تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

تزریق فیلر گونه تا چه مدت ماندگاری دارد؟

تزریق فیلر گونه یک روش افزایش جوانسازی و زیباییست. اما این که چه میزان ماندگاری دارد در اینجا به آن می پردازیم.

احتمالا تاکنون بارها با عبارت تزریق ژل و فیلر صورت روبرو شده اید. یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی که هم بین خانم ها و هم بین آقایان رواج دارد، تزریق فیلر است. با استفاده از این روش می توان اکثر مشکلات صورت را برطرف نمود. علاوه بر این، از آن می‌ توان برای از بین بردن چین و چروک، لیفت و افزایش حجم گونه استفاده کرد. هر سال به تعداد طرفداران فیلرها افزوده می‌ شود و علت آن نیز عوارض کم همراه با ماندگاری مناسب است.

پیش از تزریق فیلر گونه باید با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید تا سوالات خود را مطرح کنید و مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است. یکی از سوالاتی که برای همه مراجعه کنندگان به وجود می‌ آید، این است که تزریق فیلر گونه تا چه مدت ماندگاری دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا سوالات شما در رابطه با ماندگاری فیلر گونه پاسخ دهیم.

برای افزایش عمر فیلر گونه آن چه باید کرد؟

همه افرادی که برای تزریق فیلر گونه اقدام می‌ کنند، دوست دارند ماندگاری و طول عمر آن را افزایش دهند. با انجام برخی نکات و مراقبت‌ ها می توان عمر فیلر گونه را افزایش داد. پس از اتمام تزریق، پزشک متخصص تمامی نکاتی که باید برای پیشگیری از عوارض تزریق فیلر و افزایش ماندگاری آن رعایت کنید را به شما آموزش می دهد. این مراقبت ها عبارتند از:

تغذیه مناسب

در صورتی که یک برنامه غذایی سالم را در پیش بگیرید، بدنی سالم خواهید داشت. علاوه بر این نه تنها سلامت جسمی شما تامین می شود؛ بلکه زیبایی شما نیز تضمین خواهد شد. مواد ناسالمی مثل شکر می توانند الاستین و کلاژن پوست را از بین ببرند و چهره را بی رمق و چروکیده کنند. تغذیه مناسب می تواند ماندگاری تزریق فیلر گونه را افزایش دهد.

در مقابل در صورتی که رژیم غذایی شما حاوی مواد ناسالم مثل کافئین، فست فود، غذاهای فرآوری شده و … باشد، هر چه سریع‌ تر ژل گونه‌ تان تجزیه خواهد شد.

مصرف ویتامین

ویتامین های مختلف به خصوص زینک، باعث بهبود عملکرد پوست می شوند و ماندگاری تزریق فیلر گونه را افزایش می دهند. معمولا متخصصان زیبایی پیشنهاد می کنند که بعد از تزریق ژل به گونه از مولتی ویتامین، قرص زینک یا مواد غذایی حاوی این ویتامین ها استفاده کنید.

مراقبت از پوست

در صورتی که پوست خود را مرطوب نگه دارید و به خوبی از آن مراقبت‌ کنید، نتیجه تزریق فیلر گونه را طولانی تر خواهید کرد. به این منظور پیشنهاد می شود که در طول روز به میزان کافی آب بنوشید. با این کار ژل موجود در گونه به میزان بیشتری آب در خود نگه می دارد و دیرتر جذب می شود. ممکن است نیاز باشد بعد از تزریق ژل، از برخی محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. پزشک می تواند در انتخاب بهترین محصولات به شما کمک کند.

محافظت از پوست در مقابل آفتاب

همانطور که میدانید اشعه فرابنفش آفتاب می تواند آسیب زیادی به پوست برساند و آن را خشک کند و بسوزاند. بعد از تزریق فیلر گونه باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید تا ماندگاری فیلر را افزایش دهید. در این دوره باید از کرم های ضد آفتاب با SPF بالای ۴۵ استفاده کنید تا از برخورد اشعه های خطرناک به پوست جلوگیری نمایید. علاوه بر این پیشنهاد می شود که از کلاه های نقاب داری که می توانند کل صورت را پوشش دهند استفاده کنید.

آیا اثر تزریق فیلر گونه دائمی است؟

مواد اصلی تشکیل دهنده فیلرهای گونه، کلاژن و اسید هیالورونیک هستند. این مواد جزو مواد طبیعی موجود در بدن محسوب می شوند و بعد از گذشت زمان جذب خواهند شد. برخی دیگر از فیلرها با نام فیلرهای نیمه دائمی شناخته می شوند و ماندگاری بیشتری دارند. این ژل ها دارای غلظت بیشتری هستند و در آن ها از ترکیبات مصنوعی زیست تخریب پذیر استفاده می شود. تا به امروز هیچ کسی در سراسر دنیا نتوانسته است فیلر گونه دائمی تولید کند. البته برخی کمپانی های آمریکایی و اروپایی موفق به ساخت ژل هایی با طول عمر بالا شده اند.

این فیلرها حداکثر دو سال ماندگاری خواهند داشت و در مقایسه با ژل های رایج امروزی طول عمر بالاتری دارند. به همین دلیل اکثر افراد این ژل ها را با نام ژل های دائمی می شناسند؛ در حالی که هیچ ژلی اثر دائمی ندارد.

مهمترین راهکارهای افزایش عمر فیلر گونه

روش‌ های زیبایی تزریقی مثل ژل و بوتاکس راه حلی مناسب برای برطرف کردن آثار پیری به شمار می روند. اما باید در نظر داشته باشید که تاثیر این مواد فقط به مدت چند ماه باقی می ماند و بعد از گذشت این زمان و بر اساس بدن فرد جذب یا تخریب خواهد شد. به طور کلی اکثر فیلرها بین ۶ ماه تا یک سال ماندگاری دارند. برای افزایش عمر فیلر گونه برخی راهکارها وجود دارد.

یکی از این راهکار ترمیم مجدد فیلر است. پیش از اینکه اثر تزریق فیلر گونه به طور کامل برطرف شود باید برای ترمیم آن اقدام کنید. در صورتی که این کار را به صورت مداوم انجام دهید، نتایج حاصل از تزریق ژل را طولانی تر خواهید کرد. راهکار دیگری که پزشک برای افزایش طول عمر فیلر گونه به شما پیشنهاد میدهد، ورزش کردن است.

تحقیقات نشان داده اند در افرادی که ورزش نمی کنند، آثار فیلر سریع تر ناپدید می شود. ورزش کردن نه تنها سلامت عمومی بدن شما را بهبود می بخشد؛ بلکه در زیبایی چهره شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

چه عواملی در از بین بردن اثر فیلر گونه تاثیر دارند؟

همان طور که گفته شد تزریق فیلر گونه یک روش دائمی نیست و بعد از گذشت زمان توسط بدن جذب می شود و از بین می رود. عوامل زیادی وجود دارد که باعث جذب شدن سریع تر ژل گونه می شوند. این عوامل عبارتند از:

متابولیسم بدن

متابولیسم بدن که سرعت سوخت و ساز را تنظیم می کند، سرعت تجزیه فیلر را نیز تغییر خواهد داد. به طور کلی در صورتی که متابولیسم بدن شما زیاد باشد، فیلر گونه سریعتر از بین خواهد رفت.

سن

با بالا رفتن سن، قابلیت بدن برای تولید کلاژن کاهش می یابد؛ در نتیجه ژل صورت و گونه در افراد مسن سریع تر از جوانان تجزیه می شود.

توجه: این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت تک کنترل هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *