تک کنترل– آخرین اخبار تکنولوژی

چگونه بدانیم از چه منبع تغذیه ای استفاده می کنیم؟

چگونه بدانیم از چه منبع تغذیه ای استفاده می کنیم؟

در مورد منبع تغذیه چه باید بدانید؟

ممکن است برای به دست آوردن درک کامل از PSU ها، از جمله کابل های اتصال، فرم، وات، ویژگی حفاظتی و کارایی، کمی زمان ببرد. اما در اینجا ما فقط به دو عاملی می پردازیم که اکثر مردم در هنگام خرید به آن توجه دارند و مستقیماً با عملکرد مرتبط هستند.

  1. وات

وات یک PSU نشان دهنده قدرتی است که می تواند برای رایانه شما فراهم کند. با این حال، به هیچ وجه درست نیست که رایانه شما به اندازه واحد منبع تغذیه شما وات مصرف می کند. وات خروجی بالاتر به این معنی نیست که نیاز به مصرف برق بیشتر است. در عوض به این معنی است که PSU در صورت نیاز سیستم شما قادر به ارائه توان بیشتری است، به این معنی که حداکثر خروجی بالاتری دارد. اینکه سیستم شما چقدر وات باید مصرف کند بستگی به مصرف برق اجزای داخلی کامپیوتر شما دارد. اگر می‌خواهید تعیین کنید به چند وات نیاز دارید، می‌توانید از یک ماشین‌حساب وات PSU برای تأیید کل مصرف برق همه اجزا استفاده کنید.

  1. کارایی

علاوه بر وات، اهمیت بازده PSU را نیز نباید نادیده گرفت. انتقال ناکارآمد منجر به اتلاف انرژی می شود که به نوبه خود بر طول عمر قطعات سخت افزاری تأثیر می گذارد. ممکن است “80Plus BRONZE” را روی برخی از برچسب ها دیده باشید، اما احتمالاً مطمئن نیستید که چه معنایی دارد. این یک معیار رتبه بندی بازده است که در آن 80Plus به این معنی است که منبع تغذیه 80٪ کارآمد است، بنابراین تنها تا 20٪ از برق در طول تحویل از بین می رود. در مورد فلز برنز، درجات فلزی مختلف نیز به معنای درجه بندی های مختلف است، که فلز در دسته های زیر رتبه بندی می شود:

• 80 PLUS

• 80 PLUS Bronze

• 80 PLUS Silver

• 80 PLUS Gold

• 80 PLUS Platinum

• 80 PLUS Titanium

چگونه بدانیم از چه منبع تغذیه ای استفاده می کنیم؟

چگونه بررسی کنیم که چه منبع تغذیه ای دارید؟

  1. برچسب روی PSU خود را پیدا کنید

متأسفانه، هیچ راهی برای بررسی اطلاعات PSU در خط فرمان یا سایر تنظیمات رایانه شما وجود ندارد. سریع ترین، ساده ترین و موثرترین راه این است که کیس کامپیوتر خود را باز کنید و برچسب روی منبع تغذیه را بررسی کنید. اما اگر منبع تغذیه شما به گونه ای قرار داده شده است که برچسب مستقیماً دیده نشود، باید تمام کابل های برق را جدا کرده و خارج کنید.

اگر بر حسب اتفاق، برچسب در کنار منبع تغذیه، درست در کنار درپوش قرار دارد، بازیابی اطلاعات آسان خواهد بود، فقط پیچ کناری را باز کنید تا کیس باز شود و نمایان شود. اگر شاسی شما شفاف است، حتی نیازی به باز کردن کیس ندارید. برند، ظرفیت وات، ولتاژ، آمپر و همچنین توان خروجی روی برچسب ذکر شده است.

چگونه بدانیم از چه منبع تغذیه ای استفاده می کنیم؟

در صورتی که نمی توانید تمام جزئیات را ببینید یا در درک اطلاعات مشکل دارید، می توانید گزارش اطلاعات کامل را از طریق UL مشاهده کنید. UL، مخفف Underwriters Laboratories، یک شرکت آمریکایی شخص ثالث است که برای رعایت ایمنی به تمام محصولات منبع تغذیه دسترسی دارد. در زیر لوگوی UL، شماره سریالی وجود دارد که با آن می توانید اطلاعات PSU را در وب سایت رسمی آزمایشگاه Underwriters جستجو کنید.

چگونه بدانیم از چه منبع تغذیه ای استفاده می کنیم؟
  1. به وب سایت سازنده سر بزنید

این روش برای کسانی اعمال می شود که یک کامپیوتر از پیش ساخته شده با یک سازنده واحد خریداری کرده اند. به وب سایت سازنده بروید و شماره مدل کامپیوتر شخصی خود را جستجو کنید، سپس مشخصات دقیق منبع تغذیه خود را در قسمت کامپوننت خواهید داشت. با این حال، برخی از تولیدکنندگان مانند Dell منبع تغذیه خود را سفارشی می کنند و جزئیات خود را حتی در وب سایت رسمی ارائه نمی کنند.

احتمال دیگر این است که شما کامپیوتر شخصی خود را ساخته اید اما آنقدر زمان زیادی می گذرد که فراموش کرده اید کدام PSU را خریداری کرده اید و با خوش شانسی، ممکن است هنوز جعبه منبع تغذیه یا دفترچه راهنما را با تمام اطلاعات روی آن داشته باشید. اگر هیچ یک از اینها را ندارید، بهتر است رسید آنلاین را بررسی کنید.

چگونه بدانیم از چه منبع تغذیه ای استفاده می کنیم؟

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *