مهاجرت از سیستم های تلفن سنتی به VoIP، برای بسیاری از مشاغل در اولویت قرار گرفته است. بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران، به دنبال نصب VoIP در سازمان خود هستند. تلفن ویپ نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش کیفیت تماس می شود، بلکه راه اندازی و استفاده از آن سریع تر و آسان تر است. این پایه و اساس ارتباطات همهکاناله را ایجاد میکند و آن را در عصر تکنولوژی ضروری میسازد. اما قبل از اینکه بتوانید از مزایای سیستم ویپ بهره ببرید، باید دقیقاً نحوه نصب و راه اندازی VoIP را یاد بگیرید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!
دلیل راه اندازی مرکز تماس VoIP
امروزه، مراکز تماس عمدتا به خدمات تلفن مبتنی بر شبکه (اینترنت) متکی هستند. این مسئله نه تنها خدمات مرکز تماس (کال سنتر) را با سرعت بیشتری پیش میبرد، بلکه کارشناسان را قادر میسازد تا با توان بیشتری کارهای لازم را انجام دهند. بدین ترتیب هم در راستای بهبود رضایت مشتریان خود گام خواهید برداشت و هم کار را برای کارشناسان مجموعه خود راحتتر خواهید کرد. این موضوع به این شکل انجام میشود که مشتری راحتتر با شما ارتباط برقرار خواهد کرد و این میان کارشناسان مرکز تماس به دلایل مختلف توان پشتیبانی و ارائه خدمات بیشتری خواهند داشت.
چرا کسب و کارها نیاز به راه اندازی ویپ دارند؟
تکنولوژیهایی که در تجهیز مرکز تماس نقش دارند، با سرعت قابل توجهی در حال رشد هستند. این موضوع نشاندهنده این است که توجه به مرکز تماس روزبهروز بیشتر از قبل میشود. هر کسب و کاری اعم از کوچک، متوسط یا بزرگ، برای ارائه خدمات به مشتریان و جلب رضایت آنها نیاز به یک مرکز تماس دارد. بنابراین مدیریت مرکز تماس در شرکت شما بسیار نقش مهمی خواهد داشت. این موضوع تنها با راه اندازی یک سیستم پیشرفته برای مرکز تماس محقق خواهد شد. اگر مشتریان فعلی از خدمات شما راضی هستند، خدمات پشتیبانی شما میتواند این مشتریان را به بهترین تبلیغکنندگان شما تبدیل سازد. در ضمن ارائه خدمات مناسب یک مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل میکند.
همه این مسائل از طریق مدیریت مرکز تماس و راه اندازی VoIP امکانپذیر است. البته که با توجه به شرایط امروز و نیاز جامعه به ارتباطات غیرحضوری بهتر است بگوییم، راه اندازی مرکز تماس بسیار ضروری خواهد بود. کارشناسان و نمایندگان شما میتوانند حتی بدون محدودیت مکانی مستقیماً از طریق رایانه یا تلفن خود اهداف شرکت شما محقق سازند. به طور کلی با راه اندازی ویپ که بهترین وسیله برای مدیریت مرکز تماس است، این اطمینان خواهید داشت که تماسهای ورودی و خروجی به بهترین شکل ممکن به مجموعه شما کمک خواهد کرد.
تجهیزات لازم برای نصب و راه اندازی ویپ (VoIP)
در بخش زیر به معرفی چند مورد از تجهیزات ضروری و اختیاری که برای راه اندازی ویپ به آنها نیاز دارید، معرفی می کنیم.
مودم و روتر
روتر و مودم از تجهیزات ضروری سخت افزاری VoIP هستند. مودم همان چیزی است که شما را به ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) متصل می کند و به شما امکان دسترسی به شبکه جهانی وب را می دهد. یک مودم سیگنال های دیجیتال را در قالب آنالوگ ارسال و دریافت می کند، که سپس می تواند از طریق خط تلفن یا سیگنال رادیویی (در مورد مودم های بی سیم) ارسال کند.
از طرف دیگر، روتر به چندین دستگاه اجازه می دهد تا به یک شبکه متصل شوند و بسته های داده را به مکان مناسب در یک شبکه هدایت کنند. این تجهیزات گیرندگان را بر اساس آدرس پروتکل اینترنت آنها شناسایی می کند.
گیت وی
گیت وی دستگاهی است که سیگنال های سیستم تلفن آنالوگ را به بسته های قابل درک VoIP تبدیل می کند. این می تواند ده ها تماس (حتی صدها) را به طور همزمان انجام دهد، بنابراین می توانید زیرساخت سیستم تلفن قدیمی خود را حفظ کنید و در عین حال از مزایای VoIP بهره مند شوید.
همچنین گیت وی امکان ارتباط همه کاره بین اینترنت و شبکه عمومی تلفن سوئیچ شده (PSTN) را فراهم می کند. به عبارت دیگر، شما می توانید از رایانه خود برای برقراری تماس از طریق گیتوی VoIP استفاده کنید. مزیت اصلی یک این سیستم، اتصال آن است که فراتر از یک سیستم تلفن معمولی می تواند به سیستم های برون مرزی با هزینه پایین تر متصل شود.
تلفن های رومیزی VoIP
یک تلفن رومیزی VoIP مانند یک تلفن سنتی به نظر می رسد با این تفاوت که می تواند به کاربرانی که با فناوری VoIP آشنایی ندارند، کمک کند تا با ویژگی هایی مانند صفحه نمایش داخلی برای شناسایی تماس گیرنده و شماره گیری سریع احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
یک هدست VoIP، با هدفون و میکروفون، به شما امکان می دهد که از فاصله 25 تا 100 متری با اتصال بلوتوث تماس برقرار کنید. با وجود چنین دستگاههایی دیگر دردسرهای یک جا نشستن طولانی، در دست نگه داشتن تلفن، صدا و نویز اضافی را نخواهید داشت.
مراحل راه اندازی VoIP
مدیر یا مسئول مربوطه میتوانند با توجه به نیازهایی که مجموعه دارد، مرکز تماس خود را به بهترین شکل ممکن تجهیز کند. برای مشاهده عملکرد، ضبط تماسها، رضایت مشتری و نیازهایی از این دست، راه اندازی ویپ میتواند گام موثری در راستای مدیریت مرکز تماس باشد. شما میتوانید با کمک کارشناسان و متخصصان در زمینه نسبت به راه اندازی مرکز تماس در مجموعه خود اقدام کنید. برای این منظور به هفت قدم اساسی راهاندازی ویپ توجه کنید:
- شناسایی نیازهای کسب و کار
- راه اندازی شبکه داخلی
- بررسی اتصال اینترنت
- شناسایی انواع VoIP
- تعیین بودجه
- انتخاب ارائه دهنده VoIP مناسب
- دریافت شماره تلفن
- نصب سیستم ویپ جدید
بهترین ارائه دهنده VoIP کدام است؟
نصب و راه اندازی ویپ، اولین گام بعد از خرید آن است. ما در این مقاله درباره ویپ و اینکه چگونه ویپ را راه اندازی کنیم، صحبت کردیم. شما صاحب هر کسب و کاری که باشید، میتوانید با خرید سیستم VoIP ارتباطات خود را تقویت کنید. برای خرید، نصب و راه اندازی ویپ (VoIP) شما باید دنبال بهترین شرکت ارائه هنده ویپ باشید. سامانه الوویپ با سالها سابقه درخشان در زمینه خدمات تلفن اینترنتی، مرکز تلفنی VoIP، ماژول تلفن گویا و … بهترین گزینه برای شرکت ها است.
در صورت استفاده از خدمات الوویپ یا طرح هرگونه انتقاد و پیشنهاد با ما تماس بگیرید و یا سوالات خود را در قسمت کامنت برایمان مطرح کنید! کارشناسان الوویپ در هر ساعتی آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند.
برگرفته از الوویپ (https://alovoip.ir/)
دیدگاهتان را بنویسید