسی به آپشن های بیشتر با پرداخت هزینه های کمتر

اصلی‌ترین علت محبوبیت خودروهای چینی، آپشن‌های فراوانی است که بر روی مدل‌های مختلف این خودروها وجود دارد. اگرچه خودروهای چینی قیمت پایین‌تری نسبت به خودروهای خارجی دیگر دارند، اما دارای آپشن‌های فراونی هستند که نظر افراد بسیاری را به خود جلب می‌کند. اگر آپشن‌های یک خودروی کره‌ای و چینی باهم یکسان باشد، مطمئناً خودروی کره‌ای دارای قیمت بالاتری خواهد.

البته این موضوع را باید در نظر بگیرید که این تفاوت قیمت، ناشی از برتری کیفیت در بخش‌های دیگر خودرو است. از هر جهت که به مقایسه خودروهای کره‌ای با چینی بپردازید در آخر به این نتیجه خواهید رسید که خودروی کره‌ای دارای کیفیت بالاتری نسبت به خودروی چینی است.

2.ویژگی های ظاهری خاص

خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای ساخت داخل، دارای ظاهری شکیل‌تر و زیباتر هستند و همین موضوع نیز سبب جلب نظرات، به سمت این خودروها شده است. معمولاً افراد ترجیح می‌دهند ماشین با ظاهری مدرن و زیبا داشته باشند.

3.قطعات یدکی در دسترس

در زمان‌های ابتدایی ورود خودروهای چینی به ایران، اساسی‌ترین مشکل برای افرادی که این خودروها را خریداری کرده بودند، تهیه لوازم یدکی فابریک برای آن‌ها بود. اما چندی بیش، نگذشت که شرکت وارد کننده قطعات خودرو چینی نیکا یدک با واردات لوازم یدکی اصل خودروهای چینی، این مشکل را کاملاً حل کرد. قطعات یدکی که توسط این شرکت به کشور عزیزمان وارد می‌شود دارای کیفیتی بسیار بالایی است.

محبوبیت خودروهای کره ای

خودروسازی‌های کره‌ای بهترین ماشین‌های شهری و مسافرتی را تولید می‌کنند که اگر ساعت‌ها پشت فرمان آن‌ها بنشید، خسته نخواهید شد. در واقع بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خودروهای کره‌ای کارکرده را خریداری کنند تا یک خودروی چینی صفر، زیرا این شرکت‌ها علاوه بر توجه به ظاهر و آپشن‌های خودرو، توجه کاملی به کیفیت ساخت و قطعات مختلف خودرو دارند که همین موضوع خیال افراد را بابت ایمنی بالای این خودروها راحت می‌کند.

در آخر ماشین چینی بخریم یا ماشین کره ای

در آخر ماشین چینی صفر یا خودروی کره ای کارکرده! مسئله این است کدام را خریداری کنیم که نهایتاً برای پاسخ به این مسئله و رهایی از این دوراهی، می‌توان گفت معمولاً اگر افراد بودجه‌ای قابل قبول برای خرید خودرو داشته باشند که بتوانند با پرداخت آن یک خودروی کره‌ای کارکرده، اما سالم را خریداری کنند، مطمئناً انتخاب آن‌ها یک خودروی کره‌ای کار کرده است تا یک خودروی چینی صفر.

اگرچه خودروهای کره‌ای دارای قیمتی بالاتر و هزینه‌های نگهداری بالاتری هستند، اما نهایتاً امکانات و امنیتی که در اختیار راننده قرار می‌دهند به مراتب از یک خودروی چینی صفر، بیشتر است. اما گاهی شرایط به شکلی پییش می‌رود که افراد توانایی خرید خودروهای کمپانی‌های کره‌ای را ندارند، در این مواقع خودروهای چینی نیز یک انتخاب عالی به حساب می‌آیند که در کنار قیمت به صرفه، آپشن‌ها و ایمنی قابل قبولی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

کلام پایانی

ماشین چینی صفر یا خودروی کره ای کارکرده! مسئله این است که شما چه میزان بودجه برای خرید خودرو در نظر گرفته‌اید. بنابراین می‌توان گفت با در نظر گرفتن بودجه می‌توانید از این سردرگمی درآمده و یک انتخاب مناسب انجام دهید. زیرا بعضی از خودروهای کارکرده کره‌ای نیز دارای قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به خودروهای چینی صفر هستند.

البته نباید از این موضوع غافل شد که خودروهای چینی نیز طرفداران ویژۀ خود را پیدا کرده‌اند و هم اکنون انتخاب اول بسیاری از افراد در خرید خودرو به حساب می‌آیند. به خصوص که مشکلات مربوط به قیمت قطعات یدکی خودروهای چینی با روی کار آمدن شرکت‌های معتبر در ایران، به طور کامل حل شده است.

رپورتاژ آگهی
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *