تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

چگونه دوربین‌ مداربسته اورجینال را از فیک تشخیص دهیم؟

خرید دوربین مداربسته یکی از اقدامات مهم در راستای ایجاد امنیت در یک محیط به شمار می‌آید. در همین راستا خریداران گرامی باید نسبت به نکات مربوط به تشخیص دوربین مداربسته اصل از فیک آگاهی پیدا کنند تا بتوانند یک دوربین مناسب و با کیفیت را خریداری کنند. انواع دوربین مداربسته که شامل دوربین لامپی، دوربین بیسیم و… می‌شوند، هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و متاسفانه نمونه‌های فیک زیادی از این دوربین‌ها در بازار وجود دارد.

متاسفانه، نمونه فیک برای دوربین‌های مرغوب، زیاد شده است که همین موضوع خریداران بی تجربه را هنگام خرید دوربین مداربسته با مشکل و چالش مواجه می‌کند. در این محتوا نکات مربوط به تشخیص دوربین اورجینال از فیک را به شما یادآور می‌شویم تا بتوانید با در نظر داشتن این نکات یک دوربین با کیفیت، اصل و اورجینال را خریداری کنید.

نصب دوربین مداربستهنصب دوربین مداربسته

راه‌های تشخیص دوربین مداربسته اورجینال از فیک

راه‌های زیادی وجود دارد که با هر کدام از آنها می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که دوربین مداربسته مورد نظر شما اصل است یا فیک تا بدین ترتیب خریدتان با موفقیت انجام شود. به تفصیل این راه‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم. حتما به خوبی این موارد را به خاطر بسپارید تا بتوانید بر همین اساس یک دوربین اصل را با شرایطی مناسب خریداری کنید.

دقت به پارت نامبر محصول

هر کدام از دوربین‌های اصل به پارت نامبر و یک شناسه برای اصالت کالا مجهز شده‌اند، که از طریق این پارت نامبر شناخته می‌شوند. این فاکتور، یکی از مهمترین فاکتورها برای تشخیص دوربین اصل است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

این کد معمولاً به وسیله شرکت سازنده برای هر محصول به صورت اختصاصی داده می‌شود و از طریق آن می‌توان مشخصات و ویژگی‌های دوربین را مشاهده کرد. برای تشخیص دوربین مداربسته داهوا فیک از اصل، کافی است که پارت نامبر آن را در سایت شرکت سازنده جستجو کنید. وقتی که تصویر دوربین به همراه مشخصات آن به نمایش در بیاید، یعنی دوربین شما اصل و اورجینال است. در غیر این صورت دوربین مورد نظر تقلبی می‌باشد.

توجه برند و مدل دوربین

اگر دارای شک هستید که دوربین مورد نظر شما اورجینال یا فیک است، می‌توانید به نام برند و مدل دوربین دقت کنید به این صورت که نام و مدل مورد نظر را در اینترنت جستجو کنید. وقتی که بعد از جستجو اطلاعات صحیح از دوربین به نمایش در بیاید می‌توانید نسبت به اورجینال بودن دوربین اطمینان پیدا کنید و سپس خریدتان را انجام دهید.

بررسی کیفیت تصویر دوربین

یکی دیگر از راه‌هایی که به تشخیص دوربین مداربسته اصل از فیک کمک می‌کند بررسی کیفیت تصویر دوربین می‌باشد. بهتر است که این کار را قبل از نصب دوربین مداربسته و هنگام خرید انجام دهید. زیرا دوربین‌های فیک و تقلبی معمولاً نمی‌توانند تصاویر را به صورت با کیفیت و با رزولوشن بالا به نمایش در بیاورند. این ویژگی فقط مختص دوربین‌های اصل و اورجینال است.

دقت به ساختار فیزیکی دوربین

اکثر دوربین‌های اورجینال از متریال مقاوم و با کیفیت ساخته شده و معمولاً برای ساخت این دوربین‌ها از فلزهای مستحکم و مقاوم استفاده می‌شود. که در برابر آسیبی نبیند. ضخامت متریال دوربین اصل نیز نیز بیشتر می‌باشد. اما باید دقت داشت جنس بدنه برخی دوربین‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً بعضی از دوربین ها بدنه‌ای پلاستیکی داشته و برای تشخیص اصل بودن آن می‌توان از راهکارهای دیگری استفاده کرد.

علاوه بر این، دوربین‌های اصل معمولاً دارای استانداردهای IP هستند که در برابر گرد و غبار، تغییرات آب و هوایی و بارش باران و قطرات آب مقاومت بالایی دارند. این دوربین‌ها با قرار گرفتن در محیط‌های باز دچار آسیب نمی‌شوند. هنگام خرید دوربین حتماً به استاندارد مقاومتی دوربین و جنس بدنه آن دقت کنید.

دوربین مداربسته داهوا

داشتن کارت یا برچسب گارانتی

دوربین‌های اورجینال معمولاً دارای کارت یا برچسب گارانتی می‌باشند و شما با در اختیار داشتن آن، می‌توانید دوربین خود را با خیال راحت استفاده کنید و نگران آسیب دیدن دوربین تا مدت زمان گارانتی آن نباشید. عموماً دوربین‌های مداربسته تقلبی دارای کارت یا برچسب گارانتی نیستند.

داشتن نرم افزار

برخی از برندهای اصلی دوربین مداربسته دارای نرم افزار اختصاصی هستند. آن دسته از دوربین‌هایی که برای مشاهده تصاویر نرم افزار اختصاصی ندارند، احتمال تقلبی بودنشان، بیشتر است. البته این اصل، کلی نیست و باید به سایر فاکتورهای گفته شده هم توجه داشته باشید.

دقت به قیمت محصول

قیمت هم می‌تواند یک فاکتور مهم و موثر برای تشخیص اصل یا فیک بودن دوربین مداربسته باشد. متأسفانه کسانی که به دنبال دوربین مداربسته ارزان هستند، ممکن است دچار اشتباه شوند و دوربین تقلبی را خریداری کنند. صرفاً ارزان بودن یک دوربین مداربسته، به معنی کیفیت بالای آن نیست.

در فروشگاه آرمی تک دوربین‌های مداربسته مختلف مثل انواع دوربین مداربسته داهوا با گارانتی معتبر اصلی و همچنین قیمت مناسب، کیفیتی بالا را به مشتریان عرضه می‌کند.

بررسی پورت‌ها و اتصالات

دقت کنید که حتما دوربین مداربسته منتخب شما دارای پورت‌ها و اتصالات استاندارد باشد تا استفاده از دوربین و مراحل نصب دوربین مداربسته به درستی انجام شود.

دقت به نوع لنز و زاویه دید

کیفیت بالای لنز و داشتن زاویه دید گسترده نکته‌ای بسیار مهم است که معمولا در دوربین‌های اورجینال به کار گرفته می‌شود. زیرا تهیه لنز باکیفیت مستلزم هزینه زیادی است. به همین علت دوربین های اورجینال دارای زاویه دید عالی و لنز با کیفیتی هستند. دارند.

در نظر گرفتن فضای ذخیره‌سازی

در دوربین‌هایی که خود قابلیت ضبط و خیره سازی در کارت حافظه دارند، توانایی ضبط با فرمت‌های مختلف در فضای ذخیره‌سازی بالا، از مشخصات یک دوربین مداربسته عالی و اصل می‌باشد. دوربین‌های فیک فضای ذخیره‌سازی کم و امکانات محدودتری در این زمینه دارند. میزان حافظه یک دوربین، بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که از میزان حافظه مشخص شده آن، کم‌تر باشد، فرایند ثبت و ضبط تصاویر با کیفیت بالا انجام نمی‌شود‌. زیرا تصاویر باکیفیت، احتیاج به فضای ذخیره‌سازی بیشتر دارند و هرچقدر که کیفیت تصویر بالاتر باشد، میزان فضایی که برای ذخیره به آن نیاز دارد نیز می‌بایست بیشتر باشد.

دوربین بیسیم

چرا نباید دوربین مداربسته فیک بخریم؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را متقاعد کنند تا دوربین مداربسته فیک نخرید. هیچ تفاوتی ندارد که دوربین مورد نظر شما دوربین بیسیم باشد یا دوربین لامپی، هر دوربین مداربسته‌ای که فیک باشد، تهدید کننده امنیت است و بود و نبود آن در محیط هیچ تفاوتی ندارد. در ادامه به برخی از دلایل مهم برای عدم خرید دوربین مداربسته فیک، می‌پردازیم.

اختلال در حفاظت از حریم خصوصی

اصلی‌ترین دلیل برای نصب دوربین مداربسته، حفاظت از حریم خصوصی محیط‌های مختلف اعم از: منزل، اداره، محل کار و… می‌باشد. در موقعیتی که دوربین مداربسته فیک، کیفیت بالایی ندارد و تصاویر را به درستی و با وضوح مناسب ضبط نمی‌کند، توصیه اکید ما این است که به هیچ عنوان آن را انتخاب نکنید.

اطلاعات قابل اطمینان

استفاده از دوربین مداربسته فیک، قابل اطمینان نیست. زیرا ممکن است دوربین مداربسته فیک اطلاعات را به خوبی ضبط نکند. در نتیجه در مواقع حیاتی نمی‌توان با کمک تصاویر ذخیره شده بی‌کیفیت، ادله باکیفیتی را ارائه داد.

بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته

دوربین‌های مداربسته اورجینال و باکیفیت، دارای تکنولوژی‌های پیشرفته هستند. وجود این ، باعث استفاده بهتر از دوربین می‌شود. شما با کمک این تکنولوژی‌های پیشرفته تصاویر را با کیفیت بالاتری ثبت می‌کنید و با استفاده از کیفیت ضبط تصاویری با کیفیت، میزان امنیت محیط نیز افزایش پیدا می‌کند. اما دوربین‌های فیک، کمتر از قابلیت‌های پیشرفته بهره‌مند هستند و آپشن خاصی برای ارائه ندارند.

در نظر گرفتن ضرر مالی

ممکن است شما یک دوربین‌ مداربسته به ظاهر فول آپشن را بخرید اما همه این آپشن‌ها روی کاغذ باشند و در واقع دوربین شما از کمترین آپشن‌ها هم برخوردار نباشد. زیرا امکانات خاصی برای دوربین‌های مداربسته فیک در نظر گرفته نمی شود. به همین منظور خرید دوربین فیک می‌تواند ضرر مالی زیادی به شما وارد کند. یکی از راهکارهای پی‌بردن به این موضوع، چک کردن دوربین قبل از خرید در فروشگاه است. پس بهتر است که از همان ابتدا با هزینه مناسب و آگاهی کامل محصول خود را از فروشگاه‌های معتبر مثل فروشگاه آرمی تک خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین فروشگاه برای خرید دوربین مداربسته داهوا

اگر قصد خریداری انواع دوربین داهوا را دارید و به دنبال بهترین فروشگاه برای خرید دوربین داهوا اصل هستید، بدون شک فروشگاه آرمی تک یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. شما می‌توانید قبل از خرید هر محصولی با کارشناسان آرمی‌تک مشورت کنید تا بهترین و به صرفه‌ترین دوربین برای نیاز خود را انتخاب کنید. همچنین آرمی‌تک هم به صورت حضوری و هم آنلاین آماده ارائه خدمات و فروش محصولات خود به مشتریان می‌باشد.

آیا کیفیت تصویربرداری دوربین مداربسته، عامل تعیین کننده اصل یا فیک بودن آن است؟

بله، هرچقدر که میزان کیفیت تصویربرداری در یک دوربین بیشتر باشد و تصاویر با وضوح بیشتر ثبت شوند، قطعاً احتمال اصل بودن دوربین افزایش پیدا می‌کند. اما در مقابل، دوربین‌های فیک، از کیفیت تصویر پایین‌تری برخوردار هستند.

متریال دوربین اورجینال چگونه است؟

دوربین‌های مداربسته اورجینال، از متریال باکیفیت و مرغوب تهیه شده‌اند. متریال بکار رفته شده برای دوربین‌های مداربسته اصل، ضخامت بالایی داشته و در برابر ضربه‌های فیزیکی، بارش باران، گرد و خاک و تغییرات آب و هوایی آسیب نمی‌بینند.

کلام پایانی

انواع دوربین لامپی، دوربین بیسیم و دوربین‌ مداربسته داهوا، هر یک با توجه به نیاز و استفاده شما، می‌توانند کاربردی باشند. در واقع برای اینکه یک دوربین بتواند عملکرد درستی از خود نشان دهد، باید در بهترین موقعیت برای نصب دوربین مداربسته اقدام کنید.

قبل از خرید دوربین مداربسته حتما دقت داشته باشید که یک دوربین اصل و مرغوب خریداری کنید تا بتوانید از عملکرد مفید آن بهره ببرید. انواع دوربین مداربسته داهوا اورجینال به همراه گارانتی اصلی از فروشگاه آرمی تک قابل خرید می‌باشد. البته سایر مدل‌های دوربین داهوا مثل دوربین‌های IP ‌و HDCVI هم در این سایت موجود هستند. انتخاب یک دوربین مرغوب قطعا تاثیر زیادی در افزایش امنیت محیط دارد و اگر به دنبال این موضوع هستید، حتما در خرید دوربین دقت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *